Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i 6 måneder. Begynte på jobb igjen på Mandag. Da ble jeg litt satt ut. På jobben har vi våres faste områder. Jeg har jobbet på samme område i noen år, men har vært ansatt i 15 år. Når jeg var sykemeldt hadde en vikar mitt område. Fra 1 Januar ble vikaren fast ansatt. 

På jobben sa sjefen at vikaren trivdes så godt på mitt område, så han hadde fått den fast. Jeg hadde blitt flyttet. Jeg ble litt sur. Jeg har jobbet der i 15 år, men så kommer en nyansatt og skyver meg bort. Har sjefen lov til det uten å spørre meg om det er greit? 

Anonymkode: 0f4e4...bd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har vært sykemeldt i 6 måneder. Begynte på jobb igjen på Mandag. Da ble jeg litt satt ut. På jobben har vi våres faste områder. Jeg har jobbet på samme område i noen år, men har vært ansatt i 15 år. Når jeg var sykemeldt hadde en vikar mitt område. Fra 1 Januar ble vikaren fast ansatt. 

På jobben sa sjefen at vikaren trivdes så godt på mitt område, så han hadde fått den fast. Jeg hadde blitt flyttet. Jeg ble litt sur. Jeg har jobbet der i 15 år, men så kommer en nyansatt og skyver meg bort. Har sjefen lov til det uten å spørre meg om det er greit? 

Wooow! Det hadde jeg reagert på selv. Føler seg ikke så veldig verdsatt akkurat… Er du organisert? Hadde tatt en prat med fagforeningen å forhørt meg med dem. Uff, fikk vondt av deg! Lykke til❤️

Anonymkode: dfdcc...db2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wooow! Det hadde jeg reagert på selv. Føler seg ikke så veldig verdsatt akkurat… Er du organisert? Hadde tatt en prat med fagforeningen å forhørt meg med dem. Uff, fikk vondt av deg! Lykke til❤️

Takk ❤. . Kanskje jeg skal ta det opp med avdelingsleder? Hun har personalansvar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk ❤. . Kanskje jeg skal ta det opp med avdelingsleder? Hun har personalansvar. 

Ja, jeg hadde tatt det opp hvertfall! Ikke la deg bli overkjørt :)

Skrevet

Jeg opplevde det samme etter permisjon. Fikk beskjed fra fagforeningen om at det ikke var noe å gjøre med det siden jeg ikke hadde oppgavene på kontrakt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro dette kommer an på hva som står i stillingsinstruksen din og kontrakten din? Det er jo noe som går innenfor «leders styringsrett», og dette kan jo høres ut som fort kan falle inn under det. I tilfelle er det antakelig lite å gjøre med. 

Men jeg forstår jo at du synes det er kjipt altså. Dårlig gjort av leder å skvise deg ut på den måten. Snakk med fagforening!

Anonymkode: 9e74d...83c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...