AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Del Skrevet 11. januar 2022 Og bare så det er sagt, vår jente er ikke VELDIG overvektig, men heller mer rund. Nå har jeg nesten gitt opp. Har sau mfart alle butikker her i byen pluss alle nettbutikker etter vinterbukse til 10-åringen. Har googlet opp og ned i mendte. Kjøpte en Reima utebukse med strikk hele veien rundt i dag. Alt for liten. Hun fikk ikke igjen knappen. At klesprodusentene ikke skjønner at barn er forskjellige, gjør virkelig noe med selvbildet til barn. Tror spesielt jenter er litt mer sårbare for dette. Hvorfor finnes det kun store størrelser kun for voksne? Ikke gir det noen uteglede heller, når barnet ikke får til å røre seg ordentlig. Trenger virkelig tips her nå, kjenner jeg. Anonymkode: a4c08...8e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Del Skrevet 11. januar 2022 Vet ikke om akkurat denne modellen passer, men jeg ville gått for typen vinterbukse uten knapp i livet, og heller har seler. https://www.sportshopenoutlet.com/no-no/article/softshell-bib-pants-jr?attr1_id=12680 Anonymkode: 7b7d4...876 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 11. januar 2022 #3 Del Skrevet 11. januar 2022 Burde finnes. Ser de har "formsydde" dresser her (for høyde 157) men det blir sikkert stort. https://www.hoppin.no/products/hoppindressen-vs4-kort-plomme-varmedress-dame Kanskje kan du kjøpe større str på buksa, og legge litt opp i bena, kanskje om den er lang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vet ikke om akkurat denne modellen passer, men jeg ville gått for typen vinterbukse uten knapp i livet, og heller har seler. https://www.sportshopenoutlet.com/no-no/article/softshell-bib-pants-jr?attr1_id=12680 Anonymkode: 7b7d4...876 Dette er dessverre det hun ikke bør ha, da hun er kraftig i overkroppen. Får mest sannsynligvis ikke over selen. Men tusen takk for tips 😊 Anonymkode: a4c08...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Del Skrevet 11. januar 2022 Snabeltann skrev (16 minutter siden): Burde finnes. Ser de har "formsydde" dresser her (for høyde 157) men det blir sikkert stort. https://www.hoppin.no/products/hoppindressen-vs4-kort-plomme-varmedress-dame Kanskje kan du kjøpe større str på buksa, og legge litt opp i bena, kanskje om den er lang? Ja, tror det er nesten det jeg må gjøre. Kjøpe damestørrelse for så å legge opp. Eneste utfordring er at jeg ikke kan sy🤔🤔🤣 Men burde virkelig ikke vært slik altså, at man må kjøpe damebukse til en jente som er 10 år og 145 cm høy. Kjenner jeg blir så sint på klesbransjen. Har pratet med flere foreldre som har samme problemet. Anonymkode: a4c08...8e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Del Skrevet 11. januar 2022 Stormberg har jo romslige størrelser! Eller, de hadde iallfall et for noe år siden, for jeg kjøpte en vinterbukse i str 170 til tross for at jeg den gangen brukte 38-40 i vanlige bukser. Anonymkode: b9e22...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #7 Del Skrevet 11. januar 2022 Helly hansen buksene bruker å være kjempevide i livet Anonymkode: 5a56d...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #8 Del Skrevet 11. januar 2022 Du må jo gå opp i størrelse da? Det trengs jo ikke store størrelser for store barn, når de er over på liten voksenstørrelse. Anonymkode: 656ef...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #9 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stormberg har jo romslige størrelser! Eller, de hadde iallfall et for noe år siden, for jeg kjøpte en vinterbukse i str 170 til tross for at jeg den gangen brukte 38-40 i vanlige bukser. Anonymkode: b9e22...0e1 Ja, skal se på Stormberg imorgen. Takk for tips Anonymkode: a4c08...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #10 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stormberg har jo romslige størrelser! Eller, de hadde iallfall et for noe år siden, for jeg kjøpte en vinterbukse i str 170 til tross for at jeg den gangen brukte 38-40 i vanlige bukser. Anonymkode: b9e22...0e1 Selv opplever vi klær fra Stormberg som generelt alt for smale, i forhold til andre merker. Anonymkode: 656ef...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #11 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må jo gå opp i størrelse da? Det trengs jo ikke store størrelser for store barn, når de er over på liten voksenstørrelse. Anonymkode: 656ef...047 Problemet er at de blir alt for lange i beina. Buksen subber i bakken og det blir hull. Jeg kan ikke sy, så har forsøkt å unngå det. Men mulig jeg må levere inn buksa til sydame da 🤔 Anonymkode: a4c08...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #12 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helly hansen buksene bruker å være kjempevide i livet Anonymkode: 5a56d...d9d Har ikke de seler slik vist i linken over her? Da får man ikke igjen glidelås i siden, da barnet har endel mage. Buksene for vår/høst er jeg enig i at er romslige. Anonymkode: a4c08...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #13 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er dessverre det hun ikke bør ha, da hun er kraftig i overkroppen. Får mest sannsynligvis ikke over selen. Men tusen takk for tips 😊 Anonymkode: a4c08...8e7 Akkurat denne modellen har glidelås hele veien foran. Poenget med BIB-modeller er at knappene ikke hele tiden spretter om når man beveger seg, men gjerne glidelås og feste er ikke akkurat der man bøyer seg. Anonymkode: 7b7d4...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #14 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, tror det er nesten det jeg må gjøre. Kjøpe damestørrelse for så å legge opp. Eneste utfordring er at jeg ikke kan sy🤔🤔🤣 Men burde virkelig ikke vært slik altså, at man må kjøpe damebukse til en jente som er 10 år og 145 cm høy. Kjenner jeg blir så sint på klesbransjen. Har pratet med flere foreldre som har samme problemet. Anonymkode: a4c08...8e7 Barnemodeller er gjerne veldig rette, og passer mer om man har en kropp som er rett (som en gutt), derfor går mange jenter tidlig opp på damemodeller om man har litt former. Det var mange jenter på 7-klassings trinn som har brukt damemodeller i årevis fordi de har bedre fasong, selv min som er 155 cm og 38 går for damemodeller. Eneste fordelen jr modeller her er at de gjerne er billigere. Anonymkode: 7b7d4...876 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 11. januar 2022 #15 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) . Endret 11. januar 2022 av Adobyen Leste feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #16 Del Skrevet 11. januar 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er at de blir alt for lange i beina. Buksen subber i bakken og det blir hull. Jeg kan ikke sy, så har forsøkt å unngå det. Men mulig jeg må levere inn buksa til sydame da 🤔 Anonymkode: a4c08...8e7 Har samme problem med min 10-åring. Hvor stor er hun? Min gutt er ca 150 cm og 53 kg. Han bruker denne: https://www.hellyhansen.com/no_no/k-rider-2-ins-bib-40342?color=290002 Den kan strammes i bena så den ikke subber i bakken. Går bare til 12 år, men er romslig i størrelsen, så den passer akkurat til ham nå. Bruker 164 i vanlige klær. Ellers prøvde han woxo fra Kappahl, den går til 170 og kan også strammes i bena. Han kunne brukt 164, men litt stram over magen, 170 var romslig nok. (Men han likte den ikke, så vi kjøpte ikke den.) Anonymkode: 19191...493 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #17 Del Skrevet 11. januar 2022 Min som er rund bruker denne, eneste som passer og fungerer bra også! https://www.lager157.com/no-no/article/skibukse-lindvallen?attr1_id=8 Anonymkode: 1929e...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #18 Del Skrevet 11. januar 2022 Slank ungen, problem løst. Anonymkode: 4c9e6...f4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #19 Del Skrevet 11. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Slank ungen, problem løst. Anonymkode: 4c9e6...f4d Barn skal ikke slankes, de skal vokse inn i vekta. Det er dessverre ikke gjort over natta. Anonymkode: 19191...493 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #20 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Barn skal ikke slankes, de skal vokse inn i vekta. Det er dessverre ikke gjort over natta. Anonymkode: 19191...493 Sikkert derfor det er så lite overvekt blant barn i verden. Alle vokser inn i vekta🙄 Anonymkode: 65f9a...94a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå