Gå til innhold

Bekymringsangst GAD, og OCD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som bruker noe mot bekymringsangst? Og mot OCD? For å motvirke at man falmer ned i bekymringene og mørket pga. det. 

Anonymkode: 144b1...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt god nytte av metakognitiv terapi og en gammel anti-depressiva i lav dose, Sarotex. Fikk metakognitiv terapi på DPS, og grubler og kverner veldig mye mindre. Sarotexen gjør meg litt mer likegyldig, så jeg klarer lettere å holde avstand til vanskelige ting.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som bruker noe mot bekymringsangst? Og mot OCD? For å motvirke at man falmer ned i bekymringene og mørket pga. det. 

Jeg røyker nikotin og sover mye av bekymringsangst. I perioder er jeg så dårlig av det at jeg sover lite, konstant diaré og nesten spyr av å utsette meg for det jeg er redd for. Jeg går til psykolog for å lære å tenke annerledes på bekymringer. Jeg gjør det jeg kan for å gjøre noe produktivt i stedet for å gå å tenke. Det er ikke veldig lett. 

Så nikotin går det veldig mye i. I blant er angsten så sterk at jeg sitter å fryser og skjelver mens jeg røyker. Så blir jeg roligere etterpå og kan gå å legge meg. 

Anonymkode: ec752...e00

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg røyker nikotin og sover mye av bekymringsangst. I perioder er jeg så dårlig av det at jeg sover lite, konstant diaré og nesten spyr av å utsette meg for det jeg er redd for. Jeg går til psykolog for å lære å tenke annerledes på bekymringer. Jeg gjør det jeg kan for å gjøre noe produktivt i stedet for å gå å tenke. Det er ikke veldig lett. 

Så nikotin går det veldig mye i. I blant er angsten så sterk at jeg sitter å fryser og skjelver mens jeg røyker. Så blir jeg roligere etterpå og kan gå å legge meg. 

Anonymkode: ec752...e00

Å, kjære tid. Så ille er ikke jeg, og jeg har heller ikke tenkt å begynne å røyke. 

Skrevet
Soleil70 skrev (1 time siden):

Jeg har hatt god nytte av metakognitiv terapi og en gammel anti-depressiva i lav dose, Sarotex. Fikk metakognitiv terapi på DPS, og grubler og kverner veldig mye mindre. Sarotexen gjør meg litt mer likegyldig, så jeg klarer lettere å holde avstand til vanskelige ting.

Det er jo ikke noe greit å bli likegyldighet om man har barn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke noe greit å bli likegyldighet om man har barn. 

Regner jo med at hun mener at hun lettere klarer å være likegyldig til tanker og bekymring som unødig kverner rundt.:rolleyes:

Anonymkode: 8affe...59f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Regner jo med at hun mener at hun lettere klarer å være likegyldig til tanker og bekymring som unødig kverner rundt.:rolleyes:

Anonymkode: 8affe...59f

Helt riktig! Jeg går ikke rundt som en følelsesløs zombie, men med generalisert angstlidelse spinner i hvert fall mine katastrofetanker 24/7 og det ødelegger livskvaliteten noe enormt. Så tankene mine går fortsatt fort, men saktere enn uten medisiner. Og livet mitt har blitt lettere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...