Gå til innhold

To gutter eller to jenter - hva ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hannah80 skrev (10 timer siden):

To gutter. Har erfaring med at de stort sett er enklere å ha med å gjøre 😁

Man slipper å være redd for at de blir gravide som tenåringer i hvert fall. Det ville jeg vært redd for i dag, hvis jeg hadde hatt barn.

Anonymkode: 2abb3...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen har 4 gutter og 1 jente. Den yngste gutten har han sammen med meg. Hvis vi ender opp med et barn til, så håper jeg litt at det blir enda en gutt, selv kjønn i seg selv ikke betyr noe. Viktigste for meg er at barnet er frisk. 

Men jeg ser hvor godt gutten min går sammen med storebrødrene sine, hvor godt de leker sammen og hvordan han lyser opp når de kommer hjem fra skolen, og det er noe jeg håper fortsetter fremover. Jenten har har hatt det litt vanskeligere med å kunne "koble seg på" når det gjelder minsten, og det er en del mer drama med henne enn med brødrene. (jenten og en gutt er tidlig barneskolealder. De to andre er eldre) 

Må også innrømme at jeg liker gutteklærene man finner i butikken mye bedre enn jenteklær xD Er nesten så jeg er redd for å få diabetes ved å gå i jenteavdelingene i klesbutikken side det er så sukkersøtt, mens av gutteklær finner man alle de gøye tingene som dinosaurer og dyr og sånn xD

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Man slipper å være redd for at de blir gravide som tenåringer i hvert fall. Det ville jeg vært redd for i dag, hvis jeg hadde hatt barn.

Akkurat den problemstillingen tenker jeg man blir endel av selv om man er barnefarens mor eller far. Jeg ville som guttemamma vært vel så redd for at min sønn skulle gjøre noen gravid som å få en gravid tenåringsdatter. Men desverre virker det som at endel mødre og fedre med tenåringsgutter ikke tar praten om blomster og bier, og hvordan man behandler jenter/kvinner. Er nok også derfor mange mener det er så mye enklere å ha gutter i tenårene. Har man døtre er dette tema som man i større grad blir nødt til å snakke om. 

Anonymkode: 97a27...e8d

• Liker 1
Skrevet

Gutter helt klart! 

Anonymkode: 71849...9aa

Skrevet
bergenser skrev (1 time siden):

Mannen har 4 gutter og 1 jente. Den yngste gutten har han sammen med meg. Hvis vi ender opp med et barn til, så håper jeg litt at det blir enda en gutt, selv kjønn i seg selv ikke betyr noe. Viktigste for meg er at barnet er frisk. 

Men jeg ser hvor godt gutten min går sammen med storebrødrene sine, hvor godt de leker sammen og hvordan han lyser opp når de kommer hjem fra skolen, og det er noe jeg håper fortsetter fremover. Jenten har har hatt det litt vanskeligere med å kunne "koble seg på" når det gjelder minsten, og det er en del mer drama med henne enn med brødrene. (jenten og en gutt er tidlig barneskolealder. De to andre er eldre) 

Må også innrømme at jeg liker gutteklærene man finner i butikken mye bedre enn jenteklær xD Er nesten så jeg er redd for å få diabetes ved å gå i jenteavdelingene i klesbutikken side det er så sukkersøtt, mens av gutteklær finner man alle de gøye tingene som dinosaurer og dyr og sånn xD

Det kan jo tenkes at denne jenta føler seg litt utenfor i en søskenflokk med tre brødre? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to jenter. Det er helt klart mye mer følelser, trass og bekymringer mtp kroppspress, selvskading, sex osv. Men når de vokser til og får egne barn så er som regel mamma den man søker råd og hjelp fra. Da kommer man som mormor oftest best utav det. Jeg ville ikke valgt annerledes.

• Liker 5
Skrevet

To jenter, men så er det også det jeg har:-) Det har vært ønsket mitt hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Har en av hver, og om jeg på død og liv måtte valgt to av samme kjønn hadde det nok blitt to gutter. Kan egentlig ikke helt sette fingeren på hvorfor. Er selv vokst opp med kun søstre og her har det vært myyye drama (selv om det også har vært mye glede av hverandre). Så er nok ørlite påvirket av tanken på at jeg ikke ville orket å være foreldre til meg selv og mine søstre, når jeg ser tilbake på det nå 😂 

Men tror begge deler er like koselig. Begge tilfeller byr nok på sine gleder og utfordringer, mye uavhengig av kjønn og. Jeg ville aldri hatt det annerledes enn nå, men det er vel ganske selvsagt da man følgelig ikke vil bytte barna man allerede har 😊

Anonymkode: 03238...a7f

Skrevet

Jeg har en av hver, hvor eldste er gutt. Da jeg ventet nr 2 hadde jeg en tanke om at 2 gutter kunne være fint, brødre som kunne leke sammen og ha et brødrebånd (far hadde selv 2 brødre). Men nå som jenta er her, så ser jeg jo at de har et fint bånd de også. De er nå 7 og 3, 5 og jeg vet jo det sikkert kommer noen år hvor de vil være forskjellige i forhold til interesser, men så har jeg selv en lillebror som jeg har et utrolig godt forhold til i dag som voksen. Bror og søster er fint det ❤️ og så må jeg si at jeg var en av disse litt naive som trodde jenta skulle være rolig og grei etter å ha hatt en veldig aktiv og høylytt gutt, der tok jeg feil 😆 jeg gruer meg litt til hun blir tenåring kjenner jeg, husker jo selv jeg kranglet mye mer med mamma enn hva broren min gjorde. Så alt i alt, jeg er veldig fornøyd med å ha en av hver, men måtte jeg valgt og ikke hatt noen barn fra før, så tror at jeg bare hadde slått mynt. Det hadde vært det samme for meg, unger er så ulike uansett og personlighet er unik for individet. 

Anonymkode: 85009...3dd

Skrevet

To gutter.

Anonymkode: a1563...d21

Skrevet

Gutter. Har to gutter i tenårene nå, min venninne har to jenter. Hun har mye mer styr med dem, mens jeg hadde mer styr med mine i yngre alder. Men så klart, vi har alle vårt, så ingen slipper unna. 

Anonymkode: c83a6...76e

Skrevet

Ville valgt 2 gutter. Basert på erfaringer med forhold der far har barn fra før og venninner som har barn så er det enklere med gutter. Mye drama og styr med jentene ofte, og en del som deiger seg på Instagram fra ung alder. Kan ikke være lett å være tenåringsjente i dag…

har gutt selv, og han er helt fantastisk. Har alltid vært litt guttejente selv også.

Anonymkode: 16c1c...5f5

Skrevet

To jenter. Det finnes selvfølgelig unntak, men omtrent alle de jeg kjenner som er svært nære foreldrene sine i voksen alder er jenter, mens guttene forsvinner for familien når de bikker 15 (NB: generalisering). Hadde en søster og bror da jeg vokste opp og etter at vi kom i tenårene har broren min meldt seg ut, søsteren min og jeg er nesten naboer og er veldig mye med hverandre og mamma og pappa fortsatt. 

Anonymkode: c4891...fd5

• Liker 3
Skrevet

To gutter uten tvil. 
Jeg har ikke barn selv, men har nære venner og familie som har både gutter og jenter. Gutter er mye enklere, mye drama, sutring og prinsesse nykker blant jenter. Sier ikke alle, men en del. 

Anonymkode: 1cb7f...16d

Skrevet

Helt klart to gutter! Jeg ser for meg at jeg hadde passa bedre som guttemamma, og så er jo gutter ofte litt enklere å ha med å gjøre når de er i tenåra…

Anonymkode: 139a0...511

Skrevet

Har en av hver. Skulle jeg starta på nytt og måtte valgt to av samme kjønn, hadde jeg valgt to gutter. Ideelt en av hver, men får man først flere av samme kjønn så ser jeg må bare jenter som det kjedeligste og stussligste.

Anonymkode: c3708...a95

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har to gutter. Vet ikke hvordan det er å ha jenter. Men er godt fornøyd med de to jeg har, og ville selvsagt ikke byttet. 
Og dette med «gutteinteresser» er litt tull. Ser flere skriver at de ønsker jenter pga interesser. Det går på personlighet, ikke kjønn. 

Anonymkode: c35df...c3a

Det er ikke tull. Jeg kjenner nesten ingen gutter som driver med mine interesser, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle fått mine eventuelle gutter til å være med på ting jeg liker. Men da får heller pappan få ansvar for å ta de med på ting, han liker mer guttegreier.

Anonymkode: b7afb...22c

Skrevet

To jenter

Anonymkode: c488d...7a6

• Liker 1
Skrevet

Har en av hver, men ville valgt to gutter.

Anonymkode: 541f6...2ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat den problemstillingen tenker jeg man blir endel av selv om man er barnefarens mor eller far. Jeg ville som guttemamma vært vel så redd for at min sønn skulle gjøre noen gravid som å få en gravid tenåringsdatter. Men desverre virker det som at endel mødre og fedre med tenåringsgutter ikke tar praten om blomster og bier, og hvordan man behandler jenter/kvinner. Er nok også derfor mange mener det er så mye enklere å ha gutter i tenårene. Har man døtre er dette tema som man i større grad blir nødt til å snakke om. 

Ja, det har du rett i. Mange som burde tatt praten, og skriver fra seg ansvaret.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...