Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søster. Hun er i slutten av 20 årene og er gravid. Gift med en flott fyr. Jeg er bekymret for hvordan det skal gå å bli mor når hun har fullstendig støv på hjernen. Eksempler.

- Hun bytter sengetøy hver tredje dag.

- Vasker kjøleskapet en gang i uken.

- Støvsuger hele huset annenhver dag.

- Vasker kjøkkengulv og ganggulv hver dag.

- Tørker støv ihvertfall to ganger  i uken. 

- Har det alltid strøkent. 

-Stryker absolutt alt utenom sengetøy. 

Hun følger rigide lister og jeg føler det blir strengere og strengere hvert år. Ikke OCD da. Mannen hennes er lik med biler og garasje. Jeg har sagt hun må tåle litt rot og støvdotter, barn vil heller ha en mor som leker enn rydder. Vår mor var nok litt på andre siden, men jeg hadde en lykkelig barndom. 

Anonymkode: d085b...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her. Er det noen som har hatt samme  "problemet" og som greide å slippe opp litt etter de fikk barn?

Skrevet

Det går nok helt fint. De fleste skjønner etterhvert at ting endrer seg når man får barn. 

Jeg er til dels lik selv.9

• Liker 3
Skrevet
Strange Doll skrev (1 time siden):

Det går nok helt fint. De fleste skjønner etterhvert at ting endrer seg når man får barn. 

Jeg er til dels lik selv.9

Takk, på en måte beundrer jeg henne litt. Veldig delikat hjem og det virker som husarbeid er lystbetont for henne. Jeg bare håper det ikke blir for mye nå når barnet kommer. Det blir jo umulig å opprettholde den standarden. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sånn, og har alltid vært sånn. Selv etter at jeg fikk barn. Ikke noe problem det, det tar ikke lang tid når det gjøres ofte. Stryke sengetøy gjør jeg derimot ikke.

Anonymkode: b6104...fc7

• Liker 1
Skrevet

Min svigermor er sånn. Ikke bare holder hun seg til sitt hus, men kommenterer renholdet til sønner og datter. Ser hun én liten hybelkanin, så kan du banne på at vi får høre det. Og alle andre får høre det gjennom sladder fra henne, om man ikke har samme standard som hun selv har. 

Blir ikke så nye besøk av svigermor, for å si det slik 😂 Folk orker rett og slett ikke, med pandemi og små barn… 

Så lenge det ikke blir helt sykelig, og at hun ikke er ekkel mot folk som ikke er like nater, så tenker jeg det går fint.

Anonymkode: 67a4a...30b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har en søster. Hun er i slutten av 20 årene og er gravid. Gift med en flott fyr. Jeg er bekymret for hvordan det skal gå å bli mor når hun har fullstendig støv på hjernen. Eksempler.

- Hun bytter sengetøy hver tredje dag.

- Vasker kjøleskapet en gang i uken.

- Støvsuger hele huset annenhver dag.

- Vasker kjøkkengulv og ganggulv hver dag.

- Tørker støv ihvertfall to ganger  i uken. 

- Har det alltid strøkent. 

-Stryker absolutt alt utenom sengetøy. 

Hun følger rigide lister og jeg føler det blir strengere og strengere hvert år. Ikke OCD da. Mannen hennes er lik med biler og garasje. Jeg har sagt hun må tåle litt rot og støvdotter, barn vil heller ha en mor som leker enn rydder. Vår mor var nok litt på andre siden, men jeg hadde en lykkelig barndom. 

Ser ikke problemet jeg

Anonymkode: 3147c...22e

• Liker 1
Skrevet

Bortsett fra at det er større sannsynlighet for astma og allergier for barna (tror jeg), så går det forhåpentligvis bra. Barn kan være med på husarbeid og det kan gjøres til en lek. 

Anonymkode: 266f9...24e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ser ikke problemet jeg

Nei, i grunnen ikke hvis hun ellers jobber i 100 % stilling og bidrar til verdiskaping og skatteinntekter til fellesskapet.

Anonymkode: ac348...d5d

Skrevet

Bra noen greier å rydde. Her er det bare rot og støv. 

Det finnes en grense da. Som når man klikker på barna fordi de har rusk i klærne når de har rulla i gresset og lekt seg. 

Anonymkode: ba4d3...38f

Skrevet

Syns ikke det var ekstremt.

Alle har tid og mulighet til dette. Hver ting tar kort tid. 

Og ja, det ER lystbetont. Klarer ikke sitte jeg om husarbeid burde gjøres. Det er en egen mennesketype.

Anonymkode: c16be...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...