Pippi Lotta Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Nå er habilitets rapporten kommet og så viser det seg at de ikke har undersøkt hvordan en så profilert politiker vil påvirke bankens selvstendighet! Hva er poenget med en vurdering om de ikke skal undersøke hva dette vil si for banken? De spesifiserer også i rapporten at de har hat begrenset informasjon om Stoltenbergs venskap og kollegaer. Så det de har undersøkt skriver de selv de ikke har hat mye informasjon om. Hvordan kan de undersøke noe når de bare har begrenset informasjon? https://www.nrk.no/ytring/veien-apen-for-stoltenberg-1.15805145 Videre viser det seg at når Større sa at han fikk vite at Stoltenberg var interessert i jobben fra media. Så mente han egentlig at han leste om det i media etter at de hadde gått en tur hvor Stoltenberg fortalte han at han var interessert. Det er jo direkte løgn! https://www.nrk.no/norge/store-unnlot-a-nevne-kontakt-med-stoltenberg-i-ntb-intervju-1.15804982 Blir bare så utrolig oppgitt!!! Jeg mister all tro på systemet om han får jobben. Eller jeg har mistet all tro, for jeg er sikker på at han får jobben. I dette lille nise landet så betyr (ap) tryne faktor alt og resultater og kompetanse ikke noe. 24
Drizzt Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Jeg har allerede mistet all tro på ''systemet'' og politikerne konkret etter pendlerboligsakene. Denne saken her bare sementerer faktum at Norge ikke er annerledes enn landene Norge ikke vil bli assosiert med. 27
Fredelig Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 (endret) Ja, det er ille. Akkurat Stoltenberg er nok faglig vel kvalifisert til aktuell stilling. Men generelt er politiske utnevnelser til stillinger en uting... I en viss grad er utnevnelser av fylkesmenn (nå statsforvaltere...) sammenlignbar. Finnes det annet enn avdankede politikere i slike stillinger? Endret 11. januar 2022 av Fredelig 7
Illuminatum Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Støre har vel litt dårlig hukommelse. Han husket jo heller ikke samtaler med Hamas. 7
GrønnNellik68 Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 Nå har jeg ikke lest hele saken og har ikke egentlig gjort meg opp en mening om hva jeg syns. I utgangspunktet syns jeg Jens er en redelig politiker slik jeg har opplevd han. Mulig jeg tar feil. Han har jo klart seg bra i Nato. Men så er det dette med interesse konflikter. Hvorfor ansetter de ikke folk med rett utdanning og som er per passende til slik jobb? Er Jens ihabil på noen måte? Hvil det påvirke at han hører til ap?? Hvis det går på trynefaktor så er jeg sterkt uenig. Trynefaktor er en uting og gjennom bekjentskaper. Dvs at de uten nettverk men bedre utdanning og erfaringer kommer i bakleksa. Ser det skal opp på Debatten i kveld så får vel se den og se hva det egentlig går ut på. 5
kvikksand9 Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Om man ser bort ifra inhabil spørsmålet, og heller ser på kvalifikasjoner. Ja, Jens har en fryktelig god CV, men jeg vil si at han er ukvalifisert vs Ida Wolden Bache har jobbet i Norges Bank siden 1998, er visesentralbanksjef og har doktorgrad i økonomi, og en mastergrad i samfunnsøkonomi. Om jens blir ansatt, våge noen igjen si "grunnen til at kvinner ikke har lederstilling skyldes av at de ikke er kvalifiserte". Da skal jeg henvise til Jens Stoltenberg ansettelse. 34
Lothlorien- Skrevet 12. januar 2022 #8 Skrevet 12. januar 2022 Drizzt skrev (På 11.1.2022 den 15.08): Jeg har allerede mistet all tro på ''systemet'' og politikerne konkret etter pendlerboligsakene. Denne saken her bare sementerer faktum at Norge ikke er annerledes enn landene Norge ikke vil bli assosiert med. Jepp dessverre har du nok mye rett her. Om Stoltenberg faktisk får jobben, til tross for at det er en mye bedre kvalifisert kandidat som søker, er det helt latterlig hyklersk om Norges ledende politikere fremover skal påpeke og kritisere korrupsjon i andre land. 18
Elidaa Skrevet 12. januar 2022 #9 Skrevet 12. januar 2022 Lothlorien- skrev (3 minutter siden): Jepp dessverre har du nok mye rett her. Om Stoltenberg faktisk får jobben, til tross for at det er en mye bedre kvalifisert kandidat som søker, er det helt latterlig hyklersk om Norges ledende politikere fremover skal påpeke og kritisere korrupsjon i andre land. Helt enig. Stoltenberg burde trekke søknaden sin. Men, dessverre tar jo politikere aldri feil. Aldri noengang opplevd at de har innrømmet det iallefall. 9
Drizzt Skrevet 12. januar 2022 #10 Skrevet 12. januar 2022 Elidaa skrev (55 minutter siden): Helt enig. Stoltenberg burde trekke søknaden sin. Men, dessverre tar jo politikere aldri feil. Aldri noengang opplevd at de har innrømmet det iallefall. Jo, Frp innrømte at de tok feil da de stemte for Acer. Så det skjer typ en gang hvert tiende år eller noe. Lothlorien- skrev (1 time siden): Jepp dessverre har du nok mye rett her. Om Stoltenberg faktisk får jobben, til tross for at det er en mye bedre kvalifisert kandidat som søker, er det helt latterlig hyklersk om Norges ledende politikere fremover skal påpeke og kritisere korrupsjon i andre land. Om Stoltenberg får jobben, blir det virkelig en av tidenes største skandaler i norsk historie. Det blir veldig vanskelig for Støre å ha legitimitet ved å gå mot flertallet på Stortinget mens han leder en mindretallsregjering. Det handler ikke om Stoltenbergs kvalifikasjoner, det handler om hans utrolig tette forbindelser med norsk politikk, norske politikere, norsk regjering, statsminister, statsråder og generelt denne gutteklubb/kameraderi situasjon som er faktum nå. Så kommer Støre og blir omtrent fornærmet at noen kaller det for kameraderi. Han personlig mener at det ikke er det. Resten av landet mener at det er. Så hvem har rett? 13
Frustrert husfrue Skrevet 13. januar 2022 #11 Skrevet 13. januar 2022 Helt enig i alt her. Hvis Stoltenberg blir ansatt til fordel for en utrolig godt kvalifisert kvinne, så blir jeg ganske forbanna. De sa mye bra på debatten i dag, og egentlig viser vel det at han ikke er uavhengig. Og så får han den urettferdighe fordelen med at han er kjent, politiker, og derfor vil nok flere ha han. Som det ble sagt på debatten i går, har nok veldig få lest avhandlingen til Bache. 4
amit Skrevet 13. januar 2022 #12 Skrevet 13. januar 2022 Det sies jo at dette er kameraderi, og det er det vel også. Toppstillingene i Norge er forbeholdt en bitte liten klikk av politikere og deres venner. 5
Skiftenøkkel Skrevet 13. januar 2022 #13 Skrevet 13. januar 2022 Bache kan vel rykke opp og Stoltenberg bli ny visesentralbanksjef vel? Det synes jeg virker mest fornuftig. 6
Oppgitt78 Skrevet 13. januar 2022 #14 Skrevet 13. januar 2022 Illuminatum skrev (På 11.1.2022 den 15.15): Støre har vel litt dårlig hukommelse. Han husket jo heller ikke samtaler med Hamas. Alderen påvirker jo ofte hukommelsen.. 2
Gjest Nimbus2000 Skrevet 13. januar 2022 #15 Skrevet 13. januar 2022 kvikksand9 skrev (På 11.1.2022 den 20.21): Om jens blir ansatt, våge noen igjen si "grunnen til at kvinner ikke har lederstilling skyldes av at de ikke er kvalifiserte". Da skal jeg henvise til Jens Stoltenberg ansettelse. Stoltenberg er helt klart del av Gutteklubben Grei.
Susan Sto Helit Skrevet 13. januar 2022 #16 Skrevet 13. januar 2022 kvikksand9 skrev (På 11.1.2022 den 20.21): Om man ser bort ifra inhabil spørsmålet, og heller ser på kvalifikasjoner. Ja, Jens har en fryktelig god CV, men jeg vil si at han er ukvalifisert vs Ida Wolden Bache har jobbet i Norges Bank siden 1998, er visesentralbanksjef og har doktorgrad i økonomi, og en mastergrad i samfunnsøkonomi. Om jens blir ansatt, våge noen igjen si "grunnen til at kvinner ikke har lederstilling skyldes av at de ikke er kvalifiserte". Da skal jeg henvise til Jens Stoltenberg ansettelse. Enig. AP er jo ett av de partiene som går ut og sier de er så for likestilling. De har vel også utad vært en av pådriverne for å få flere kvinner inn i ledende stillinger. Men om Jens får denne jobben, så viser det jo at hva Åp politikerne sier og hva de gjør ikke henger sammen. I tillegg til, selvfølgelig, at det beviser det mange av oss har sagt i flere år. At "gutteklubben grei" også finnes i Norge. OG at kvinner ikke bare må være mer kvalifisert, men VELDIG MYE mer kvalifisert, for å få en lederstilling, enn det menn må. 9
A-hunter Skrevet 13. januar 2022 #17 Skrevet 13. januar 2022 "Noen av oss har snakket sammen" Slik har nå Arbeiderpartiet alltid drevet politikken sin. Og velgerne stemmer og klapper i takt. 12
_popcorn_ Skrevet 13. januar 2022 #18 Skrevet 13. januar 2022 Ryddet for brudd på opphavsrett og svar til det. _popcorn_, mod
NordicViking Skrevet 13. januar 2022 #19 Skrevet 13. januar 2022 NRK får kraftig kritikk for sitt innslag i Dagsrevyen tirsdag. Mange oppfatter NRKs innslag som en jobbsøknad for Jens Stoltenberg. 20 år av Ida Wolden Baches erfaring ble "borte" da CV-er skulle sammenlignes for toppverv. (Nettavisen) 13
NordicViking Skrevet 13. januar 2022 #20 Skrevet 13. januar 2022 NordicViking skrev (Akkurat nå): NRK får kraftig kritikk for sitt innslag i Dagsrevyen tirsdag. Mange oppfatter NRKs innslag som en jobbsøknad for Jens Stoltenberg. 20 år av Ida Wolden Baches erfaring ble "borte" da CV-er skulle sammenlignes for toppverv. (Nettavisen) Fra Medier24: ... 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå