Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame som i oktober fikk meg ny jobb (noe fast, noe tilkalling) i en butikk (kjede, ikke matbutikk)

Det har vært noen hektiske mnd før jul men nå er det roligere å man rekker å tenke litt. Merker godt at heg ikke trives noe særlig, spesielt forde en kollega er ganske «bisk» i kommentarer etc. Opplæringen min har vært mangelfull (ikke hennes ansvar, det er sjefen som har vært for travel) å jeg sliter fortsatt med feks oppgjør samt fått lite opplæring i hva som skal hvor  og litt andre ting. Får stadig høre dette som små «stikk».

Oppdaget i dag at jeg har rykket opp på andreplass avoss ansatte mtp salg og det er muligens ikke så populært…

Blir veldig sliten av dette, jeg har en uføre% bla pga utmattelse å kjenner jeg blir tappet for energi bare av tanken på jobb. 

Hva gjør man med slike folk ?

Anonymkode: 47d36...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som blir minst slitsomt for deg, er kanskje å spørre henne hva hun synes du burde gjøre annerledes og omhuen kanskje kan vise deg og lære deg? 

På den måten, viser du vilje til å være en god kollega.
Når du har vært i en jobb en stund og det har vært manglende opplæring, så burde du kanskje ta initiativ selv til å bidra? Det blir så klart et irritasjonsmoment for andre om én ikke gjør sin del.. 

Når du da har lært de resterende oppgavene og utfører disse, vil kanskje kommentarene stoppe og om ikke, kan du parkere henne.

• Liker 1
Skrevet
Kvinnenavn skrev (2 timer siden):

Det som blir minst slitsomt for deg, er kanskje å spørre henne hva hun synes du burde gjøre annerledes og omhuen kanskje kan vise deg og lære deg? 

På den måten, viser du vilje til å være en god kollega.
Når du har vært i en jobb en stund og det har vært manglende opplæring, så burde du kanskje ta initiativ selv til å bidra? Det blir så klart et irritasjonsmoment for andre om én ikke gjør sin del.. 

Når du da har lært de resterende oppgavene og utfører disse, vil kanskje kommentarene stoppe og om ikke, kan du parkere henne.

Jeg tror desverre det er attituden hennes som er sånn, så det vil nok alltid være noe der… 

Jeg gjør absolutt min del, men er ikke tankeleser å får ikke med meg alle uskrevne regler før jeg får høre dem. Når måten de blir sagt på bare er anklagende er det ubehagelig. 
Jeg har prøvd å bøte på manglende opplæring ved å prøve å stå i det men akkurat oppgjørs biten er så omstendig å når jeg da står alene å sliter til laaangt over arb.tid. er det ikke med vilje jeg evt har gjort feil. Har mest jobbet dag å da er det jo ikke et tema samt at vi tidligere var to på kveld pga sesong. Jrg er muligens litt treig men det oppgjørssystemet er tungvindt å vanskelig…

Skrevet

Butikk har ofte giftige miljø (min erfaring). Kan du se etter noe annet?

Anonymkode: 2a339...16d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Butikk har ofte giftige miljø (min erfaring). Kan du se etter noe annet?

Anonymkode: 2a339...16d

Ser stadig etter annet ja, men er mest butikk og barnehage her… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tror desverre det er attituden hennes som er sånn, så det vil nok alltid være noe der… 

Jeg gjør absolutt min del, men er ikke tankeleser å får ikke med meg alle uskrevne regler før jeg får høre dem. Når måten de blir sagt på bare er anklagende er det ubehagelig. 
Jeg har prøvd å bøte på manglende opplæring ved å prøve å stå i det men akkurat oppgjørs biten er så omstendig å når jeg da står alene å sliter til laaangt over arb.tid. er det ikke med vilje jeg evt har gjort feil. Har mest jobbet dag å da er det jo ikke et tema samt at vi tidligere var to på kveld pga sesong. Jrg er muligens litt treig men det oppgjørssystemet er tungvindt å vanskelig…

Kanskje du kan prøve å være litt direkte med henne. Neste gang hun kommer med en stikkende kommentar, så kan du prøve å spørre henne «Beklager, men du virker veldig misfornøyd med meg. Er det noe vi kan gjøre for å fikse opp i dette?» eller noe slikt.
Du kan også si «du må gjerne gi meg tilbakemelding om du er misfornøyd med jobben jeg gjør, men si det helst på en ordentlig måte så vi faktisk kan finne ut av det.» 

Hersketeknikker er utrolig slitsomt og det beste er å konfrontere på denne måten, etter min erfaring. Men, prøv å si det rolig og behersket. 

Og en ting til.. oppgjørssystemet er kanskje vanskelig men det er vel en del av dine arbeidsoppgaver, så da bør du kanskje være innstilt på å lære deg det. 

Skrevet

Syns det er ekstremt synd at EN person skal ødelegge for din trivsel på jobb, det gjør meg oppriktig trist. Det er så viktig og trives i jobben sin, for selv om man kan ha det gøy og ha kjekke kollegaer, så er det fremdeles jobb. Når noen gjør det sur blir det nesten umulig og gjennomføre. Jeg håper at du enten klarer å ordne opp ved å gå til sjefen din eller få en ny jobb der du ikke opplever slikt. Hvordan er forresten forholdet til de andre kollegaene? 

Anonymkode: c5eb4...b08

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Syns det er ekstremt synd at EN person skal ødelegge for din trivsel på jobb, det gjør meg oppriktig trist. Det er så viktig og trives i jobben sin, for selv om man kan ha det gøy og ha kjekke kollegaer, så er det fremdeles jobb. Når noen gjør det sur blir det nesten umulig og gjennomføre. Jeg håper at du enten klarer å ordne opp ved å gå til sjefen din eller få en ny jobb der du ikke opplever slikt. Hvordan er forresten forholdet til de andre kollegaene? 

Anonymkode: c5eb4...b08

Sjefen er super (og travel), de andre kollegaene er også supre (både de yngre skoleelevene og ei på min alder) ❤️

Skrevet
Kvinnenavn skrev (54 minutter siden):

Kanskje du kan prøve å være litt direkte med henne. Neste gang hun kommer med en stikkende kommentar, så kan du prøve å spørre henne «Beklager, men du virker veldig misfornøyd med meg. Er det noe vi kan gjøre for å fikse opp i dette?» eller noe slikt.
Du kan også si «du må gjerne gi meg tilbakemelding om du er misfornøyd med jobben jeg gjør, men si det helst på en ordentlig måte så vi faktisk kan finne ut av det.» 

Hersketeknikker er utrolig slitsomt og det beste er å konfrontere på denne måten, etter min erfaring. Men, prøv å si det rolig og behersket. 

Og en ting til.. oppgjørssystemet er kanskje vanskelig men det er vel en del av dine arbeidsoppgaver, så da bør du kanskje være innstilt på å lære deg det. 

Oppgjørssystemet er nesten i boks uten opplæring 😅 så det er forsåvidt ikke problemet (det var bare noe hun sa i går ang det som fikk det litt til å renne over 😢 

Tror hun føler seg truet av meg også, jeg har gått opp å ligger som nr to av oss alle på topplista på salg (bare sjefen over) 

Heldigvis jobber vi ikke mye dobbelt fremover. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oppgjørssystemet er nesten i boks uten opplæring 😅 så det er forsåvidt ikke problemet (det var bare noe hun sa i går ang det som fikk det litt til å renne over 😢 

Tror hun føler seg truet av meg også, jeg har gått opp å ligger som nr to av oss alle på topplista på salg (bare sjefen over) 

Heldigvis jobber vi ikke mye dobbelt fremover. 

Jeg håper du klarer å få stoppet oppførselen hennes. Det virker jo som du ellers trives i jobben og er god i den, så håper du klarer å finne en måte å få satt deg i respekt hos henne så hun lar deg være. Det er greit å si i fra når folk er utrivelige. Lykke til 

Skrevet

Dessverre så er det ikke alle som en grei. Det gjelder nesten alle arbeisplasser. Så da må man lære seg kunsten å gi faen. Har gode kolleger og dårlige. Men ser på det som en inntekt . Noe det er. Jeg har en dårlig sjef også som lever i sin egen verden. Men jeg har lært å leve med det. Kan ikke like alle

Anonymkode: ccf9d...982

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...