Gå til innhold

Dømme du andre ut i fra klærne? Om de er harry, kjerring osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har du dager der du ikke har en gjennomtenkt stil og folk sikkert tenker sitt om klærne du går med?

Anonymkode: d1776...828

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker over hva jeg tar på meg fordi jeg ikke ønsker at folk skal se på meg som harry eller ustelt. 

• Liker 2
Skrevet

Overskrift: Ja, litt.

Anonymkode: 52658...542

• Liker 1
Skrevet

Jeg dømmer veldig lite etter klær, men veldig mye folk som ikke gidder å sminke seg.

Anonymkode: 7bee3...f70

Skrevet

Nei, dømmer overhodet ikke andre etter hvordan dem kler seg.

Dømmer dem mer etter ting som utdanning, om de er bråkete, høylytte, skravler mye og har mye meninger som andre ikke er interesserte i.

Anonymkode: d0b03...449

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det. Klær og hår sier mye om en person. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal jeg dømme andre? :)

Jeg går stort sett bare i behagelige hjemmeklær fordi jeg vil ha det komfortabelt når jeg er syk (hjemme). Når jeg jobbet gikk jeg i pene klær, men drev ikke og dømte folk da heller.

Jeg syns personlighet er viktigere. Vil heller ha en venn som ikke "har stilsans" men er snill, enn en stilig kledd venn som baksnakker andre. De bruker jeg ikke tid på.

Anonymkode: 162fd...0fc

• Liker 6
Skrevet

Jeg driter i hva folk har på seg og driter i hva de synes om meg. Før brydde jeg meg om det, ja, men jeg var ung og hadde dårlig selvtillit. Nå bruker jeg gjerne èn grønn og èn rød sokker og Ole Brumm hettegenser og går uten sminke 😁 

Anonymkode: 53f7c...3c0

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal jeg dømme andre? :)

Jeg går stort sett bare i behagelige hjemmeklær fordi jeg vil ha det komfortabelt når jeg er syk (hjemme). Når jeg jobbet gikk jeg i pene klær, men drev ikke og dømte folk da heller.

Jeg syns personlighet er viktigere. Vil heller ha en venn som ikke "har stilsans" men er snill, enn en stilig kledd venn som baksnakker andre. De bruker jeg ikke tid på.

Anonymkode: 162fd...0fc

Jeg vil helst ha venner som tenker som deg 💜

• Liker 2
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre om hva folk går kledd i, sålenge det er rent. Og bryr meg enda mindre om hva folk tenker om hva jeg bruker av klær. 

Anonymkode: b6108...01b

Skrevet

Nei, så klart dømmer jeg ikke andre pga klærne.

Jeg bryr meg ikke hvordan andre kler seg og jeg gir blaffen i hva andre syns om mine klær.

Anonymkode: 27d1d...878

Skrevet

Nå jobber jeg fem timer om dagen, og ALLTID joggebukse og stalljakke i bhg-skjemmes hver dag! Ingen sminke😓ser jo hvor fjonge de andre mammaene er😳

Anonymkode: d0196...896

Skrevet

«Dømme» syntes jeg er et voldsomt utrykk. Alle danner seg et inntrykk basert på det man ser. Så har man litt livserfaring og prøver å se mønstre og trekke konklusjoner. Det er veldig menneskelig å søke etter mønstre. 

• Liker 9
Skrevet

Har klær og utseende noe å si for førsteinntrykket? Ja, alle som mener noe annet lyver.

Avgjør førsteinntrykket hvordan jeg behandler andre mennesker? Nei.

Anonymkode: 28340...a70

• Liker 7
Skrevet

Tenker sjeldent spesielt mye over hva folk har på seg, annet enn om det er et plagg eller et antrekk jeg legger merke til på en positiv måte, feks ved at jeg gjerne skulle hatt det selv. Eksempler kan feks være noe slik som et pent snitt på noe, et par kule sko, osv. 

Anonymkode: f5b03...201

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av klær og stil for min egen del - men legger virkelig ikke spesielt merke til hva andre folk har på seg - annet enn «så fin genser hun har i dag» eller liknende. Men for det meste registrerer jeg det knappest. Da skal det være veldig ekstremt og upassende, i tilfelle. Ville nok «dømt» noen som kom i paljettminikjole i begravelse eller bikini i rettssalen liksom - men da er det ikke egentlig klærne/stilen jeg dømmer, men snarere mangelen på forståelse på hva som er passende. 

Ellers mener jeg at en stor del av det med å ha «god stil» ikke dreier seg om klær/utseende i det hele tatt, men om å være et ordentlig og raust menneske som ikke dømmer andre, og som er åpen og vennlig. Fine klær teller ikke en dritt hvis du er kjip, overlegen og dømmende. Da er det dårlig stil uansett. 

Anonymkode: fe60e...2c1

• Liker 4
Skrevet

Jeg dømmer ingen. Det var da å ta hardt i. Men jeg har en stor interesse for klær, hår og sminke, så det hender jeg tenker at noen kunne blitt så flotte med en "bli ny-dag". Men dette sier jeg naturligvis ikke høyt. 

Anonymkode: b2747...6af

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har da bedre ting å gjøre enn å gå rundt og dømme andre for hvordan de kler seg. Bryr meg heller ikke noe om hva andre synes om min klesstil. 

Anonymkode: 934c9...fa6

Skrevet

Jeg dømmer kun de som går i polyester-klær med småblomstret mønster :) Og såkalte «batikkhekser» (altså middelaldrende håndarbeids-lærer-stilen, eller «kulturkjærring») 

Anonymkode: 632e1...04c

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei ,jeg dømmer ikke andres klesvalg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...