Gå til innhold

To gutter eller to jenter - hva ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 jenter og en gutt. Men ville da hatt 2 gutter. Syns gutter er lettere enn jentene.

Anonymkode: c5261...6de

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

bryr meg veldig lite om hva kjønn barna har. har to av hvert kjønn nå. de er individer med egne personligheter som både er vanskelige og lette å forholde seg fra tid til annen. men jeg har ikke blitt far bare fordi alt skal være så rosenrødt og enkelt, sannheten er jo at jeg lærer masse av dem og selv utvikler meg på bakgrunn av de personlighetene mine barn er og blir. 

• Liker 5
Skrevet

To jenter, har ei jente nå og det er det jeg er "vant" til å ha. 

Anonymkode: f89a0...1d4

• Liker 1
Skrevet

Det er vel til syvende og sist personlighetene som spiller inn her. Arv&miljø.

Jeg har to jenter og allerede nå når de er 4 og 6 år ser jeg hvor knyttet og harmoniske de er. Arver klær av hverandre og deler leker.

Venn av meg har to gutter. Hun opplever det samme. Imens en annen har to tette gutter på 8 og 9 år. Der er det krig i heimen daglig. Guttene sloss om alt og er altfor forskjellige. Samme opplevde samboer med sin bror i både oppvekst og voksen alder. Det føltes som de var fra to ulike planeter.

Søskenbarnet mitt har to gutter og en jente. Der er guttene rolige og snille som lam (10 og 12 år). Imens jenta på 9 allerede viser seg som ‘det sorte fåret😅 De har hatt utfordringer med henne fra barnehagealder og nå oppfører hun seg som en rebelsk tenåring allerede. De vurderer å få BuP på banen.

Konklusjon: Uansett hvilke kjønn det blir, så er det personlighet, arv&miljø (samt litt flaks) som avgjør hvor lett det blir når alt kommer til alt🙂

Anonymkode: 31e39...00f

• Liker 6
Skrevet

Hadde valgt to gutter, men jeg har en gutt og han er en fantastisk liten fyr😄

Anonymkode: 51515...0fe

Skrevet

Ohh… vanskelig spørsmål. Vi har en av hver. Min opplevelse er st jenter er enklere i Bhg og frem til 10 års alderen. Så tar gutta litt over fra 8-9 år og ut puberteten og så får man jentene tilbake for resten av livet.. 

Anonymkode: 88f12...3d1

• Liker 3
Skrevet

Det klarer jeg ikke å svare på siden jeg har begge deler og i hodet mitt betyr det at jeg måtte valgt vekk noen av dem. Hadde jeg hatt bare gutter eller bare jenter hadde det blitt valget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om du ønsker/ønsket deg to barn, regner jeg med de fleste ideelt sett ønsker seg en gutt og en jente. MEN: Dersom du - hypotetisk sett bare kunne få to barn av samme kjønn: Hva ville du valgt og hvorfor? 

Anonymkode: 97a27...e8d

Hvorfor det? Jeg ønsket meg en gutt til når jeg skulle ha nr. 2. større sjanser for at de har felles interesser i barneårene, kan arve alt, nærere forhold som voksen (statistisk sett). Vi ønsket oss aldri en av hver. 

Anonymkode: fa341...6e8

• Liker 1
Skrevet

To gutter. Fordi det er det jeg har selv og er veldig fornøyd med de. Mamma har to jenter (meg og min søster) og vi skapte mye hodebry for mamma opp igjennom. 

Anonymkode: e85a8...6c4

Skrevet

Jeg har to gutter, og ville ikke byttet. Jeg er en typisk «gutte-mamma». Jobber i barnehage, og på jobb er det også guttene jeg har best relasjon med, og de jeg synes det er enklere med. 

Anonymkode: 9beb2...fda

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker meg to jenter. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne finne på noe moro sammen med en gutt hvis han bare liker gutteting. 

Anonymkode: b7afb...22c

Skrevet

Dere som sier 2 gutter, som er kvinner. Har dere også flere guttevenner fordi det er mye drama med jenter? 

Anonymkode: f5bc8...500

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere som sier 2 gutter, som er kvinner. Har dere også flere guttevenner fordi det er mye drama med jenter? 

Ja! Begge mine nærmeste venninner i dag er konene til to av mine barndomskamerater 😁

Anonymkode: d4740...96c

Skrevet

Har 2 jenter og en gutt. Alle kommenterer at «endelig kom gutten».. men nei, det var ikke noe endelig, vi ønsket oss egentlig en jente til i en ideal verden, da også min mann. selv om alle mener at nå var han heldig å endelig skulle få gutten sin  (?!) som kvinne har jeg mye lettere for å relatere til jenter. Søskenforholdet mellom jenter er stort sett bedre enn mellom gutt-jente eller gutt-gutt. Studier har også vist at jenter er bedre til å vise omsorg ovenfor yngre søsken. 

• Liker 2
Skrevet

2 gutter, uten tvil. 😄 Mye kos og klem med gutter og så er de usedvanlig enkle sammenlignet med jentene, generelt sett. Har mye mindre drama i mitt hus enn en venninnes hus for å si det slik.:ler:

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, egentlig ikke. Hadde muligens flere guttevenner når jeg var liten enn jenter siden de var enklere å forholde seg til men i voksen alder så er det ganske delt mellom gutter og jenter, men personlighetsmessig så har jeg ingen venner som er dramatisk anlagt. 

Skrevet

Jeg har relativt mange barn, og barnebarn kan trygt si det er enklere med gutter på alle måter 😂

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg to jenter. Jeg fikk jente, og så kom det gutt. Han er helt nydelig, mer kosete enn jenta og muligens litt mer bedagelig og derfor enklere. Likevel, skulle jeg fått flere barn så ønsker jeg meg fremdeles jente. Det er noe ved det å være søstre, og det ønsker jeg for jenta mi. 

Anonymkode: f338b...91f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to gutter. Vet ikke hvordan det er å ha jenter. Men er godt fornøyd med de to jeg har, og ville selvsagt ikke byttet. 
Og dette med «gutteinteresser» er litt tull. Ser flere skriver at de ønsker jenter pga interesser. Det går på personlighet, ikke kjønn. 

Anonymkode: c35df...c3a

• Liker 2
Skrevet

Gutter. Ser for meg mindre drama i tenårene. Har en gutt og to jenter, men de er i småskolealder og nedover så kan godt hende jeg endrer mening om noen år 😅

Anonymkode: b250e...9b3

Skrevet

Både jeg og kona ønsker oss jenter. Trur de får et lettere liv.

Anonymkode: 79a06...d06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...