Salt Skrevet 18. oktober 2005 #1 Skrevet 18. oktober 2005 Hvordan smaker fullkornspasta i forhold til "vanlig"? Vurderer sterkt å bytte til denne.
Plym Skrevet 18. oktober 2005 #2 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg synes fullkornpastaen er veldig god. Det er mindre forskjell på den og vanlig pasta enn man skulle tro. Jeg har nesten gått helt over til fullkorn, men får desverre ikke alle varianter her hvor jeg bor.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #3 Skrevet 18. oktober 2005 Etter at jeg "oppdaget" fullkornspasta har jeg bare brukt det!
Nilma Skrevet 18. oktober 2005 #4 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg prøvde fullkornspasta for første gang i går, og ble positivt overrasket. Jeg hadde fryktet at den skulle ha en veldig utpreget smak, men det hadde den ikke. Smakte litt annerledes, litt "mer", enn vanlig pasta, men det var bare godt.
Gjest GreenSky Skrevet 18. oktober 2005 #5 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg liker ikke smaken, men det er jo sunt, så jeg blander den 50 - 50 med vanlig pasta.
Totalya Skrevet 20. oktober 2005 #6 Skrevet 20. oktober 2005 Den vanlige fullkornspastaen synes jeg smaker som "normalt", men Fedonpastaen må jeg tilsette en urtebuljong i, for den er for tam, og har en litt snedig smak...
Gjest gjest1 Skrevet 20. oktober 2005 #7 Skrevet 20. oktober 2005 Hvor kjøper man fullkornpasta hen da? Ser aldri det i butikken jeg.. Min nærbutikk er Rema, men jeg har kort vei til alle andre butikker også, så det er ikke noe problem hvis noen vet hvor. Må jeg på helsekost kanskje?
Gjest piaf Skrevet 20. oktober 2005 #8 Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Vi spiser endel fullkornspasta og grov speltpasta, og i forhold til den grove speltpastaen har fullkornspastaen nesten ikke noen markert egensmak i det hele tatt. Jeg synes ofte at italienske pastamerker smaker best - det gjelder også fullkornspasta. Kjøper sistnevnte på assortert dagligvareforretning (feks Meny), og speltpasta på helsekost. Ellers kommer jo smaken også an på sausen/tilbehøret. Det som etter min mening definitivt ikke fungerer til grov pasta er fløtesauser og sjømat (med unntak av laks, som er nydelig til speltpasta). Kraftige tomatsauser passer imidlertid perfekt, feks den vi hadde til fullkornsspaghetti i dag. Grill skiver av aubergine i grillpanne. Lag samtidig tomatsaus: 2 fedd hvitløk og 1 rød chili surres i olivenolje, tilsett 1 boks hakkede tomater, salt, pepper, oregano, 6-7 middelhavsansjos og 1-2 ss kapers. La koke 10 min, ha i auberginen og en neve kalamataoliven, kok ca. 15 min til. Kok i mellomtiden fullkornspasta, bland med sausen, og ha over revet parmesan. Endret 20. oktober 2005 av piaf
Nella Skrevet 20. oktober 2005 #9 Skrevet 20. oktober 2005 Hvor kjøper man fullkornpasta hen da? Ser aldri det i butikken jeg.. Min nærbutikk er Rema, men jeg har kort vei til alle andre butikker også, så det er ikke noe problem hvis noen vet hvor. Må jeg på helsekost kanskje? ← Meny har jo fått inn kungsørnen (eller noe lignende heter det, en ørn som logo og rød øverst.) som har en bra pris og vi har kjøpt i Sverige før. Ellers har de noe økologiske greier også som er fullkorn. Spaghetti ihvertfall.
Totalya Skrevet 20. oktober 2005 #10 Skrevet 20. oktober 2005 Mega har brukbart utvalg fullkornspasta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå