Gå til innhold

Hvordan gå frem for å få hjelp? Får man i det hele tatt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyller 40 i år, så alderen er mot meg. Jeg har to barn, vi ønsker nr 3. Er noe overvektig. 

Får man i det hele tatt og evnt hva slags hjelp av legen? Er det vits å be om legetime? 

Har tatt Gu og der var alt normalt. Blitt veldig lett gravid med begge barna. 

Anonymkode: ae260...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd?

Anonymkode: 5e1b7...d9f

Skrevet

Gå privat 😊 da får du hjelp med en gang. 

Anonymkode: 957ea...2db

Skrevet

Man får ikke hjelp av det offentlige etter man har bikka 38. Da må man gå privat.

Anonymkode: 9bbf9...16c

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor lenge har dere prøvd?

Anonymkode: 5e1b7...d9f

fikk baby i desember 2020, så begynte å prøve etter 6 uker. Dvs ca 1 år nå. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man får ikke hjelp av det offentlige etter man har bikka 38. Da må man gå privat.

Anonymkode: 9bbf9...16c

hva slags hjelp er det snakk om? 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gå privat 😊 da får du hjelp med en gang. 

Anonymkode: 957ea...2db

Volvat eller andre steder? Er gyn privat?

Skrevet

Du sier dere begynte å prøve etter 6 uker, da antar jeg at du ikke ammer og har regelmessig mens? Amming reduserer jo fruktbarheten hos d3 fleste. Vi fikk hjelp med nr 2, men da måtte jeg slutte å amme først.

Uavhengig av alder tror jeg heller ikke dere er prioritert i det offentlige når det er snakk om barn nr tre.

Anonymkode: ad905...386

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du sier dere begynte å prøve etter 6 uker, da antar jeg at du ikke ammer og har regelmessig mens? Amming reduserer jo fruktbarheten hos d3 fleste. Vi fikk hjelp med nr 2, men da måtte jeg slutte å amme først.

Uavhengig av alder tror jeg heller ikke dere er prioritert i det offentlige når det er snakk om barn nr tre.

Anonymkode: ad905...386

Ammet dessverre ikke, tok KS.  Fikk mensen etter 6 uker, og har stabil mens. 

Kan ingenting om det, men da er det Volvat el andre klinikker? 

Skrevet

Noen andre med erfaring? Hvilken klinikk i det private? Er det dyrt? 

Bor rundt Oslo. 

Har fått en GU til min faste gyn, var der for ikke så lenge siden, så vet ikke helt hva han kan gjøre? 

Er helt grønn på dette, får lese meg litt opp. 

Skrevet

Mange er veldig positive til Hausken (Haugesund) og Storken (Trondheim). Det finnes sikkert tilsvarende i Osloområdet. Du finner en klinikk, tar en telefon, så tar de det videre. 

Medisiner koster ca 15 000 per forsøk. I det private må du i tillegg betale for behandlingen. Ca 40 000 per forsøk, men det er vanlig å kjøpe pakke med 3 til litt redusert pris. 

Jeg tror imidlertid flere klinikker nå har satt en lavere aldersgrense da de har fått kritikk sett mot kravene i bioteknologiloven til kvinnens alder. Så du bør hive deg rundt så snart som mulig om dette er et sterkt ønske hos dere. Ellers finnes det alltid muligheter i utlandet.

Anonymkode: e0c27...d1a

Skrevet

Klinikker i Oslo som jeg vet om er Hausken, Medicus, Livio og Fertilitetssenteret. Alle har prislister på nettsidene sine, så du kan få et inntrykk av hva det vil koste. IVF vil være det dyreste, da kommer det kostnad til medisiner i tillegg til det dere betaler til klinikken. Dere vil starte med en fertilitetsutredning, og etter det vil klinikken si hvilken behandling de anbefaler. 

Anonymkode: 21be5...2f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 4.50):

Fyller 40 i år, så alderen er mot meg. Jeg har to barn, vi ønsker nr 3. Er noe overvektig. 

Får man i det hele tatt og evnt hva slags hjelp av legen? Er det vits å be om legetime? 

Har tatt Gu og der var alt normalt. Blitt veldig lett gravid med begge barna. 

Det er ikke sikkert dere trenger hjelp i form av IVF. Jeg hadde gått til en privat gyn og bedt om en ordentlig sjekk og evt hva vedkommende anbefaler videre. Du vet du kan bli gravid og fikk nr. 2 for ikke så lenge siden, men alderen som kanskje kan bremse litt, men ikke sikkert det heller. Jeg vil anbefale en veldig flink gyn som vi bruker og fått veldig god hjelp av. Hvis du er interessert, kan jeg fortelle mer i en privat melding her. Gi meg en lyd bare😊

Skrevet

Husk at en kvinne er som regel steril 10 år før hun kommer i overgangsalderen. Når denne inntreffer er jo umulig å forutsi, men om du kommer i din ved 50, som ikke er noe unaturlig alder for det, så er du i praksis steril nå som 40 åring.

Dette har jeg sett flere artikler om på nett, som ble linket til her på kg.

Anonymkode: 76de3...13f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Husk at en kvinne er som regel steril 10 år før hun kommer i overgangsalderen. Når denne inntreffer er jo umulig å forutsi, men om du kommer i din ved 50, som ikke er noe unaturlig alder for det, så er du i praksis steril nå som 40 åring.

Dette har jeg sett flere artikler om på nett, som ble linket til her på kg.

Anonymkode: 76de3...13f

For en vanvittig unødvendig kommentar. Mange kvinner får barn etter 40. 

Kontakt Hausken, Fertilitetssenteret, Livio eller Medicus og be om utredning av deg og partner, så får dere ballen i gang. Lykke til!

Anonymkode: 82404...19c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...