Gå til innhold

reiselystne familier...

reiselyst

Anbefalte innlegg

Afrika er neste drømmereisemål for oss, så jeg vil gjerne ha litt tips :)

Det høres ut som om dere har hatt en fantastisk tur, hadde dere bestilt alt før dere dro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om dere tok akkurat samme rute som oss, reiselyst. Hvor lang tid var dere borte? Vi hadde bare to uker og det synes jeg ble for mye tid i bil.

Vi bodde på Waterkant lodge i CT og Bergkant Lodge i Prince Albert, på et Zen-aktig sted ved sjøen, disse var de klart beste. Overnattet også i Stellenbosch, Montague, og ved Addo. (I tilfelle dere var noen av de samme stedene).

Det sto friske blomster og kald vin på rommene når vi sjekket inn. Og de fantastiske røde fjellene, så dere dem?

På den Range Rover safarien, var det inkludert middag med grillet villsvin og skrønehistorier rundt leirbålet? Tror vi var på det samme stedet, skjønner du, men jeg husker ikke nøyaktig.

For et fantastisk land.

Hvor gamle er ungene dine igjen?

(Må regne ut når jeg kan dra tilbake med mine ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at turen var bra, og velkommen tilbake.

vi sparer også til ny tur (det var vi som dro til caribien med tre små lenger opp i tråden!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig rart å komme hjem igjen til veldig mye snø.

Ungene liker ikke å kle på seg alt tøyet igjen.

Det eneste vi hadde ordnet på forhånd var leiebil og de første nettene ved Cape Town, ellers tok vi alt på sparken. Der det var koselig stoppet vi..

Ungene er 2 og 6 år, men alder er ingen begrensning.

Vi var borte i tre uker, og tok oss god tid. Selvfølgelig kunne vi tenkt oss noen uker til...

Schotia ved Addo hadde middag og musikk rundt leirbålet. Kjempe herlig tur. Minstejenta på 2 sovnet etter middagen, og vi kunne nyte løvebrøl bare 2 m fra oss. Bra at hun sov.

Forresten vil jeg bare si at å bade med bølger er kjempe morsomt for barna også. Bare hold godt om dem og hopp ut i dem... Vi brukte liten tid ved basseng, mest på stranda (der det var mulig).

Vi bodde i Hout Bay, Little Great Brak River, Jeffreys Bay, Addo, Oudtshorn, Montagu og Stellenbosh.

Er det noen som har stoppet hos Ronnies Sex Shop, utrolig artig sted! (For dere som ikke vet det, det er en pub midt i ingenmannsland)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaa, ronnies sex shop hadde jeg helt glemt :ler:

Der fant vi et bilde på veggen av han som eide hotellene vi bodde på i cape town og prince albert (man ble jo kjent med alle der nede, for et gjestmildt folk!). på bildet var han iført rød tanga og dusker på brystvortene :ler:

Tror forresten silje og sigurd var innom der, mente å huske å ha sett stedet på tv da vi kom dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Helt enig at folk var utrolig gjestmilde der. Vi fikk så god kontakt med vertene våre på turen. De tok oss med på steder som ikke andre turister ser.

Savner mange av dem vi ble kjent med. Det positive er at vi har fortsatt kontakt med noen pr mail.

Stemmer det... Silje og Sigurd var der.... Jeg smiler fremdeles av tanken på å ha vært der... Spesiell plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...