AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Var til ctg undersøkelse idag. Babyen har normalt hatt 130 i hvilepuls. Men lå idag på 150-160 i hvilepuls og høyere under aktivitet. Legen sa at det var normalt, men jeg kjenner jeg uroer meg fryktelig. Han har vært utrolig aktiv idag. Jeg lå med rielignende smerter i natt, og har enda svaaake murringer innimellom. Noen som har noen betryggende ord her? Er til termin nå, så vet ikke om det kanskje har en sammenheng men. Anonymkode: 477b9...540
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Han hadde også lagt seg i fødestilling(?). Hodet ned, ryggen i Venstre side og ansiktet mot Høyre. Anonymkode: 477b9...540
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Høyere puls er vanlig ved aktivitet da, og da mener jeg i en periode hvor det er mye aktivitet, ikke nødvendigvis bare mens du kjenner bevegelse. Det er ikke gunstig at fosteret beveger seg under en slik undersøkelse. Vet ikke om det er noen sammenheng med at det nærmer seg fødsel, men min hadde også høy puls på siste kontroll hos kommunal jordmor, samt da jeg var på overtidskontroll på sykehuset. Kommunal jordmor tok ny måling ved slutten av timen, og da var babyen roligere og pulsen normal, så da slapp jeg å dra på sjekk hos føden. På overtidskontrollen var ikke pulsen (og aktiviteten) gått ned innen timen var over, så da måtte jeg på sjekk på føden. Der roet aktiviteten og pulsen seg gradvis, så jeg fikk etterhvert dra hjem. Syns det er litt rart at du ikke i det minste ble sendt til sjekk. Anonymkode: 9cac5...4aa
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Søsteren min ble lagt inn til observasjon over natten pga det. Var kun pga forhøyet puls. Lå rundt der den er hos deg. Anonymkode: 29153...70b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 Min hadde puls på 140-150 gjennom svangerskapet, og var oppe i 170 ein periode. Blei sjekka litt ekstra grundig når det var på 170, fekk blandt anna lavare puls når eg fekk drikke ein del, og han roa seg ned litt. Har ein sunn og fin gut nå! Dersom dei på føden ikkje reagerer på det, så hadde eg tatt det med ro. Dersom fødsel er i startfasa, så er det sikkert litt adrenalin ute og går, som påverker pulsen også. Lykke til! Anonymkode: 90412...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 Min har rundt 150-160 til vanlig, i går lå den på 170-220. Satt med CTG i nesten 2 timer, men han var så rabiat i bevegelsene at det var vanskelig å få normale målinger. Det gikk til slutt. Er ikke videre bekymret, men får ny kontroll om 1 uke. Er rett under 3 uker til termindato for meg. Anonymkode: 6ec32...fe7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Du var til en høyt utdannet lege, som sier alt er normalt. Også spør du på kg? Hmmmmmmm Anonymkode: c5ffd...251 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå