Plantekvinnen Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 (endret) Hei! Jeg har opplevd en ting som skjer hos meg av og til og det er råd deig i midten av noe bakst. I dette tilfellet har jeg bakt rosinboller med kanskje litt for mange rosiner. Jeg stekte de like lenge som oppgitt i oppskriften og deretter kjølte jeg de ned og etter det fryste jeg de. Idag tok jeg noen av de opp igjen, jeg lot de tine og skulle spise de. Men da fikk jeg kjenne at deigen var rå i midten. Og med dette lurer jeg på om jeg kan steke bollene igjen på samme temperatur (220 grader) og bare la de stå i x antall minutter for så å ta de ut igjen. Og der igjen håpe at de er ferdige eller går ikke dette😅 Endret 11. januar 2022 av Plantekvinnen
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Da vil de nok bli svært godt stekt på utsiden, om du gjør det. Anonymkode: 70b46...238
Plantekvinnen Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da vil de nok bli svært godt stekt på utsiden, om du gjør det. Anonymkode: 70b46...238 Kan jeg eventuelt senke gradene, eller blir det samme resultat?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Er de stekt på undersiden? Det var slik jeg fant ut at stekeovnen var ødelagt, undervarmen virket ikke lenger. De ble ferdige oppå men rå inni og myke under. Du kan steke de videre ja, men legg gjerne noe oppå (alufolie feks). Noen butikker selger jo halvstekte brød. Anonymkode: 5c777...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå