Gjest ChaseDurer Skrevet 11. januar 2022 #1 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) Har spist 6 brødskiver og en pose potegull på 20 min, er d ille? Jeg er overvektig og vil ned, men sliter med lav motivasjon og energi. 185 cm og 110kg.. jeg føler meg forferdelig Endret 11. januar 2022 av ChaseDurer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Del Skrevet 11. januar 2022 Ja det er mye, la si hver skive var på 150 kcal muligens mer og en pose potetgull på 250g kommer på ca 1500 kcal. Så bare på det har du spist mer en anbefalt mengde for en kvinne. Du må bare bite tennene sammen å gå 1-2 uker uten noe særlig snop, AVTUSNING. Etter det begynn å tell kalorier, prøv først 2000, så mink med 100 til du kommer til 1500 eller 1600. Og prøv å få inn en halv time gåing hver dag. Prøv også å ta en proteinshake om dagen, om du veier 110 kg burde du egentlig spise 110g protein hver dag. Når man skal ned i vekt er det viktig å få nok protein så man ikke tærer for mye på musklene, ta også vitaminer og omega 3. Anonymkode: e6f5b...864 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Del Skrevet 11. januar 2022 Har du snakket med legen din om muligheten for overspisingslidelse? Kjenner du deg igjen i denne beskrivelsen? "Typiske symptomer og tegn på overspising er: -Tilbakevendende - minst to ganger i uken over minst tre måneder - episoder med tvangsmessig overspising som ikke etterfølges av brekninger -Manglende kontroll over spiseatferden -Følelse av skam og skyld" https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/diverse/overspising/ Anonymkode: f4434...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChaseDurer Skrevet 11. januar 2022 #4 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja det er mye, la si hver skive var på 150 kcal muligens mer og en pose potetgull på 250g kommer på ca 1500 kcal. Så bare på det har du spist mer en anbefalt mengde for en kvinne. Du må bare bite tennene sammen å gå 1-2 uker uten noe særlig snop, AVTUSNING. Etter det begynn å tell kalorier, prøv først 2000, så mink med 100 til du kommer til 1500 eller 1600. Og prøv å få inn en halv time gåing hver dag. Prøv også å ta en proteinshake om dagen, om du veier 110 kg burde du egentlig spise 110g protein hver dag. Når man skal ned i vekt er det viktig å få nok protein så man ikke tærer for mye på musklene, ta også vitaminer og omega 3. Anonymkode: e6f5b...864 Jeg er mann forresten, går på en medisin ødelegger, men er avhengig av den. Før jeg ble syk veide jeg 70 kg. Er motivert for å gå turer, går gjerne 2 timers tur, men er blitt for lite i Des/Jan. Blir innlagt på dps døgn i morgen og skal nevne problemet da, skal gå tur hver dag der og spise lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChaseDurer Skrevet 11. januar 2022 #5 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du snakket med legen din om muligheten for overspisingslidelse? Kjenner du deg igjen i denne beskrivelsen? "Typiske symptomer og tegn på overspising er: -Tilbakevendende - minst to ganger i uken over minst tre måneder - episoder med tvangsmessig overspising som ikke etterfølges av brekninger -Manglende kontroll over spiseatferden -Følelse av skam og skyld" https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/diverse/overspising/ Anonymkode: f4434...4ec Ja, tror jeg har det + Olanzapine gir meg usunn appetit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knoot Skrevet 11. januar 2022 #6 Del Skrevet 11. januar 2022 https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-olanzapine-teva-teva-574131#pil-bivirkning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChaseDurer Skrevet 11. januar 2022 #7 Del Skrevet 11. januar 2022 Knoot skrev (1 minutt siden): https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-olanzapine-teva-teva-574131#pil-bivirkning I know i know… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #8 Del Skrevet 12. januar 2022 Ja, det er mye! Stort sett overspiser man fordi man f.eks kjeder seg og tenker på mat, og hvis man har maten tilgjengelig. Man kan unngå å kjøpe usunn mat for å ha liggende. Kjøp f.eks en liten pose chips og en mindre sjokolade til helgen. Ikke kjøp 5 poser chips og ha liggende i godtesnopskapet. Finn noe gøy du liker som tar vekk oppmerksomheten din til mat. Gå en kveldstur når du gjerne er mest fysen. Kanskje håndarbeid er noe? Da er hendene opptatt... Skjær opp paprika, gulrot, agurk, stangselleri og lag dipp av drømmelett. Er du fysen på søtt, lag en skål med friske bær og mager vaniljekesam eller yoghurt uten sukker. Anonymkode: 2a4f6...f59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChaseDurer Skrevet 12. januar 2022 #9 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, det er mye! Stort sett overspiser man fordi man f.eks kjeder seg og tenker på mat, og hvis man har maten tilgjengelig. Man kan unngå å kjøpe usunn mat for å ha liggende. Kjøp f.eks en liten pose chips og en mindre sjokolade til helgen. Ikke kjøp 5 poser chips og ha liggende i godtesnopskapet. Finn noe gøy du liker som tar vekk oppmerksomheten din til mat. Gå en kveldstur når du gjerne er mest fysen. Kanskje håndarbeid er noe? Da er hendene opptatt... Skjær opp paprika, gulrot, agurk, stangselleri og lag dipp av drømmelett. Er du fysen på søtt, lag en skål med friske bær og mager vaniljekesam eller yoghurt uten sukker. Anonymkode: 2a4f6...f59 Veldig mange bra tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. januar 2022 #10 Del Skrevet 14. januar 2022 Kjære trådstarter! Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Jeg forstår at du har behov for støtte og hjelp, men anbefaler deg å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Videre kan du også ta med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Med vennlig hilsen Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg