AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Har i flere år ønsket meg en lang boblekåpe som varmer godt på de kaldeste dagene. Og de jeg liker best er i prisklassen 7-10.000kr. Tenker at det er mye penger, som jeg ellers kunne lagt i feriepott, og er på samme høyde som hva jeg ville brukt på hvitevarer, pc osv. Men så er det 9-10 år siden jeg kjøpte forrige dyre vinterjakke og den har holdt meg varm i mange år. Problem er at den ikke er pen lengre, men slitt og utbrukt. Jeg kan bruke den på tur osv, men ikke ellers. Men synes likevel prisen er høy. Finner ingen lignende jeg kunne tenkt meg. Og har sett på den i ett år, prøvde igjen i høst og nå er det siste størrelse igjen i butikken. Kjøpe eller ikke kjøpe? Anonymkode: cd7a8...b1b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Om jeg hadde hatt en romslig økonomi og en god buffer så ville jeg kjørt på, men om ikke det var tilfellet så ville jeg funnet noe billigere. Om man leter så finner man rimeligere og like gode jakker som dekker behovet om å holde seg varm, Anonymkode: fa13d...2e2 12
Natta1980 Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Jeg hadde ikke brukt så mye penger på en jakke, med mindre jeg var millionær. Er bare litt nysgjerrig her, hva er det som gjør at denne jakken koster såpass mye? Er det en designerjakke? 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har i flere år ønsket meg en lang boblekåpe som varmer godt på de kaldeste dagene. Og de jeg liker best er i prisklassen 7-10.000kr. Tenker at det er mye penger, som jeg ellers kunne lagt i feriepott, og er på samme høyde som hva jeg ville brukt på hvitevarer, pc osv. Men så er det 9-10 år siden jeg kjøpte forrige dyre vinterjakke og den har holdt meg varm i mange år. Problem er at den ikke er pen lengre, men slitt og utbrukt. Jeg kan bruke den på tur osv, men ikke ellers. Men synes likevel prisen er høy. Finner ingen lignende jeg kunne tenkt meg. Og har sett på den i ett år, prøvde igjen i høst og nå er det siste størrelse igjen i butikken. Kjøpe eller ikke kjøpe? Anonymkode: cd7a8...b1b Om du har fast innkomst hver mnd samt mulighet til å spare litt så kjøp den! Det er jo en slags form for investering som skal vare i forhåpentligvis 10 år til slik den gamle. Anonymkode: 121f7...5a5 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 Natta1980 skrev (4 minutter siden): Er bare litt nysgjerrig her, hva er det som gjør at denne jakken koster såpass mye? Er det en designerjakke? https://hoyer.no/dame/merker/fleischer-couture/pollux-long-down-coat-sort-jakke/?productId=4280185 Anonymkode: cd7a8...b1b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du har fast innkomst hver mnd samt mulighet til å spare litt så kjøp den! Det er jo en slags form for investering som skal vare i forhåpentligvis 10 år til slik den gamle. Anonymkode: 121f7...5a5 Det var vel et slikt svar jeg ventet på. Er slik jeg ser det også. Som sagt så har min vinterjakke til nå blitt brukt i mange år. Samme vil denne. Jeg fryser mer enn før nå og trenger en lengre jakke. Mote får være mote, men jeg trenger en lang varm kåpe/jakke for de kaldeste dagene. Har fast innkomst hver mnd, og har spart meg opp til denne. Føles bare så egoistisk når det er så mye penger. Men vet jeg ikke hadde nølt på 4-5000. Skjønner ikke helt hvorfor. ts Anonymkode: cd7a8...b1b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #7 Skrevet 12. januar 2022 Hvilke jakker er det du har sett på? Jeg brukte selv 5000 på min jakke, og synes det var mye. Men det var verdt det. Den kan jeg ha i mange år. Hadde til nød også brukt 7000. Men 10 000 er for mye for min økonomi. Anonymkode: c7623...51e 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #8 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var vel et slikt svar jeg ventet på. Er slik jeg ser det også. Som sagt så har min vinterjakke til nå blitt brukt i mange år. Samme vil denne. Jeg fryser mer enn før nå og trenger en lengre jakke. Mote får være mote, men jeg trenger en lang varm kåpe/jakke for de kaldeste dagene. Har fast innkomst hver mnd, og har spart meg opp til denne. Føles bare så egoistisk når det er så mye penger. Men vet jeg ikke hadde nølt på 4-5000. Skjønner ikke helt hvorfor. ts Anonymkode: cd7a8...b1b Jeg er akkurat slik selv 😂 Men hvor ofte skal man kjøpe en slik jakke da? Det skjer jo ikke ofte. Anonymkode: 121f7...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #9 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): https://hoyer.no/dame/merker/fleischer-couture/pollux-long-down-coat-sort-jakke/?productId=4280185 Anonymkode: cd7a8...b1b https://www.emilieshop.no/w21-el31-575-4 Akkurat nå står det mellom disse to. ts Anonymkode: cd7a8...b1b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #10 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er akkurat slik selv 😂 Men hvor ofte skal man kjøpe en slik jakke da? Det skjer jo ikke ofte. Anonymkode: 121f7...5a5 Nettopp. Og viktigste er vel at den er varm, og at jeg synes den er fin og sitter pent på meg? Anonymkode: cd7a8...b1b 2
Jokernord Skrevet 12. januar 2022 #11 Skrevet 12. januar 2022 10000 kr er mye for en jakke. Utgjør kjøpssummen en betydelig del av dine oppsparte midler så burde du kjøpe noe langt billigere. 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #12 Skrevet 12. januar 2022 Har du sjekket reviews av andre kunder på jakkene? Jeg hadde en slik av annet merke, det var en del dunlekkasje ut gjennom ytterstoffet. Ellers superdigg med lang dunkåpe! Litt på siden: den gule dingsen i halsen på parajumpers sitter jo fast i en schvær tung metallklump. Hva er formålet? Er det ikke ubehagelig å bli dunket av den metalldingsen under bruk? Jeg hadde nok klippet av. Anonymkode: d3ff5...bf7 4
Natta1980 Skrevet 12. januar 2022 #13 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://hoyer.no/dame/merker/fleischer-couture/pollux-long-down-coat-sort-jakke/?productId=4280185 Anonymkode: cd7a8...b1b Ok, for å være helt ærlig med deg, og jeg mener ikke å være spydig, men den jakken er rett og slett stygg. Man ser ut som et telt, en alien, en marsboer. Og den er helt svart. Alle går i svart i dag. Jeg kjøpte meg nylig ny boblejakke som er lys rosa. Den gjør at jeg ser fresh og ungdommelig ut. Anbefaler deg å velge en annen farge, samt en som ikke er så lang. Den andre du viser til lenger oppe i tråden er heller ikke noe fin. Er det en slik kåpe du vil ha, så kjøp. Men får da en lik en til en tredjedel av prisen 14
celmarith Skrevet 12. januar 2022 #14 Skrevet 12. januar 2022 Jeg hadde ikke brukt så mye penger på en jakke, ikke på sko eller andre klær heller. 2
Gjest Pyari Skrevet 12. januar 2022 #15 Skrevet 12. januar 2022 Trodde du mente en pjs, cedrico ellerno. den jakka var ikke verdt den prisen. har derimot sett akkuratt sånn jakke fra h&m til 3-600kr.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #16 Skrevet 12. januar 2022 Jeg har også sett slike i rimeligere modeller (rundt 2k). Anonymkode: 674c0...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #17 Skrevet 12. januar 2022 Kan disse være noe? Min erfaring er i alle fall at dette merket holder god kvalitet. https://www.ellos.no/ahkka/dunkape-gold-long-down-coat-matte/7013714-01 https://www.ellos.no/ahkka/dunkape-med-hette/7008123-05 Anonymkode: 4a8b4...da8 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #18 Skrevet 12. januar 2022 Man bør ha alt man ønsker I livet og litt til før man bruker 10000 på en jakke, ellers kan det ikke forsvares. Det finnes varme jakker til billigere pris. At du bruker jakken i mange år hjelper litt men likevel galskap Anonymkode: a7e02...d0a 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #19 Skrevet 12. januar 2022 Natta1980 skrev (12 minutter siden): Ok, for å være helt ærlig med deg, og jeg mener ikke å være spydig, men den jakken er rett og slett stygg. Man ser ut som et telt, en alien, en marsboer. Og den er helt svart. Alle går i svart i dag. Jeg kjøpte meg nylig ny boblejakke som er lys rosa. Den gjør at jeg ser fresh og ungdommelig ut. Anbefaler deg å velge en annen farge, samt en som ikke er så lang. Den andre du viser til lenger oppe i tråden er heller ikke noe fin. Er det en slik kåpe du vil ha, så kjøp. Men får da en lik en til en tredjedel av prisen Sånne lange, vatterte jakker/kåper er helt gull når det er kaldt, spesielt for oss frysepinner. Jeg har både varmekjeledress og en varm, vattert jakke som jeg bruker sammen med en vattert bukse, men om jeg f.eks. har på meg skjørt eller kjole, er det både penere og mer praktisk med en slik kåpe. Har hendt at jeg også har kombinert kåpa med den vatterte buksa. Av og til må faktisk funksjon gå foran form, og jeg er heller ustilig og varm enn frossen og elegant Anonymkode: 4a8b4...da8 10
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #20 Skrevet 12. januar 2022 Natta1980 skrev (17 minutter siden): Ok, for å være helt ærlig med deg, og jeg mener ikke å være spydig, men den jakken er rett og slett stygg. Man ser ut som et telt, en alien, en marsboer. Og den er helt svart. Alle går i svart i dag. Jeg kjøpte meg nylig ny boblejakke som er lys rosa. Den gjør at jeg ser fresh og ungdommelig ut. Anbefaler deg å velge en annen farge, samt en som ikke er så lang. Den andre du viser til lenger oppe i tråden er heller ikke noe fin. Er det en slik kåpe du vil ha, så kjøp. Men får da en lik en til en tredjedel av prisen For å være helt ærlig med deg, og jeg mener heller ikke å være spydig, men rosa boblejakker paser best for småjenter i barneskolen, ikke for voksne kvinner. Anonymkode: 13db2...79e 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå