Gå til innhold

Noen spl som har skiftet jobb fra sykehus til sykehjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var årsaken til bytte? Angrer dere? Trives dere?

Anonymkode: 84a0d...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det for to år siden. Ønsket å jobbe todelt turnus siden jeg har barn i skolealder (50% samvær da jeg er skilt). Trives godt nå og det var fint å slippe nattevakter. Jeg ønsker å ta en master om noen år, da. Master eller videreutdanning. Ønsker litt nye arbeidsoppgaver og høyere lønn etter hvert. Kunne tenkt meg å bli leder :) 

Anonymkode: f9cc8...c42

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjorde det for to år siden. Ønsket å jobbe todelt turnus siden jeg har barn i skolealder (50% samvær da jeg er skilt). Trives godt nå og det var fint å slippe nattevakter. Jeg ønsker å ta en master om noen år, da. Master eller videreutdanning. Ønsker litt nye arbeidsoppgaver og høyere lønn etter hvert. Kunne tenkt meg å bli leder :) 

Får du tilrettelagt for dette på arbeidsplassen din? :)  Og hva var den største omveltningen?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får du tilrettelagt for dette på arbeidsplassen din? :)  Og hva var den største omveltningen?

Ts

Får tilrettelagt, ja. Jobber dagvakter den uka jeg har barna. Noen kveldsvakter den uka jeg ikke har barna. Største omveltningen er vel at jeg bruker mer tid på stell i løpet av arbeidsdagen. Man er også oftere alene som sykepleier på vaktene. Med erfaring har jeg blitt selvstendig og trygg som sykepleier. Ellers er det også en omveltning å jobbe med palliasjon og terminale pasienter såpass ofte som vi gjør.

Dersom du tror du kan trives i eldreomsorgen, så vil jeg absolutt anbefale å jobbe på sykehjem 👍. Det er en fordel at du er psykisk sterk og robust, og takler å samarbeide med sterke personligheter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...