Gå til innhold

Navnet Ezra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du vil at sønnen din skal slite i arbeidslivet kan du godt gi han dette navnet.

Anonymkode: 2d4e7...a67

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Noah er også veldig fint synes jeg og ligger helt på topplista, siden det er så ekstremt vanlig dermed litt uaktuelt igjen her. Ola er også et norskt tradisjonsnavn, og Luca er heller ikke veldig uvanlig. Så det synes ikke jeg, men man skal såklart få lov til å ha sin personlige mening.

Anonymkode: 1966a...df5

Nora, Emma, Sara, Hannah, Kathinka, Maria, Andrea, Sofia, Lena, Anna, Mona, Kristina osv. Uendelig med kvinne navn som ender på a, mens få mannenavn.
Ezra vil folk i Norge tro er en kvinne. Uansett hvor fint du synes det er.

Anonymkode: eaf65...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du vil at sønnen din skal slite i arbeidslivet kan du godt gi han dette navnet.

Anonymkode: 2d4e7...a67

Men ER det egentlig et veldig uvanlig navn for den kommende generasjonen her til lands, eller hovedsakelig når man sammenlikner med personer som er voksne/nesten voksne nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esra heter vel hun som var med i sommerhytta. Husker ikke helt hvilket land familien var fra.

Anonymkode: eae05...0f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange amerikanere som kaller sønnene sine dette navnet. 

Anonymkode: 989f5...f5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Men ER det egentlig et veldig uvanlig navn for den kommende generasjonen her til lands, eller hovedsakelig når man sammenlikner med personer som er voksne/nesten voksne nå? 

Ezra og Esra har vært ubetydelig brukt i Norge, og har helst kommet med innvandring fra rundt år 2000. Guttenavnet er litt brukt I Norge på 2000-tallet, blant annet med 6 gutter med navnet Ezra født i 2018 og 4 i 2019. Så NEI

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Låter i det minste som en mann. Fra Midtøsten

Jaja, men det er jo mange navn som opprinnelig er fra Midtøsten (hebraiske og arabiske, eller med tyrkisk opphav). Bibelske navn er et godt eksempel på det, som man finner i både Koranen og Torahen (har ikke lest sistnevnte, så kan ikke si for sikkert). 

Det eneste med navnet Azar er jo z lyden som de færreste nordmenn orker å uttale. 

Anonymkode: c965e...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en gutt født i 2003 som heter Ezra. Blond pg blålyd og veldig fin med navnet sitt :)

mener på det er en kjent amerikansk forfatter eller poet som het Ezra, så har alltid forbundet det med guttenavn. Liker det kjempegodt, men som flere sier så kan det gi mange assosiasjon med ei jente. Tenker vi er såpass internasjonale blitt at hvis du ser navnet Ezra Lillevik så tenker du ikke automatisk at det er ei jente fra Tyrkia.

Anonymkode: 430f5...983

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er Ezra et guttenavn. Synes det er veldig fint! Er det ditt absolutt favoritt-guttenavn, ville jeg gått for det ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ezra Skrall eller Ezra Squall som han egentlig heter.

Anonymkode: e56fb...753

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utlending kjenner mange utlendinger og mange ifra polen/serbia som heter Ezra det er en kvinne navn. 

Anonymkode: a8900...2d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et fint navn, men jeg har bare hørt det brukt på jenter, så for meg er det et jentenavn 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...