AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Noen som bruker noe mot bekymringsangst? Og mot OCD? For å motvirke at man falmer ned i bekymringene og mørket pga. det. Anonymkode: 144b1...ef7
Soleil70 Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Jeg har hatt god nytte av metakognitiv terapi og en gammel anti-depressiva i lav dose, Sarotex. Fikk metakognitiv terapi på DPS, og grubler og kverner veldig mye mindre. Sarotexen gjør meg litt mer likegyldig, så jeg klarer lettere å holde avstand til vanskelige ting. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som bruker noe mot bekymringsangst? Og mot OCD? For å motvirke at man falmer ned i bekymringene og mørket pga. det. Anonymkode: 144b1...ef7 Jeg røyker nikotin og sover mye av bekymringsangst. I perioder er jeg så dårlig av det at jeg sover lite, konstant diaré og nesten spyr av å utsette meg for det jeg er redd for. Jeg går til psykolog for å lære å tenke annerledes på bekymringer. Jeg gjør det jeg kan for å gjøre noe produktivt i stedet for å gå å tenke. Det er ikke veldig lett. Så nikotin går det veldig mye i. I blant er angsten så sterk at jeg sitter å fryser og skjelver mens jeg røyker. Så blir jeg roligere etterpå og kan gå å legge meg. Anonymkode: ec752...e00
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg røyker nikotin og sover mye av bekymringsangst. I perioder er jeg så dårlig av det at jeg sover lite, konstant diaré og nesten spyr av å utsette meg for det jeg er redd for. Jeg går til psykolog for å lære å tenke annerledes på bekymringer. Jeg gjør det jeg kan for å gjøre noe produktivt i stedet for å gå å tenke. Det er ikke veldig lett. Så nikotin går det veldig mye i. I blant er angsten så sterk at jeg sitter å fryser og skjelver mens jeg røyker. Så blir jeg roligere etterpå og kan gå å legge meg. Anonymkode: ec752...e00 Å, kjære tid. Så ille er ikke jeg, og jeg har heller ikke tenkt å begynne å røyke. Anonymkode: 144b1...ef7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 Soleil70 skrev (1 time siden): Jeg har hatt god nytte av metakognitiv terapi og en gammel anti-depressiva i lav dose, Sarotex. Fikk metakognitiv terapi på DPS, og grubler og kverner veldig mye mindre. Sarotexen gjør meg litt mer likegyldig, så jeg klarer lettere å holde avstand til vanskelige ting. Det er jo ikke noe greit å bli likegyldighet om man har barn. Anonymkode: 144b1...ef7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo ikke noe greit å bli likegyldighet om man har barn. Anonymkode: 144b1...ef7 Regner jo med at hun mener at hun lettere klarer å være likegyldig til tanker og bekymring som unødig kverner rundt. Anonymkode: 8affe...59f
Soleil70 Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Regner jo med at hun mener at hun lettere klarer å være likegyldig til tanker og bekymring som unødig kverner rundt. Anonymkode: 8affe...59f Helt riktig! Jeg går ikke rundt som en følelsesløs zombie, men med generalisert angstlidelse spinner i hvert fall mine katastrofetanker 24/7 og det ødelegger livskvaliteten noe enormt. Så tankene mine går fortsatt fort, men saktere enn uten medisiner. Og livet mitt har blitt lettere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå