Gå til innhold

Regnes dette som feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer ut av isolasjon i morgen men må ikke ha hatt feber på 24t. I dag tidlig målte jeg 36,9 i armhulen og nå i kveld måler jeg 36,8 i armhulen. Regnes det som feber? Får jeg lov til å gå ut av isolasjon i morgen med disse målingene? Jeg kan vel ikke smitte andre?

Fant dette på nettet:

For eksempel vet vi at frisk gjennomsnittlig temperatur målt:

i endetarm er rundt 37,1 °C

i øret er rundt 36,6 °C

i munnen er rundt 36,5 °C

i armhulen er rundt 36,4 °C

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke sub-febril en gang. Du er klar til å gå ut!

• Liker 7
Skrevet
Galanga skrev (44 minutter siden):

Nei, ikke sub-febril en gang. Du er klar til å gå ut!

Men jeg har fortsatt litt snufsete og snørrete nese og slim i halsen. Tror du jeg fortsatt kan gå ut? Skal sove hos kjæresten i morgen og vil ikke smitte han..

Skrevet
41 minutter siden, Valerieko said:

Men jeg har fortsatt litt snufsete og snørrete nese og slim i halsen. Tror du jeg fortsatt kan gå ut? Skal sove hos kjæresten i morgen og vil ikke smitte han..

Synes du det høres ut som en god idé?

• Liker 3
Skrevet
trønder skrev (9 minutter siden):

Synes du det høres ut som en god idé?

Smittesporeren som ringte meg sa da jeg fikk påvist at jeg ikke er smittsom etter 6 dager selvom jeg kanskje har litt symptomer igjen. Men for meg føles det rart å gå ut når jeg fortsatt har små symptomer igjen.

Skrevet

Ikke uvanlig det:

Restsymptomer er symptomer som er igjen etter isolasjonstiden er over. Det kan være tap av/endret smak- og luktesans, hoste, tungpustethet og nedsatt almenntilstand. Disse symptomene går som oftest over av seg selv etter litt tid.

Så lenge du har gjennomført isolasjonstiden og har vært feberfri i 24 timer uten bruk av febernedsettende medisin, er det greit å ha enkelte restsymptomer.

Dersom du føler deg syk, bør du holde deg hjemme til allmenntilstanden din er bedre.

• Liker 1
Skrevet

Feber defineres vanligvis som 38 eller høyere, du har definitivt ikke feber 😂

• Liker 2
Skrevet

Feber skal måles rektalt. Det er den enkleste og sikreste måten.

Skrevet

Du har noen  restsymptomer, men hvis du ikke føler at du er syk, så kan du gå ut. Du har jo ikke feber.

Skrevet
4 minutter siden, Fjugur said:

Enda en.... 

hva da? Hvem er enda en?

• Opprett ny...