AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Jeg har vært sykemeldt i 6 måneder. Begynte på jobb igjen på Mandag. Da ble jeg litt satt ut. På jobben har vi våres faste områder. Jeg har jobbet på samme område i noen år, men har vært ansatt i 15 år. Når jeg var sykemeldt hadde en vikar mitt område. Fra 1 Januar ble vikaren fast ansatt. På jobben sa sjefen at vikaren trivdes så godt på mitt område, så han hadde fått den fast. Jeg hadde blitt flyttet. Jeg ble litt sur. Jeg har jobbet der i 15 år, men så kommer en nyansatt og skyver meg bort. Har sjefen lov til det uten å spørre meg om det er greit? Anonymkode: 0f4e4...bd6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har vært sykemeldt i 6 måneder. Begynte på jobb igjen på Mandag. Da ble jeg litt satt ut. På jobben har vi våres faste områder. Jeg har jobbet på samme område i noen år, men har vært ansatt i 15 år. Når jeg var sykemeldt hadde en vikar mitt område. Fra 1 Januar ble vikaren fast ansatt. På jobben sa sjefen at vikaren trivdes så godt på mitt område, så han hadde fått den fast. Jeg hadde blitt flyttet. Jeg ble litt sur. Jeg har jobbet der i 15 år, men så kommer en nyansatt og skyver meg bort. Har sjefen lov til det uten å spørre meg om det er greit? Anonymkode: 0f4e4...bd6 Wooow! Det hadde jeg reagert på selv. Føler seg ikke så veldig verdsatt akkurat… Er du organisert? Hadde tatt en prat med fagforeningen å forhørt meg med dem. Uff, fikk vondt av deg! Lykke til❤️ Anonymkode: dfdcc...db2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Wooow! Det hadde jeg reagert på selv. Føler seg ikke så veldig verdsatt akkurat… Er du organisert? Hadde tatt en prat med fagforeningen å forhørt meg med dem. Uff, fikk vondt av deg! Lykke til❤️ Anonymkode: dfdcc...db2 Takk ❤. . Kanskje jeg skal ta det opp med avdelingsleder? Hun har personalansvar. Anonymkode: 0f4e4...bd6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk ❤. . Kanskje jeg skal ta det opp med avdelingsleder? Hun har personalansvar. Anonymkode: 0f4e4...bd6 Ja, jeg hadde tatt det opp hvertfall! Ikke la deg bli overkjørt Anonymkode: dfdcc...db2
Strange Doll Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 Jeg opplevde det samme etter permisjon. Fikk beskjed fra fagforeningen om at det ikke var noe å gjøre med det siden jeg ikke hadde oppgavene på kontrakt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 Jeg vil tro dette kommer an på hva som står i stillingsinstruksen din og kontrakten din? Det er jo noe som går innenfor «leders styringsrett», og dette kan jo høres ut som fort kan falle inn under det. I tilfelle er det antakelig lite å gjøre med. Men jeg forstår jo at du synes det er kjipt altså. Dårlig gjort av leder å skvise deg ut på den måten. Snakk med fagforening! Anonymkode: 9e74d...83c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå