Gå til innhold

Hva bør kan man gjøre for døds syk venninne?

Pippi Lotta

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig god venninne som er alvorlig syk. Hun bor nå på sykehjem og jeg er red hunn ikke har lenge igjen. Hun har slutet å ta telefonene når jeg ringer og familien sier hun er for deprimert til å ta imot besøk. Det føles veldig vondt å vite hun er så syk uten å kunne støtte henne på noen måtte.

Jeg vurderer å sende blomster men så sa en kollega at mennesker som er så syke ofte føler det er feil å få blomster, at de forbinder det med begravelse blomster. 

Så jeg tenkte og høre med KG er blomster feil å sende til alvorlig syke mennesker? Finnes det noe annen måte man kan vise støte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Besøk henne. Det er det beste du kan gjøre. 
si at du hun kan hjelpe deg, og at du trenger å besøke henne. 

Anonymkode: d686c...8b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send et brev. Skriv at du tenker på henne, at du er glad i henne. Evt mimre om gode minner du har med henne. Rett og slett gi henne bekreftelse på at hun betyr mye for deg. Men ikke sitt å forvent svar, ta det som en hyggelig tilbakemelding i så fall.

Anonymkode: 13965...75c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Besøk henne. Det er det beste du kan gjøre. 
si at du hun kan hjelpe deg, og at du trenger å besøke henne. 

Anonymkode: d686c...8b4

Hun vil jo ikke ha besøk. Dette handler ikke om ts, så man må godta det denne syke venninnen sier. 

Anonymkode: 13965...75c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du lov til å besøke henne nå i coronatid? Jeg hadde besøkt om det var lov.. Man trenger jo ikke å si noe. Bare være der. Kjøp med noen skikkelig gode tøfler og gi faen i om eieren ikke får brukt dem i mer enn noen uker eller måneder.

Jeg mistet en god venninne i kreft for 3 år siden og jeg angrer på at jeg lot henne trekke seg helt vekk. Jeg aner ikke hva hun følte eller tenkte det siste halvåret. Om jeg kunne, så hadde jeg besøkt henne en siste gang. Bare vært i rommet og ikke krevd noenting.

Anonymkode: 2c9aa...2fe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv et brev og be om lov til å besøke henne. Om ikke annet kan dere se en tv-serie sammen. Noe som ikke krever stort av henne. Eller du kan be foreldrene videreformidle hvor gjerne du vil besøke henne. 

Du er ei flott venninne ❤️

Anonymkode: b82ea...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...