Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #1 Skrevet 18. oktober 2005 Vet ikke helt om denne burde stå under bryllup eller reiseliv, men satser på at moderator gjør det riktige. Saken er at foreldrene mine skal feire sølvbryllup i Italia. I den forbindelse kunne de tenke seg en seremoni/fornyelse av ekteskapsløfter i en kirke (evnt kloster/vingård e.l). (de giftet seg i tinghuset) Er det noen som vet om dette er mulig/har gjort det samme/hørt om dette? Må jeg ta kontakt med den enkelte kirke/bygning, eller lønner det seg å ta kontakt med ambassaden? Eneste jeg fikk opp når jeg søkte på nettet var for 1.gangs brudepar, og hvilke papirer som trengtes da. Og er det noen som vet om den katolske kirke i det hele tatt vil "vie" noen som allerede er gift utenfor kirken? Mange spørsmål det her, men må prøve å finne ut av det så jeg får vært brudepike en gang jeg også!
Gjest Gjest_nuwanda_* Skrevet 18. oktober 2005 #2 Skrevet 18. oktober 2005 Og er det noen som vet om den katolske kirke i det hele tatt vil "vie" noen som allerede er gift utenfor kirken? ← Jeg ser vel for meg at den katolske kirke kanskje ikke er så interessert i å "vie" ikke-katolikker? Tror kanskje ambassaden er beste løsning.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #3 Skrevet 18. oktober 2005 Det trengs ingen offisielle papirer for dette, det er jo ingen vielse. Når folk sier de har fornyet ekteskapsløtene, er det noe de har blitt enige om seg i mellom, det er en sak mellom de to. De to blir enige om noe, og får f.eks. en velsignelse av en prest e.l. De kunne like gjerne blitt enige om å aldri mer kjøpe skummet melk, for så å bli velsignet. Satt på, spissen, men prinsippet er likt.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #4 Skrevet 18. oktober 2005 Tydeligvis formulerte jeg meg litt dumt. Jeg mener; Er det noen som vet hvor man skal henvende seg for å få i orden en tid for en velsignelsesseremoni/ en seremoni for fornyelse av løfter i en kirke?
Gjest Gjest_Nuwanda_* Skrevet 18. oktober 2005 #5 Skrevet 18. oktober 2005 Okei, da foreslår jeg at du ringer en av de katolske kirkene i Norge http://www.katolsk.no/ og spør om de kan hjelpe deg med svar på spm dine.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #6 Skrevet 18. oktober 2005 Okei, da foreslår jeg at du ringer en av de katolske kirkene i Norge http://www.katolsk.no/ og spør om de kan hjelpe deg med svar på spm dine. ← Takk!
Olifant Skrevet 18. oktober 2005 #7 Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Det går ihvertfall an, du kan feks ta en titt her. Eller ta en titt på dette søket på google. Endret 18. oktober 2005 av tomias
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå