AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Hei, Jeg har fått inflammatorisk brystbetennelse for første gang, grunnet melkestase etter en natt.. Ble så dårlig som jeg aldri har vært før. Tok desperat råd fra venninner som rådet meg til å amme/pumpe hyppig, hver andre time samtidig som jeg masserte det vonde området godt. Og jeg masserte.. Masse, mest sannsynlig for hardt også. Jeg har ikke hatt noen stor kul, men hovent, rødt og ømt område. Det har hjulpet, men jeg er redd jeg har skadet et par melkeganger. Under massasje så fikk jeg plutselig en skikkelig sterk stikkefølelse, kunne komme flere steder på brystet. Og i ettertid har det tilkommer avgrensede nye røde områder som ligner mer på strekkmerker, men ved berøring så kjenner det ut som stive, stramme blodårer... Har jo lest meg opp nå og skjønt at massasje er feil, og kan skade. At man skal stryke i retning av brystknoppen. Men det står lite om konsekvensene av å ha herjet sånn med brystene. Noen med samme erfaring som meg? Leget melkegangene seg? Ble brystbetennelsen mer langvarig? Anonymkode: 586ee...a23
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Har du ikke fått antibiotika? Så få det med en gang. Utover det, så gjorde jeg akkurat det samme. Puppen ble normal igjen. Dog med strekkmerker Anonymkode: e2061...85d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 45 minutter siden, AnonymBruker said: Har du ikke fått antibiotika? Så få det med en gang. Utover det, så gjorde jeg akkurat det samme. Puppen ble normal igjen. Dog med strekkmerker Anonymkode: e2061...85d Det er inflammatorisk og ikke bakteriell, så trenger ikke antibiotika. Feberen er borte etter tiltak, så alt tyder på at det ikke er bakterier ☺️ Men fikk du sprukket melkegang pga hardfør massasje? Anonymkode: 586ee...a23
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er inflammatorisk og ikke bakteriell, så trenger ikke antibiotika. Feberen er borte etter tiltak, så alt tyder på at det ikke er bakterier ☺️ Men fikk du sprukket melkegang pga hardfør massasje? Anonymkode: 586ee...a23 Ok. Men da har du ikke sprukket melkegang, du er bare mørbanket. Hadde du fått sprukket melkegang så hadde det gått betennelse i den. Anonymkode: e2061...85d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Ok. Men da har du ikke sprukket melkegang, du er bare mørbanket. Hadde du fått sprukket melkegang så hadde det gått betennelse i den. Anonymkode: e2061...85d Betennelse er ikke det samme som infeksjon (som krever antibiotika). Har hatt betennelse i brystet jo. Anonymkode: 586ee...a23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå