AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 ... jeg vet det er mange som har prøvd lenger enn meg, men er det noen som slutta på ppilla og ble gravid på femte prøveperiode eller der omkring og som vil dele sin historie som "motivasjon"? Skulle helst blitt gravid i allerede, og merker at det er litt demotiverende å ha fire sykluser bak seg hvor det ikke har skjedd noe.. Anonymkode: 037b8...cdc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Ignorer det frekke svaret fra anonym rett under deg. Ikke alle som er utstyrt med empati dessverre. Føler med deg TS, er i femte PP selv, etter å ha mistet. Ble for øvrig gravid den gangen tre måneder etter pilleslutt. At det har gått fem for deg allerede, kan være tilfeldig eller bare at kroppen trenger mer tid på komme i balanse igjen etter p-piller. Anonymkode: 4c2d3...188 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 Er i pp5 selv (brukt p-piller). Ble gravid pp4, men mistet veldig tidlig. Anonymkode: 7a55b...9f9 2
Bbwifey! Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 (endret) Husker selv at når pp 4 kom var jeg veldig utålmodig! Jeg bestemte meg for at viss jeg ikke var gravid innen pp 8, ville jeg ta meg en tur privat gynekolog for en sjekk. Bare for å sette en kortere frist for meg selv i forhold til å gjøre «tiltak». Prøving et helt år virket evig lenge syns jeg viss jeg skulle satset på offentlig hjelp. Ble gravid på pp 5, så trengte ikke det 😅har i dag en datter på 1,5 år ☺️ Men som sagt, husker det som utrolig tregt og demotiverende! Husker at ei spurte om inne mannen og jeg skulle få barn snart, selvfølgelig på dagen jeg fikk mensen i pp4. Klarte å si noe sånt som «snart» ! Vi har veldig lyst på! Før jeg løp på do og gråt! Men det er desverre bare å smøre seg med tålmodighet! Plutselig kommer det en positiv test ☺️ Endret 14. januar 2022 av Bbwifey! 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 Kontakt lege etter PP6. Mange leger sier man normalt skal bli gravide innen PP6, men at de må sette et «tak» på PP12 pga trykket på fertilitetsbehandling. Dersom det ikke går etter PP6, kontakt lege så slipper du å pine deg gjennom muligens enda et halvår. Jeg sa til mannen at han skulle avlevere sædprøve dersom det ikke gikk innen PP4 bare for å utelukke problemer. Vi ble gravide i PP3, men kjenner flere som har levert sædprøve privat (1500 kr) og vært hos gynekolog med UL privat (1700 kr) FØR prøvinga bare for å utelukke ting med en gang Anonymkode: dd57a...6a4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 Sluttet på p-pillen og ble gravid på 5 PP. Husker selv at jeg tenkte akkurat som deg, blir jo veldig altoppslukende og man blir redd for at det ikke vil gå osv. Vi sjekket oss begge når vi startet å prøve, bare for å utelukke det. Orket ikke å prøve 1 år for så å vite om det var noe galt.. mannen syns det var ok:) Anonymkode: 12669...469 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 Mannen har sjekket seg, alt synes å være ok hos ham... Så jeg tror og håper det er kroppen min som fremdeles er litt i ulike etter pilleslutt... Anonymkode: 037b8...cdc
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 Var en gang i din båt. Har flere år bak meg som prøver men ble gravid til slutt Her har det klaffet på 6, 7 og 13 pp, men brukte dobbelt så lang tid da jeg har en reisejobb (det vil si at ene gangen brukte jeg ca. 2 år på å bli gravid). Jeg brukte MYE tid på å lese opp og ned på forum om det å bli gravid, kjerringrådene var mange og jeg har brukt xx antall eggløsningstester Jeg HATET å lese at jeg måtte slappe av, så klaffet det. Fellestrekkene med de månedene jeg ble gravid var at jeg gav litt opp, og jeg var til og med hos legen og han sendte faktisk henvisning den ene gangen. Så jeg tror nok det ligger noe i det Den ene gangen jeg ble gravid drakk jeg Roibos(?)-te som noen skrev som kjerringråd på et forum. Lykke til 5 pp. er ikke så lenge, men jeg vet akkurat hvordan du føler det Man må liksom ha prøvd selv for å vite hvordan det er. Anonymkode: a20e3...853 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Var en gang i din båt. Har flere år bak meg som prøver men ble gravid til slutt Her har det klaffet på 6, 7 og 13 pp, men brukte dobbelt så lang tid da jeg har en reisejobb (det vil si at ene gangen brukte jeg ca. 2 år på å bli gravid). Jeg brukte MYE tid på å lese opp og ned på forum om det å bli gravid, kjerringrådene var mange og jeg har brukt xx antall eggløsningstester Jeg HATET å lese at jeg måtte slappe av, så klaffet det. Fellestrekkene med de månedene jeg ble gravid var at jeg gav litt opp, og jeg var til og med hos legen og han sendte faktisk henvisning den ene gangen. Så jeg tror nok det ligger noe i det Den ene gangen jeg ble gravid drakk jeg Roibos(?)-te som noen skrev som kjerringråd på et forum. Lykke til 5 pp. er ikke så lenge, men jeg vet akkurat hvordan du føler det Man må liksom ha prøvd selv for å vite hvordan det er. Anonymkode: a20e3...853 Takk - dette var oppløftende 😊 Anonymkode: 037b8...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå