reiselyst Skrevet 18. oktober 2005 #1 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei der ute! Vi er en familie, to barn (2 og 6 år) som skal til Sør Afrika januar 2006. Vi skal reise som backpackere, noe som er utrolig spennende med barn. Desverre er det ikke så mange som deler denne tanken med oss. Vi har vært i Sør-Amerika to ganger og rundt i Europa. Finnes det noen som deler våre tanker om reiser, som ikke er kravstore, ikke materialistiske, men eventyrlystne. Dere liker å ta utfordringer med barn, og synes ikke barn er en belastning på tur. Finnes dere? reiselysten familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #2 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg håper at vi er i deres posisjon om noen år.. Foreløpig er vi uten barn og reiser enkelt rundt to stk, men jeg håper å kunne opprettholde denne "livsstilen" også med barn.. Har du noen tips om hvor man drar ol til ulike aldre? Eller andre tips til hvordan man tilpasser dette til barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiselyst Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 18. oktober 2005 Vi har egentlig bare reist og tatt ting på sparket. Det eneste vi husket å pakke før vi dro var nok bleier, for kvaliteten er forskjellig. Noen middagsglass på lur for å ha noen kjente matvarer i begynnelsen. I forhold til sikkerhet har vi stort sett hørt på lokalbefolkningen og lest på forhånd. Generelt: Pass på deg selv og dine verdier slik du ville gjort i Oslo. Ikke vær hysterisk. Vi tok av oss alle verdisaker når vi reiste i Sør-Amerika. Og hold barna godt der det er mye mennesker og trangt om plassen. Vit ALLTID hvor de er og ikke snu deg et sekund fra ungene. Det beste er å reise til små landsbyer, for der er de veldig interessert i å møte deg, og med barn blir du gjerne invitert med inn for kaffe, te eller en stol å amme i. Kunne skrevet mye om reising med barn, men ta gjerne kontakt når du er i denne situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #4 Del Skrevet 19. oktober 2005 Takk for positive tanker om reising med barn. Vi kommer nok ikke til å få barn før om et par år ennå, men vi er veldig innstilt på å kunne reise. Og veldig lei av å høre "ja, bare vent..." og "dere får reise nå mens dere kan" osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #5 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det er ikke barna som setter begrensningen, men foreldrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #6 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei. Jeg har heller ikke barn, men jeg må bare si at jeg synes det er moro at folk gjør slike ting. Vi er foreløpig bare to, men elsker å reise, og håper å kunne fortsette med det om vi evt blir flere. Jeg har vært i Sør-Afrika, og det er et fantastisk land, så gled dere. Men obs! Det er mye kriminalitet. Vi ble ranet av tre fyrer med kniv på gata i Cape Town. Vær forsiktige med å gå ute i de aller største byene. Taxi anbefales med mindre dere er i områder med mye folk slik at dere ser at det er trygt. Og safari er jo et must. Det må jo være kjempemoro for ungene også å se elefanter og giraffer i virkeligheten!¨ God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #7 Del Skrevet 19. oktober 2005 vi reiser med barn! har i år vært tre uker på ferie i caribien med 3 barn. bodde riktignok på hotell, men var svært lite på hotellområdet i løpet av dagene. reisen og alt gikk så bra. ellers var minstefrøkna på tur til tivoli i køben da hun var bare 5 uker. det går så fint så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest turid Skrevet 25. oktober 2005 #8 Del Skrevet 25. oktober 2005 Så spennende. Vi har barn på 2 og 4 år, og håper å få til et par månder til Sør Afrika eller Sør Amerika neste høst. Vi satser imidlertid på å bo i leilighet mesteparten av tiden, som vi bestiller på forhånd. Har ikke begynt å undersøke så mye enda, men blir inspirert av å høre om andre som reiser langt med barn. Lykke til - og fortell gjerne om hva dere skal gjøre der. Er ikke barna for unge til safarier?? Hva mer tenker dere å gjøre som er tilpasset barna?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiselyst Skrevet 21. november 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 21. november 2005 Vi har tenkt å ta ting litt på sparken. Vi har booket bosted de første dagene i Cape Town, så tar vi det derfra. Vi vil at ungene skal være med å bestemme litt, vil de være et sted noen dager lengre så gjør vi det. I utgangspunktet skal vi bare slappe av og nyte dagene sammen, siden vi har en ellers travel hverdag som gjør at vi ikke har mye tid sammen, alle sammen. Det finnes flere parker i Sør-Afrika som tar imot barn, og har egne opplegg for dem. De får være med å se på "baby" dyrene, mate de skadede dyrene og andre aktiviteter. Vi gleder oss veldig, ikke lenge igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest turid Skrevet 22. november 2005 #10 Del Skrevet 22. november 2005 Vi har bestemt oss for Sør-Afrika vi også! Har ldu est på Lonely Planet sine forumsider? Der er det mange familier som skriver om sine anbefalinger i Sør-Afrika. Det var etter å ha lest dette jeg bestemte meg! Håper du skriver litt om erfaringene dere har gjort dere når dere er tilbake. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 25. november 2005 #11 Del Skrevet 25. november 2005 Oliver er enda bare 3 1/2 måned, og vi har ikke reist med han enda. Men jeg ville ikke vært redd for å reise med han når han er litt større og sjansen byr seg. Så lenge man tar hensyn til barna og legger inn besøk på steder de har interesse og glede av, tror jeg det bare er fint. Jeg kunne godt tenke meg et par uker på Cuba om et par år, og da kunne jeg godt reise rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #12 Del Skrevet 7. desember 2005 Reise med barn er ikke noe problem. Var på backpacking i kroatia i sommer med to på 2 og 4. trenger ikke så mye mer planlegging enn om du reiser uten barn. Viktigste for oss var å ta oss god tid, rolige foreldre fører til fornøyde barn. Vi reiser på tur igjen til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #13 Del Skrevet 9. desember 2005 Sør-Afrika er fantastisk flott (jeg bor der) og det er fint å reise med barn. Jeg ville likevel ikke dratt på backpackertur med små barn her (har backpackererfaring). Det er veldig dårlig og da mener jeg egentlig elendig offentlig kommunikasjon her. Det er ikke så dyrt å leie bil, ville heller ha gjort det. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest turid Skrevet 12. desember 2005 #14 Del Skrevet 12. desember 2005 Hvor i Sør-Afrika er det du bor? Vi reiser ned neste høst, men er litt usikre på hvor vi bør bo. Har forstått det som at området rundt Durban er det beste for bade-ferie. Vi skal leie hus i ca 4 av ukene og dette området har både utfluktsmuligheter og bademuligheter. Men på bildene ser det ut som det er så store bølger. Vi har barn som vil være 5 og 3 når vi er der. Vi bør kanskje satse mest på basseng??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. desember 2005 #15 Del Skrevet 13. desember 2005 Så fin tråd! Jeg er så innmari lei av at alle skal ha oss til å reise til syden på charter med bamseklubb bare fordi vi har fått barn. Nå har vi ikke vært så eksotiske steder som deg med barn, men planen er å gjøre det etterhvert, så denne tråden skal jeg se nærmere på når jeg har tid. Jeg ble selv drasset med over alt som liten, så for meg er det helt naturlig, barn kan ha det kjempegøy på de fleste typer turer, de kan interessere seg for mer enn bare strand og tegnefilm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 14. desember 2005 #16 Del Skrevet 14. desember 2005 Det er ikke barna som setter begrensningen, men foreldrene. ← Har aldri reist på back pack tur med gullet, men hun har vært med ut i verden siden hun var nyfødt. Jeg beregner god tid når jeg skal reise, og har alltid matpakke og drikke tilgjengelig. Gir henne også Idoform når vi skal reise. Det er alltid en glede å ha henne med på tur. Det blir alltid på hennes premisser, da tenker jeg på serverdigheter og sånt, men greier også å få med meg vokseninnputt. Det er lettere nå når hun er 11. Det finnes ingen begrensninger, slapp av og kos dere. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #17 Del Skrevet 14. desember 2005 Hei igjen, det er meg som bor i Sør-Afrika. Østkysten (med Durban) er kjempefin, men jeg ville satset på å komme meg et stykke utenfor byen Durban enten sørover i Margate området eller nordover. Tror du må regne med bølger nesten over alt i Sør-Afrika da havet kommer rett inn her. De fleste hus har imidlertid svømmebasseng så det blir bading, og det går an å bade i bølgene, men man må jo være veldig forsiktig. Ha en fin tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. desember 2005 #18 Del Skrevet 16. desember 2005 Ikke så interessant for noen, kanskje, men må likevel nevne: vi var på bryllupsreise i SørAfrika, og skal absolutt tilbake med barna om noen år. Vi kjørte østover langs kysten fra Cape Town. Helikoptertur, hvalsafari, delfiner, pingviner, vingårder, ville dyr, fantastisk landskap... *sukk* Vil gjerne ha referat fra turen deres, reiselyst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest turid Skrevet 3. januar 2006 #19 Del Skrevet 3. januar 2006 Hei trådstarter. Nå nærmer det seg avreise for dere, har dere lagt mere planer for oppholdet?? Hvilket flyselskap reiser dere med?? God tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiselyst Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 2. februar 2006 Hei alle som har skrevet her! Nå har vi kommet hjem fra Sør-Afrika. Helt fantastisk der. Vi har alerede bestemt oss for å returnere (det er ikke vanlig av oss). Ungene stortrivdes. Vi dro med KLM til Cape Town, var der noen dager før vi tok Garden Route til Port Elisabeth og opp til Addo Elephant Park. En stor nasjonalpark som har de fem store (elefant, bøffel, løve, neshorn og gepard), var også på Schootia game reserve som er det eneste stedet hvor barn under 6 år får være med i en åpen game drive (stor Land Rover som er åpen). Derfra tok vi Route 62, over fjellene. Vi leide bil i nesten hele perioden, det var billig og vi sparte oss mye tid.. Vi bodde på B&B og Guesthouses underveis. Folket er veldig hyggelige, maten er kjempe god og været helt herlig. Strendene er nydelige og opplevelsene utrolig mange. Siden vi reiste med barn, fikk de være med på å bestemme når vi skulle stoppe og hvor lenge vi skulle være der. Så noen steder dro fra etter en dag, og andre etter fire. De fikk også bestemme maten. I Sør-Afrika har de en kjede som heter Spur, de har alt fra hamburgere, steak, pizza, fiskepinner, kylling og mye mer. En egen barnemeny og store lekerom. Vi spiste der noen ganger. Skulle gjerne fortalt mye mer, men det vil ta så lang tid og mye plass. Er det noen som vil ha noen anbefalinger av bosted, områder, så bare si fra. Har noen bosteder som absolutt bør oppleves! Ellers takk for responsen, vil gjerne høre mer fra dere, vi er ikke ferdige med å reise rundt i verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå