AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Mennesker er alle stort sett det samme. Våre forskjeller er nesten utelukkende på overflaten, og hver person som lever i dag har en felles stamfar som levde for bare rundt 200 000 år siden; ikke veldig lenge fra et evolusjonært perspektiv. Så det er ingen grunn til å diskriminere personer med en annen hudfarge. 🙂 Anonymkode: 072a7...e31 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Helt enig det er ingen vits å være rasist. Flerkultur er med og berike samfunnet våres på en positiv måte. Jeg håper vi får masse mer innvandring i kommende år sånn at vi rett og slett kan bli et bedre land. Men samtidig virker det som mange ikke klarer å forstå at det er sånn det skal være. Disse menneskene holder på gamle verdier som ikke hører hjemme i dagens verden. Jeg håper fler og fler vil være med til å bidra til å stå opp for de med minoritets bakgrunn. Det norske samfunn florerer av rasistiske utsagn og systematisk rasisme og vi er de eneste som kan få slutt på dette. Samlet som et folk uansett hudfarge. Anonymkode: cfed5...b37 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Helt enig det er ingen vits å være rasist. Flerkultur er med og berike samfunnet våres på en positiv måte. Jeg håper vi får masse mer innvandring i kommende år sånn at vi rett og slett kan bli et bedre land. Men samtidig virker det som mange ikke klarer å forstå at det er sånn det skal være. Disse menneskene holder på gamle verdier som ikke hører hjemme i dagens verden. Jeg håper fler og fler vil være med til å bidra til å stå opp for de med minoritets bakgrunn. Det norske samfunn florerer av rasistiske utsagn og systematisk rasisme og vi er de eneste som kan få slutt på dette. Samlet som et folk uansett hudfarge. Anonymkode: cfed5...b37 Masseinnvandring har ALDRI ført til noe bra for noen, det ender alltid opp med at innbyggerne i det landet som blir invadert lå lide. Når man først snakker om minoriteter så er forresten hvite europeere en minoritet på verdensbasis, det som skjer er at vår kultur og våre samfunn vil forsvinne til slutt. Det er forventet at befolkningen på det afrikanske kontinentet blir fordoblet innen 2050, det som skjer er at stadig flere prøver å emigrere til Europa og det er ikke holdbart i det lange løp. Hvor mange tror du Europa kan ta i mot før velferdssystemene og sikkerheten kollapser?, 50 millioner?, 100 millioner, 500 millioner?, 1 milliard?. Det er mer en nok mennesker å ta av bare i Afrika men så kommer innvandring fra Midt-Østen oppå dette igjen, stort sett alle sammen skjønner at det ikke er bra men siden fakta ikke er politisk korrekt så er det veldig få som vil snakke om det. Venstresiden er forresten de verste rasistene, de ønsker å utrydde alle kulturer og etniske forskjeller sånn alt som blir igjen er en gråbrun masse der alle er like og tenker likt. Anonymkode: c9bd2...792 13
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Helt enig! Å være rasistisk er noe forhistorisk og idiotisk. Ingen oppegående mennesker er rasister, det er alltid de som siter og marinerer i egen mislykkethet og trenger "de andre" å skylde på. Anonymkode: c3602...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 Tenker at de som er rasister i 2022, har fordommer fordi de har opplevd gjentagende opplevelser med samme «type» folket. Tror dialog vil hjelpe en stor del, ikke gå der med gapestokken og drive på med uthenging og trakassering, som vi ser mye av den dag i dag. Anonymkode: de1ba...5eb 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 Man har for faen ikke lov til å ha egne meninger! Alt er så jævla rasistisk. Er så jævla lei. Dere som ikke ser at innvandring ødelegger Norge, er faen meg blinde. Anonymkode: 15cae...7af 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Det er jo ikke hudfargen som er problemen og opphavet til rasismen. Det er jo kulturen, holdningene og verdiene som mange av nyinnflytterene har med seg hit som mange nordmenn reagerer på. Anonymkode: 0ba73...2b4 13
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #8 Skrevet 11. januar 2022 Så argumentet er liksom "jeg har lov til å være rasist fordi det er så mange problemer med innvandring!"? 😠🔨 Anonymkode: c3602...3e7 2
Antiviruset Skrevet 11. januar 2022 #9 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig det er ingen vits å være rasist. Flerkultur er med og berike samfunnet våres på en positiv måte. Jeg håper vi får masse mer innvandring i kommende år sånn at vi rett og slett kan bli et bedre land. Det er når man leser dette at man ser at de fleste ikke forstår ordet "rasisme" ikke rart så misbrukt og utvannet som dette er. Mennesker som hater andre fordi man har en annen hudfarge er ekstremt få. Det er avskyelig og ikke noe annet. At mange er skeptiske til andre kulturer og religioner er noe helt annet. For alt dette er bare ikke like bra. Det samme med politiske ideologier. Dere blander dette sammen til en suppe. Og mennesker som gjør dette? Dette er ikke mennesker som er reflekterte i det hele tatt, kunnskapsløse mennesker og de verste er like ille som de som hater andre på grunn av rase. De som hater andre på rasebakgrunn er ekstremt få, dere som kaller andre for rasister fordi de er skeptiske til andre religioner og noen kulturer med god grunn, er langt flere. Ofte på bakgrunn av ensidig propaganda og "Politisk korrekte" holdninger man er tvangsforet med i miljøer man vanker i. Det tar meg 2 minutter med diskusjoner for å finne ut om et menneske er rasist eller ikke. De aller fleste jeg har truffet er ikke det, de har en sunn skepsis til andre kulturer og religioner som ofte frontkolliderer med vestlige verdier 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #10 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så argumentet er liksom "jeg har lov til å være rasist fordi det er så mange problemer med innvandring!"? 😠🔨 Anonymkode: c3602...3e7 Hvorfor er det rasistisk å ikke være positiv til innvandring? Er du jævla naiv?😂 Har du sett hva som skjer med land der det er kulturforskjeller? Anonymkode: de1ba...5eb 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #11 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så argumentet er liksom "jeg har lov til å være rasist fordi det er så mange problemer med innvandring!"? 😠🔨 Anonymkode: c3602...3e7 Er det rasistisk å påpeke problemene med innvandring?. Anonymkode: c9bd2...792 7
Ost Skrevet 11. januar 2022 #12 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Masseinnvandring har ALDRI ført til noe bra for noen, det ender alltid opp med at innbyggerne i det landet som blir invadert lå lide. Når man først snakker om minoriteter så er forresten hvite europeere en minoritet på verdensbasis, det som skjer er at vår kultur og våre samfunn vil forsvinne til slutt. Det er forventet at befolkningen på det afrikanske kontinentet blir fordoblet innen 2050, det som skjer er at stadig flere prøver å emigrere til Europa og det er ikke holdbart i det lange løp. Hvor mange tror du Europa kan ta i mot før velferdssystemene og sikkerheten kollapser?, 50 millioner?, 100 millioner, 500 millioner?, 1 milliard?. Det er mer en nok mennesker å ta av bare i Afrika men så kommer innvandring fra Midt-Østen oppå dette igjen, stort sett alle sammen skjønner at det ikke er bra men siden fakta ikke er politisk korrekt så er det veldig få som vil snakke om det. Venstresiden er forresten de verste rasistene, de ønsker å utrydde alle kulturer og etniske forskjeller sånn alt som blir igjen er en gråbrun masse der alle er like og tenker likt. Anonymkode: c9bd2...792 Hva er greia med at de som er laaaaaangt ute på høyresiden alltid skal kalle venstresiden rasister, hver sjanse de får? Lurer på hva du stemmer. /s 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #13 Skrevet 11. januar 2022 Ost skrev (2 minutter siden): Hva er greia med at de som er laaaaaangt ute på høyresiden alltid skal kalle venstresiden rasister, hver sjanse de får? Lurer på hva du stemmer. /s Har du noen eksempler som viser at masseinnvandring noen gang har fungert?. Når det gjelder innvandringspolitikken så er jeg definitivt på høyresiden, men i mange andre politiske spørsmål så heller jeg til venstre. Har faktisk ikke stemt på flere år siden det ikke finnes noen politiske partier jeg identifiserer meg med, de partiene jeg kunne ha stemt har dessverre ledere og medlemmer som er langt ute å kjører. Anonymkode: c9bd2...792 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #14 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mennesker er alle stort sett det samme. Våre forskjeller er nesten utelukkende på overflaten, og hver person som lever i dag har en felles stamfar som levde for bare rundt 200 000 år siden; ikke veldig lenge fra et evolusjonært perspektiv. Så det er ingen grunn til å diskriminere personer med en annen hudfarge. 🙂 Anonymkode: 072a7...e31 Ok! Anonymkode: 10f00...769 2
FunnyBoy123 Skrevet 11. januar 2022 #15 Skrevet 11. januar 2022 (endret) Ordet rasist blir misbrukt i så utrolig mange tilfeller. Er helt i mot rasisme, men hver gang en svart person blir fornærmet av en hvit person så vil han eller hun bruke ordet "rasist" som et forsvar. Blir jo helt absurd. Må alle vi i samfunnet tilpasse oss svarte mennesker, slik at de ikke kan beskylde oss for å være rasistiske? Endret 11. januar 2022 av FunnyBoy123 7
Ost Skrevet 11. januar 2022 #16 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du noen eksempler som viser at masseinnvandring noen gang har fungert?. Når det gjelder innvandringspolitikken så er jeg definitivt på høyresiden, men i mange andre politiske spørsmål så heller jeg til venstre. Har faktisk ikke stemt på flere år siden det ikke finnes noen politiske partier jeg identifiserer meg med, de partiene jeg kunne ha stemt har dessverre ledere og medlemmer som er langt ute å kjører. Anonymkode: c9bd2...792 Eksempler? Nei, jeg har jo ikke nevnt noe om det i det hele tatt? Hvorfor skal jeg da komme med eksempler 😂 Men kan jo nevne at USA har gjort det ganske greit, så masseinnvandringen dit kan man jo si har fungert. Du som virker så politisk engasjert (men ikke tør å stå for din egne meninger, derav AB funksjon) burde jo stemme blankt i stedet for å ikke stemme i det hele tatt, egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #17 Skrevet 11. januar 2022 FunnyBoy123 skrev (7 minutter siden): Ordet rasist blir misbrukt i så utrolig mange tilfeller. Er helt i mot rasisme, men hver gang en svart person blir fornærmet av en hvit person så vil han eller hun bruke ordet "rasist" som et forsvar. Blir jo helt absurd. Må alle vi i samfunnet tilpasse oss svarte mennesker, slik at de ikke kan beskylde oss for å være rasistiske? Bra sagt! Helt enig med deg. Anonymkode: 56b0a...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #18 Skrevet 11. januar 2022 Ost skrev (3 minutter siden): Eksempler? Nei, jeg har jo ikke nevnt noe om det i det hele tatt? Hvorfor skal jeg da komme med eksempler 😂 Men kan jo nevne at USA har gjort det ganske greit, så masseinnvandringen dit kan man jo si har fungert. Du som virker så politisk engasjert (men ikke tør å stå for din egne meninger, derav AB funksjon) burde jo stemme blankt i stedet for å ikke stemme i det hele tatt, egentlig. Ja det gikk jo kjempebra for urbefolkningen... De var faktisk så heldige at de fikk folketallet redusert og de fikk til og med egne områder å bo på i eget land, reservater tror jeg det kalles. Gikk jo også strålende for urbefolkningen i Sør-Amerika når spanjolene kom, befolkningen i Sør-Afrika var sikkert kjempefornøyd med Europeerne. Anonymkode: c9bd2...792 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #19 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mennesker er alle stort sett det samme. Våre forskjeller er nesten utelukkende på overflaten, og hver person som lever i dag har en felles stamfar som levde for bare rundt 200 000 år siden; ikke veldig lenge fra et evolusjonært perspektiv. Så det er ingen grunn til å diskriminere personer med en annen hudfarge. 🙂 Anonymkode: 072a7...e31 Men du diskriminerer dagen lang du. Hvilke venner har du, hvilke partnere har du ? Du diskriminerer du velger ikke nøytralt. Venner er ofte de som har like interesser som deg selv, men er ikke det diskriminerende ovenfor de som har ulike interesser en deg. Mange vil ha venner med like politiske syn, men er ikke det diskriminerende ovenfor de med andre politiske syn. Jenter liker høye gutter men er ikke det diskriminerende for lave gutter. Etc Etc Etc. DU diskriminerer dagen lang, men isteden for å leve som du preiker, diskriminerer du selv men preiker og ber andre slutte. Skjerpings. Anonymkode: 96114...122 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #20 Skrevet 11. januar 2022 Hva er så jævla vrient med og bare rett og slett godta, og tolerere at mennesker- alle hudfarger, alle kulturer, alle personligheter er ulike?!! Forstår at det kan bli krasj iblandt, men hva med prøve lære litt av hverandre, og ha respekt uten og "måtte" forandre noen!?? Det også uten å kalle hverandre rasist om en er litt ulike/ har ulike oppfatninger! ( så sant en ikke skader noen!!!) Dette gjelder for ALLE ! - både hvite, og "fargede" og solbrente for den saks skyld!!!! Anonymkode: 11ed3...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå