AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Min samboer går på sosialen og i dag krevde de innsyn i mine konto utskrifter. Kan de det? Tidligere har det holdt med selvangivelsen, men nå skulle de plutselig ha kontoinnsyn for 3 mnd. Vi har 1 fellesbarn. Anonymkode: afff8...fea
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min samboer går på sosialen og i dag krevde de innsyn i mine konto utskrifter. Kan de det? Tidligere har det holdt med selvangivelsen, men nå skulle de plutselig ha kontoinnsyn for 3 mnd. Vi har 1 fellesbarn. Anonymkode: afff8...fea Samboere har ikke forsørger plikt for hverandre, så nei! Anonymkode: f70da...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Det var det jeg også mente.. Sambo ble sur for da mente han at ikke han fikk penger når skulle fordi dette ville forsinke søknaden Anonymkode: afff8...fea
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Man har ikke forsørgerplikt. Men det er ko ikke usannsynlig å anta at man har felles økonomi med felles barn. Anonymkode: a8c86...52e 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man har ikke forsørgerplikt. Men det er ko ikke usannsynlig å anta at man har felles økonomi med felles barn. Anonymkode: a8c86...52e Vi har ikke felles økonomi.. Han eier huset det står ikke åå meg. Anonymkode: afff8...fea
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 Nei men du må forsørge barnet alene. Anonymkode: ce5fa...42c 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Det er nok pga barnet. Anonymkode: 0d8fb...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #8 Skrevet 11. januar 2022 Nei, de ha ingen rett eller lov til å kreve dine opplysninger. Samboer kan sende med kvitteringer på bhg/sfo/osv som gjelder barnet. Også strøm. Men du skal ikke sende nav noen opplysninger. Anonymkode: b2ce1...a31
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #9 Skrevet 11. januar 2022 Man har ikke forsørgerplikt ovenfor hverandre som samboere. Men dere bor sammen og skal derfor fordele boutgifter. Jeg er enig med samboer, ved å nekte dem dette får han problemer meg støtte. Dere har også et barn sammen som det er viktig å få kartlagt fordelingen av utgifter. Det er bare tull å gjøre seg vanskelig her. Anonymkode: ed8a2...825 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #10 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har ikke felles økonomi.. Han eier huset det står ikke åå meg. Anonymkode: afff8...fea Det er nok ikke slik at sosialen vil betale for at du skal kunne bo gratis i hans hus. Dere blander sammen ting her. Du har ikke forsørgerplikt for ham. Men dere bor i samme hus og skal fordele utgiftene. Dere skal også fordele utgifter til barnet, Hvordan tenker du at de skal vite hvem at dere som har økonomi til å betale mer eller mindre til hosholdningen og barnet? Dere som så bastant mener de ikke har noe med ts sin inntekt å gjøre. Hvordan tenker dere at størrelsen på støtten til samboeren til ts skal regnes ut når de ikke vet hvor mye ts kan betale? Samboeren eier et hus, men ts skal altså ikke belta noe inn på dette fordi det ikke er hennes hus. Så dere mener at sosialen skal betale så hun ( og barnet som hun også har forsørgerplikt ovenfor) kan bo gratis? Anonymkode: ed8a2...825 7
prinsessa2282 Skrevet 11. januar 2022 #11 Skrevet 11. januar 2022 Du har ikke forsørgerplikt for samboeren din, men dere har felles forsørgerplikt for barnet deres. Dersom du har veldig god inntekt kan NAV kreve at du betaler mer enn 50% for barnet en periode. NAV gir ikke full sosialstøtte for barnet dersom din inntekt er godt over norm. Derfor trenger de opplysninger om din økonomiske situasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #12 Skrevet 11. januar 2022 Selvsagt kan de be om det. Skulle bare mangle, når våre skattepenger går til å fø på en som ikke orker å jobbe. Anonymkode: 1be0d...2b8 2
Natta1980 Skrevet 12. januar 2022 #13 Skrevet 12. januar 2022 Råder deg til å bare gi dem de papirene, for å unngå å få avslag. Da må han jo søke på nytt og tiden går. De som jobber der bryr seg ikke noe om du har kjøpt noe her eller der. De behandler mange saker hver dag. Og har taushetsplikt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #14 Skrevet 12. januar 2022 Dette kan de kreve ja. Så lenge dere bor sammen så antar de at dere deler på utgiftene. Det er ikke meningen at man skal «tjene» på å gå på sosialen. Anonymkode: 2b0c1...3ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå