Gå til innhold

Hvor finner jeg vinterbukse til overvektig barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikkert derfor det er så lite overvekt blant barn i verden. Alle vokser inn i vekta🙄

Anonymkode: 65f9a...94a

Ingen sa at alle gjør det. Men det er det som ideelt sett bør skje. Og i mellomtiden trenger barnet vinterbukse, det kan ikke vente til barnet når idealvekt.

Anonymkode: 19191...493

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bergans har systue 😀

Sitat

Tilpasning

Vi mennesker forandrer oss. Opplever du at et Bergans-produkt ikke sitter slik det en gang gjorde? Eller har du funnet en ny drømmebukse som er for lang? I vår systue finner du erfarne fagfolk som kan tilpasse de aller fleste Bergans-produkter etter dine behov og ønsker. De kan legge opp, ned, ut og inn. Gevinsten er et produkt som du kommer til å elske og som lever mye lengre - lenge leve produktet.

https://www.bergans.com/no/kundeservice/reparasjoner?culture=nb-NO&currency=NOK&channelCountry=NO&channel=Norsk

Anonymkode: 9f337...e44

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte reima utebukse i str 158 til mitt barn på 143 cm og 42 kg som også er rund i midjen. Beina har strikk på snøgamasje inni,  og en trykknapp på buksen bak som fester buksebeinet til snøgamasjen over hælen, som gjør at buksen ikke går under skoen.

Ellers har jeg kjøpt Vikafjell skallbukse str Dame XS på Sport Outlet. Lengde på beina lik som Junior 14, men mye mer rom i midjen. Den faller hellet ikke under skoen.

Anonymkode: 382e2...ad1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormberg og reima. Har selv ei på 8 som er like høy som en 13 åring og har vekta til en 12 åring. Absolutt ikke noe problem med å finne utetøy til henne. Du må bare gå opp til ungdomstr.

Anonymkode: 2a144...dd6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem og synes at en god jenteutetøy er formsydd og smalt uten at jeg helt skjønne hvorfor det er sånn at småjenter skal ha bukser som er ettersittende og smale... Ta en titt på guttemodeller, der er det ofte mer baggy og normale størrelser med mer rett snitt. 

Anonymkode: c1d40...de7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til skredder hvis du ikke kan sy selv :) det går fort og er ikke spesielt dyrt

Anonymkode: ba08e...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har samme problem og synes at en god jenteutetøy er formsydd og smalt uten at jeg helt skjønne hvorfor det er sånn at småjenter skal ha bukser som er ettersittende og smale... Ta en titt på guttemodeller, der er det ofte mer baggy og normale størrelser med mer rett snitt. 

Anonymkode: c1d40...de7

Dette har nok mer med mote å gjøre, at passformen skal være smal på endel plagg for tiden. Var ikke det for 15-20 år siden når jeg var på den alderen, da skulle vinterklærne være stooooore. 

Anonymkode: 01490...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barn skal ikke slankes, de skal vokse inn i vekta. Det er dessverre ikke gjort over natta.

Ikke alle barn «vokser inn i vekta». Ta en realitetsjekk eller så vil du ende opp med en veldig overvektig tenåring etterhvert.

Anonymkode: 942a7...4c6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle barn «vokser inn i vekta». Ta en realitetsjekk eller så vil du ende opp med en veldig overvektig tenåring etterhvert.

Anonymkode: 942a7...4c6

Igjen:

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen sa at alle gjør det. Men det er det som ideelt sett bør skje. Og i mellomtiden trenger barnet vinterbukse, det kan ikke vente til barnet når idealvekt.

Jeg sa heller ikke at det skjer av seg selv. Vi jobber med saken, i samråd med lege og helsesykepleier. Har fått beskjed om at han ikke skal ligge på et så lavt kalorinivå at han går NED i vekt, men holde vekten mens han vokser i høyden. Dette tar tid.

Men jeg er ikke ts, og dette er ikke trådens tema.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...