Gå til innhold

Har du kontakt med barndomsvenner/ungdomsvenner/studievenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kamerat jeg har kjent siden jeg var 4 år. 

Anonymkode: cb2e4...23e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ei barndomsvenninne max 3.hvert år kanskje. Fra ungdomsskolen har jeg ei god venninne. Så nei, funnet de fleste i voksen alder.

Anonymkode: bf75a...fde

• Liker 1
Skrevet

Ja, har en kompis fra «alltid», vokste opp i samme gate. Har venninner fra tiden på barneskolen, ungdomsskolen og videregående. Men mine aller beste venner fikk jeg i 20-årene, og har dem fortsatt i 40-årene. Vi ble venner ut fra personlighet, verdier og synspunkt, ikke fra en geografisk tilgjengelighet.

Anonymkode: 55aa5...898

• Liker 2
Skrevet

Har kontakt med et par venner fra ungdomsårene. Med kontakt mener jeg at vi sees et par ganger i året og sender meldinger innimellom. De bor i hjembyen, jeg har ikke bodd der siden jeg var 18.

Har kontakt med en del studievenner også, men de fleste vennene jeg har regelmessig kontakt med har jeg fått gjennom politikken. 

Anonymkode: feeb7...896

• Liker 1
Skrevet

Har en kompis fra ungdomsskolen og 2 venniner. Snakker meg og teffer de 3 regelmessig.

1 nær vennine har jeg truffet i voksen alder.

Anonymkode: ed9b7...9c0

Skrevet

De vennene jeg har, har jeg hatt "hele livet". En av mine beste venner har jeg kjent siden 1. klasse på barneskolen, den andre på ungdomsskolen, og to fra videregående. Nå er jeg over 50 år, så jeg har da beholdt mine vennskap i minst 40 år :hjerte: 
Har også fått nye venner i voksen alder, noe jeg trodde var nærmest umulig, men ble kjent med 4-5 nye damer gjennom en felles hobby de siste ti årene. 

Anonymkode: b8c4e...462

• Liker 2
Skrevet

Bestevenninna mi og jeg feirer 30 år med vennskap i år og vi er 32 ❤️ Hun er familie for meg. Har ellers 2 andre nære venninner jeg møtte da jeg var 4, resten er fra vgs, studier og jobb 😊 

Skrevet

Ja flere av alle kategorier, men har likevel blitt færre i løpet av årene.

Anonymkode: c15b1...b12

Skrevet

Har flere venninner fra barne- og ungdomsårene, men de aller beste og næreste har jeg truffet i voksen alder.

Anonymkode: 96bfa...c74

Skrevet

Ingen kontakt med noen i de kategoriene.

Ungdomsskolen og VGS var en vanskelig tid for meg, så det er årsaken der.

Barneskolen, lurer på hvordan det gikk med mange der, så skulle gjerne ha kontakt med flere der i fra. Men er ikke på SoMe, så da blir det ikke slik.

Bor i en annen by enn jeg studerte i, så har ikke kontakt der heller. 

Har fått greit med venner i voksen alder, så det er ingen nød, men nysgjerrig på hvordan det gikk med de jeg gikk i barneskole med.

Anonymkode: d50a6...2ac

Skrevet

Mistet alle barneskolevennene på ungdomsskolen… Men mange bor i hjemkommunen min ennå, så jeg har en viss oversikt. De vennene jeg fikk etter det, på ungdomsskolen og vgs, er de jeg fremdeles regner som mine nærmeste. Studievennene har jeg dessverre ikke kontakt med lengre, utover dem jeg treffer gjennom jobb (lite fagmiljø). Utover det er det mannens venner og venner jeg har fått på jobb.

Anonymkode: c49e9...292

Skrevet

Har ca. 10 venner jeg har kjent hele livet. Vi har et helt spesielt vennskap man ikke får med andre. Ikke nødvendigvis bedre, men det er en type vennskap som gir veldig mye. Noen ser jeg ofte, andre 2-4 ganger i året.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Hadde det ikke bra da jeg vokste opp (eller studerte), så var ikke noen å bli venn med.

Nå er jeg noen å bli venn med, men jeg vet ikke helt åssen man gjør det…

Anonymkode: 2581b...4ce

• Liker 2
Skrevet

Vi er en gjeng på 7-8 stk som har holdt sammen siden skoletida. Jeg treffer ca. halvparten av dem jevnlig. Utover det blir det mer sporadiske «gruppemøter» på kafé og lignende ei helg/ferie når vi alle er en tur i hjembygda. 

Vi er fra en liten plass og de fleste av oss har gått sammen hele skoleløpet :) de fleste bor enten i hjembygda eller har flyttet til en nærliggende by.

Anonymkode: 2517e...781

Skrevet

Nei, nei og nei. Alle venninner jeg har i dag har jeg fått som voksen. Har felles venner med barndomsvenner/ungdomsvennee, så hender vi treffes, men det er bare rart. Vi hadde jo god kjemi en gang i tiden, så litt rart det skal være så vanskelig å holde en samtale i gang - nå og tanken på å møtes på tomannshånd til en kaffe er helt fjern 🙈

Anonymkode: 5d7dd...7b8

• Liker 1
Skrevet

Har et par venninner fra barneskolen, men vi har lite kontakt nå. Det ble automatisk mye mindre kontakt når jeg flyttet fra byen vi vokste opp sammen. Ser de av og til når jeg er på besøk i hjembyen min da, om det passer. Ellers er det sporadisk kontakt via messenger eller sms, sjeldent ringing.

Resten av vennene mine har jeg stort sett møtt i voksen alder. Enten via jobb, eller på sosiale areanaer med felles interesser. 

Skrevet

Fire gode venner fra begynnelsen av tenårene. Hatt mange venner som har kommet og gått opp gjennom, men har noen gode som har vært med de ti siste årene. Kjenner at jeg egentlig er åpen for flere venner men ikke så lett å lage nye nå som tidligere. Hva jeg legger merke til er at venners venner har blitt nærmere og at vennekretsen på den måten utvider seg. 

Har bikket 50:)

Anonymkode: e645b...519

Skrevet

Jeg har ingen venner så. Har kun bekjente. Kan finne på ting med de hvis jeg vil, men det vil jeg sjeldent, kanskje 1 gang i året.

Anonymkode: bb932...60c

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg har kjent siden vi var 6 år. En som jeg traff når vi var 16 og en som begynte å jobbe sammen med meg i 2011. Har god kontakt med alle 3. Jeg er 37 år så det er lange vennskap. 

Anonymkode: 65923...01f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har god kontakt med en god barndomsvenninne som jeg anser som min nærmeste venninne, vi snakker på WhatsApp og snapchat nesten daglig men bor ca 2 timer unna hverandre så får ikke møttes så ofte. Men hun er den første jeg forteller ting til osv. 

Jeg har også en del kontakt med et par andre barndomsvenner som jeg har kjent siden jeg var 3 år. Men det er ikke de jeg møter så ofte. 

Har ikke fått så mange nye venner som voksen, men har mye gøy med kollegaene mine på jobb og anser de som venner også, spesielt to-tre av de. Men sjeldent vi finner på noe sammen utenom jobb, kun når det er lønningspils eller andre sosiale sammenkomster som er planlagt på jobb. 

Jeg ønsker og savner å ha flere venner som bor i nærheten som jeg kan møte spontant, på cafe etc. Det har jeg ikke. Mine nærmeste venner bor veldig spredt. 

Anonymkode: 415c1...ec2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...