Gå til innhold

Teste barn: Positiv hurtigtest, negativ PCR?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dere hatt barn som har testet positivt på hurtigtest og  derretter testet negativt på PCR test? Er dette en liten sannsynlig scenario, altså umulig scenario?

Endret av Himmel123
Korrigering
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne opplevde det. Jo flere negative som tester seg, jo flere ganger vil vi oppleve falske positive. Det er selvfølgelig en liten mulighet for at pcr er falsk negativ, men den er mindre. 

Anonymkode: f2bf1...d49

Skrevet

Her hadde alle 4 i familien positive hjemmetester og negative pcr. Fikk beskjed å stole på pcr.

Anonymkode: 992a5...189

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Her hadde alle 4 i familien positive hjemmetester og negative pcr. Fikk beskjed å stole på pcr.

Anonymkode: 992a5...189

Fikk du svar samme dag som PCR test ble tatt? 

Ts

Anonymkode: 3c260...64a

Skrevet

Jeg vet ikke ang barn, men jeg personlig har i vertfall testet positivt på hurtigtest tre ganger på fem uker (til sammen fem hurtigtester), med påfølgende PCR neste dag.
Verken teststasjonen eller jeg aner hvorfor dette skjer. Både mann og barn har testet negativt hele tiden (brukt tester fra samme eske som meg). 

Anonymkode: 2be25...7b9

Skrevet

Her testet en positivt på hurtigtest, men negativt på pcr. Fikk beskjed om å stole på pcr🤷‍♀️ 

Anonymkode: 65474...6eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg vet ikke ang barn, men jeg personlig har i vertfall testet positivt på hurtigtest tre ganger på fem uker (til sammen fem hurtigtester), med påfølgende PCR neste dag.
Verken teststasjonen eller jeg aner hvorfor dette skjer. Både mann og barn har testet negativt hele tiden (brukt tester fra samme eske som meg). 

Hva mener du med dette? Skjønte ikke helt.

Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ts.

Vil tro hen mener hvorfor man tester positivt på hurtigtest og så negativ på pcr

Skrevet

Vi hadde et barn som testet positivt på hurtigtest da det var massetesting etter jul, alle andre i huset var negative.
Tok PCR av barnet, som var negativ. Og vi fikk beskjed om å stole på den.
Ingen symptom eller mistenkt smitte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ts.

Beklager, så at ordet «negativt» hadde ramlet ut. Jeg har altså hatt tre tilfeller med positiv hurtigtest i løpet av 5-6 uker. Jeg har så fått negativt PCR neste dag. 
Jeg har tatt testene fordi jeg har hatt symptomer, og i forbindelse med noe jeg skulle på/til. Til sammen fem hurtigtester (fordelt på tre ulike datoer) har blitt positive. 

Skrevet
Himmel123 skrev (4 timer siden):

Har dere hatt barn som har testet positivt på hurtigtest og  derretter testet negativt på PCR test? Er dette en liten sannsynlig scenario, altså umulig scenario?

En jeg kjenner opplevde det. Positiv hurigtest, etter den lå litt for lenge. Negativ pcr. 3 dager senere positiv pcr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...