Gå til innhold

Rosa / brun utflod ( ca uke 4+2) bekymret!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Jeg er gravid (ca uke 4+2, litt usikker på når EL var).

Fant ut dette på lørdag og har hatt sterkere tester frem til i dag. Tok også en Clear Blue digital på lørdag som viste 1-2 uker.

Men, i dag tidlig oppdaget jeg rosa utflod. Jeg er selvfølgelig bekymret og var bekymret for dette før jeg oppdaget utfloden også. Måten jeg oppdaget dette på er at jeg stikker finger «opp der» (beklager ekle detaljer), og tørker av på toalettpapir for å se. Første «tur opp» så jeg ingenting, men andre gang kom det rosalignende utflod på fingeren. Også en dråpe friskt blod.

Utover dagen i dag har det vært litt av og på. Det kommer ikke noe i trusa, men ser litt når jeg tørker meg. Hvis jeg stikker fingeren opp kommer det også en del. Dette er rosa/brunt.

Kan dette være starten på en sa?😦Ikke hatt noe nevneverdig vondt,  men hatt litt murringer siden dagen før jeg fant ut at jeg er gravid.

Til info tok jeg en ny digital test etter jeg oppdaget første blødningen, og den viste 2-3 uker. Ser ut som hcg har steget siden sist test.

Vanskelig å ikke bekymre seg nå😔

Anonymkode: 942d9...0f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har vært gravid to ganger, og hadde småblødninger de første ukene begge gangene. Den første gangen endte det med en MA, den andre gangen gikk alt fint, og jenta mi er 2 år nå. 

Begge gangene tok jeg blodprøver for å se på HCG-stigningen, og fikk tidlig ultralyd for å se etter hjerteslag rundt uke 7 og 9. Måtte vente til uke 9 for å være sikker på at den første graviditeten var en MA, de mistenkte det på ultralyd i uke 7. Den andre gangen fikk vi se hjerteslag i uke 7.

Jeg kan ikke huske at det var noen forskjell på blødningene, og jeg googlet utrolig mye begge gangene, for å prøve å finne svar, men fant bare ut at det kan gå begge veier.

Jeg ville ringt legen for å få tatt blodprøver, og prøv å ikke google så mye, prøv heller å slappe av og tenke på andre ting. Det er veldig normalt å ha småblødninger, og oftest går det bra :)

Anonymkode: cd42f...f66

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei alle!

Fant ut dette på lørdag og har hatt sterkere tester frem til i dag. Tok også en Clear Blue digital på lørdag som viste 1-2 uker.

Men, i dag tidlig oppdaget jeg rosa utflod. Jeg er selvfølgelig bekymret og var bekymret for dette før jeg oppdaget utfloden også. Måten jeg oppdaget dette på er at jeg stikker finger «opp der» (beklager ekle detaljer), og tørker av på toalettpapir for å se. Første «tur opp» så jeg ingenting, men andre gang kom det rosalignende utflod på fingeren. Også en dråpe friskt blod.

Utover dagen i dag har det vært litt av og på. Det kommer ikke noe i trusa, men ser litt når jeg tørker meg. Hvis jeg stikker fingeren opp kommer det også en del. Dette er rosa/brunt.

Kan dette være starten på en sa?😦Ikke hatt noe nevneverdig vondt,  men hatt litt murringer siden dagen før jeg fant ut at jeg er gravid.

Til info tok jeg en ny digital test etter jeg oppdaget første blødningen, og den viste 2-3 uker. Ser ut som hcg har steget siden sist test.

Jeg blødde her og der frem til uke 12-13. Testene fortsatte å vise positivt og det gikk fra 1-2 uker til 3-4 uker og jeg leste masse på nett og ble bekymra. Gikk derfor bare og tok en privat ultralyd i uke 13 og så at alt sto bra til. Blødde små blødninger her og der frem til da. Det er helt vanlig tror jeg. Stort sett er SA blid som fosser ut. I følge legen jeg snakka med var det veldig sjeldent at småblødninger var SA. Så tviler sterkt på at det er det du opplever. Kom deg til ultralyd så fort de kan se noe, er vel fra uke 6 de kan finne hjerteslag. Ikke plage deg selv like lenge som jeg gjorde. 

Anonymkode: 8c408...0ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei alle!

Ikke stikk fingeren oppi der er første råd. Siden du fikk gravid 2-3 så er det nok helt ok, noen blør jo på og av i svangerskap også.

Anonymkode: ce7b7...e3c

Skrevet

Hei, dette kalles spotting :) Jeg hadde spotting i uke 5 som passer med beskrivelsen av det du opplever nå. Jeg er nå i uke 30. Ha is i magen, jeg vet det ikke er enkelt, men så lenge du ikke begynner å blø masse (mensblødning) så er det ikke farlig. Jeg hadde også en liten koagelstrimmel med spottingen og var overbevist om at det er var embryoet (også legen min), men UL avkreftet dette. Jeg tok UL i uke 5 fordi jeg var så nervøs 😅 

Lykke til!

Anonymkode: 7b09d...e97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...