Gå til innhold

Stikking i eggstokkområde = mensmurringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser på diverse tråder her og der om at mange kjenner mensmurringer.

Jeg lurer på hva eksakt menes med mensmurringer? For min del tenker jeg på lett og moderat stikking i eggstokkene/eggstokkområdet som mensmurring, det er det jeg ofte pleier å kjenne i noen dager før mensen kommer.

Tar jeg feil her? Hvordan vil dere beskrive mensmurringer? Og, er det mulig å skille mensmurringer fra "gravidmurring"? Hva er i så fall forskjellen(e)?

Anonymkode: e9c54...52b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg fikk spiral hadde jeg veldig vondt i korsryggen. Den perioden det var vondest  ble det mørkeblått/svart i området med smerter. Har spiral nå så slipper de smertene mer heldigvis. Anbefales 

Anonymkode: f8eae...172

Skrevet

Jeg har vært bombesikker på når EL var nå pga. temping og tester. Er nå 5dpo. I tiden rundt EL kjente jeg litt stikninger på ene siden. Nå siste par dagene har jeg også kjent små stikk, om mulig litt mer sentrert, men fremdeles hakket mer mot siden hvor EL sannynligvis var. Mine mensmurringer er helt annerledes. Smertene sitter helt nede i magen og er sentrert til midten. Det er ikke stikk, men murring (små krampetrekninger?). Under mensen kan jeg også ha utstråling av smerter til underlivet. Kan også kjenne murring i korsrygg like før/under mensen. 

Anonymkode: 1259c...549

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har vært bombesikker på når EL var nå pga. temping og tester. Er nå 5dpo. I tiden rundt EL kjente jeg litt stikninger på ene siden. Nå siste par dagene har jeg også kjent små stikk, om mulig litt mer sentrert, men fremdeles hakket mer mot siden hvor EL sannynligvis var. Mine mensmurringer er helt annerledes. Smertene sitter helt nede i magen og er sentrert til midten. Det er ikke stikk, men murring (små krampetrekninger?). Under mensen kan jeg også ha utstråling av smerter til underlivet. Kan også kjenne murring i korsrygg like før/under mensen. 

Anonymkode: 1259c...549

Oi, så kanskje jeg rett og slett ikke har eggløsning? Kjenner disse stikningene stort sett hver syklus fra det jeg tror er el til mensen kommer og noen dager etter. 

Anonymkode: e9c54...52b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...