Gå til innhold

Hva vil hun? Ekskjæreste med mye kontakt etter brudd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger rett og slett råd. 

For rundt 4 uker siden, så ble det slutt mellom ekskjæresten og meg. Noe som var utrolig vondt, da jeg ikke så den komme i det hele tatt. Har brukt tiden til hjelp, og gjort alt for å komme meg videre med livet (trening, jobb, hobbyer, familie og venner). Som dere sikkert skjønner så ble jeg dumpa. Vi var sammen i 2,5 år, med som alle forhold noe opp og ned. Tingen er at vi aldri har såret hverandre, aldri vært stygge med hverandre, aldri gjort noe dumt mot hverandre. Hatt et ganske sunt forhold. 

Vi har hatt litt kontakt gjennom perioden etter bruddet, hvor vi har snakket om forholdet, hva som ikke fungerte. Som var veldig overkommelig å rette på, for begges del. Hun sa til meg at de drømmene og det håpet hun hadde om en fremtid sammen var litt borte. Og hun så ikke noe mulighet til bedring. Rett og slett litt lei. Vi var veldig inkluderende i hverandres liv, så har jo savnet det å ha hun der når ting har gått dårlig. Jeg har jo sagt siden dagen hun gjorde det slutt at jeg gjerne vil prøve igjen, at jeg er villig til å gjøre alt for det. Jeg skjønner og ser hva problemet er, og vet at det kan rettes opp i. 

På torsdag lurte hun på om vi skulle ta en kaffe. Jeg skal ikke gå inn på det, men jeg er midt i en prosess med å få svar på ting fra tidligere (traumer ++) og hun ville høre hvordan det gikk med meg og sånn i forhold til det. Vi snakket veldig mye sammen den dagen, hvor hun fortalte meg at de siste dagene har hun angret veldig på valget hun tok, og at hun har savnet meg veldig mye. Når venninner har spurt hvordan det går, så svarer hun at hun angrer veldig. Da får hun svar: Det er helt normalt, du må bare la det gå tid. 

Vi snakket veldig mye om forholdet på torsdag også, hvor hun sa at de drømmene og håpet hun sa hun hadde mistet, hadde begynt å komme tilbake. At hun er villig til å prøve på nytt, bare ikke AKKURAT nå. Hun vil komme seg litt mer på beina først, finne seg til rette i jobb (har slitt veldig mye med denne delen siden hun begynte), og få livet sitt litt mer på stell før vi skal prøve igjen. Siden da, så har vi snakket sammen hver dag. Med en veldig hyggelig og god tone, hvor hun virker interessert og støttende. Selvom jeg er den som må "føre" samtalen. Nå på søndag fikk jeg en melding om at hun hadde en veldig dårlig dag, og lurte på om vi kunne ta en is på mcern og få jobb litt på avstand. Det gjorde vi, og vi kjørte rundt i 3 timer, hvor vi bare hadde det gøy. Snakket om barndommen og ting vi satt pris på ++ (ikke noe om forholdet). 

Jeg hadde begynt å få hun litt på avstand, men nå kjenner jeg at alle følelsene mine for hun ikke kan legges skjul på. Jeg har virkelig savnet henne, og har nok hele tiden gått med det håpet om at vi skal finne tilbake til hverandre. Føler jeg ikke kan si det, ettersom en følelse sier da at hun bare vil trekke seg unna igjen. 

Hvordan tolker dere oppførelsen hennes? Hva burde jeg gjøre fremover hvis jeg ønsker å prøve? Tror dere det er håp her? 

Anonymkode: 21ddf...929

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva burde jeg gjøre fremover hvis jeg ønsker å prøve?

Lat som du har kommet deg videre og lat som du flørter med andre.

Ikke ha mer kontakt med henne og ikke fortell henne noe som helst.

Setter ti kroner på at hun kommer krypende tilbake i løpet av kort tid. 

Gi faen og vis det. 

Skrevet

Jeg føler jeg viser det egentlig, at jeg lever livet uansett om hun er i det eller ikke. Hvordan skal jeg late som om jeg flørter med andre, om hun ikke ser det? Er absolutt ikke på en plass mentalt at jeg nesten i det hele tatt klarer å flørte med andre, det er så fjernt akkurat nå. 

Ikke ha mer kontakt skal gå bra. Noe av grunnen til at det ble slutt i første omgang var dårlig kommunikasjon, vil ikke det da bare vise at jeg ikke gjør noe med det evt? Hvis jeg ikke har kontakt eller forteller henne noe? 

- TS 

Skrevet

Vel. 
Jeg tror at hun er som meg: Hun har funnet en ny, og vil prøve det en stund. Samtidig holder hun deg på gress fordi du er det kjente og trygge som hun kan gå tilbake til dersom det ikke funker med den nye. 
Det trenger forøvrig ikke å være en ny. Men det nye kan representere i at hun vil gjøre noe annet en stund, og likevel ha deg i bakhånd. 
Du må egentlig finne ut om du skal tåle dette. Det beste er faktisk å kutte kontakt. Når hun ikke vet hva hun vil, så er du bare et alternativ. 

Anonymkode: 64cdb...ab5

Skrevet

Det er absolutt ingen umulighet at det er en ny, det vet jeg ingenting om, men igjen så er ikke hun ei som ville gjort det sånn. Vi er veldig ærlige med hverandre, og hun ville sagt det til meg om det var tilfelle (noe hun også har sagt). Ligger mye bak det som jeg ikke skal gå inn på (i forhold til tidligere forhold hun har hatt, opplevelser som yngre ++) som har gjort at jeg tror det ikke er tilfelle. 
Jeg spurte hvor lang tid hun trengte, var selvfølgelig usikker på det, men kom til slutt frem til at en måned. Jeg kan ikke være 100% sikker på at det ikke er en annen, men hvis det er tilfelle, går hun bort i fra alle sine verdier fra tidligere som hun har vist meg, da vil jeg heller ikke ha noe med hun å gjøre, for det syntes jeg er for dumt.. 

Er bare et alternativ ja, men jeg vil ikke gi opp. Klarer meg helt fint alene, men jeg elsker jenta, og med alt hun sier og gjør nå i ettertid, vet jeg at hun elsker meg også. 

-TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg trenger rett og slett råd. 

For rundt 4 uker siden, så ble det slutt mellom ekskjæresten og meg. Noe som var utrolig vondt, da jeg ikke så den komme i det hele tatt. Har brukt tiden til hjelp, og gjort alt for å komme meg videre med livet (trening, jobb, hobbyer, familie og venner). Som dere sikkert skjønner så ble jeg dumpa. Vi var sammen i 2,5 år, med som alle forhold noe opp og ned. Tingen er at vi aldri har såret hverandre, aldri vært stygge med hverandre, aldri gjort noe dumt mot hverandre. Hatt et ganske sunt forhold. 

Vi har hatt litt kontakt gjennom perioden etter bruddet, hvor vi har snakket om forholdet, hva som ikke fungerte. Som var veldig overkommelig å rette på, for begges del. Hun sa til meg at de drømmene og det håpet hun hadde om en fremtid sammen var litt borte. Og hun så ikke noe mulighet til bedring. Rett og slett litt lei. Vi var veldig inkluderende i hverandres liv, så har jo savnet det å ha hun der når ting har gått dårlig. Jeg har jo sagt siden dagen hun gjorde det slutt at jeg gjerne vil prøve igjen, at jeg er villig til å gjøre alt for det. Jeg skjønner og ser hva problemet er, og vet at det kan rettes opp i. 

På torsdag lurte hun på om vi skulle ta en kaffe. Jeg skal ikke gå inn på det, men jeg er midt i en prosess med å få svar på ting fra tidligere (traumer ++) og hun ville høre hvordan det gikk med meg og sånn i forhold til det. Vi snakket veldig mye sammen den dagen, hvor hun fortalte meg at de siste dagene har hun angret veldig på valget hun tok, og at hun har savnet meg veldig mye. Når venninner har spurt hvordan det går, så svarer hun at hun angrer veldig. Da får hun svar: Det er helt normalt, du må bare la det gå tid. 

Vi snakket veldig mye om forholdet på torsdag også, hvor hun sa at de drømmene og håpet hun sa hun hadde mistet, hadde begynt å komme tilbake. At hun er villig til å prøve på nytt, bare ikke AKKURAT nå. Hun vil komme seg litt mer på beina først, finne seg til rette i jobb (har slitt veldig mye med denne delen siden hun begynte), og få livet sitt litt mer på stell før vi skal prøve igjen. Siden da, så har vi snakket sammen hver dag. Med en veldig hyggelig og god tone, hvor hun virker interessert og støttende. Selvom jeg er den som må "føre" samtalen. Nå på søndag fikk jeg en melding om at hun hadde en veldig dårlig dag, og lurte på om vi kunne ta en is på mcern og få jobb litt på avstand. Det gjorde vi, og vi kjørte rundt i 3 timer, hvor vi bare hadde det gøy. Snakket om barndommen og ting vi satt pris på ++ (ikke noe om forholdet). 

Jeg hadde begynt å få hun litt på avstand, men nå kjenner jeg at alle følelsene mine for hun ikke kan legges skjul på. Jeg har virkelig savnet henne, og har nok hele tiden gått med det håpet om at vi skal finne tilbake til hverandre. Føler jeg ikke kan si det, ettersom en følelse sier da at hun bare vil trekke seg unna igjen. 

Hvordan tolker dere oppførelsen hennes? Hva burde jeg gjøre fremover hvis jeg ønsker å prøve? Tror dere det er håp her? 

Min eks var slik at han ville ha brudd og han var den som angret seg. Jeg brukte et års tid alene og som venn med han før jeg sakte bygget følelser igjen. Med barn sammen er man også mer bundet, men jeg så en stor endring i han og vi prøvde igjen. Bedre enn noen gang og mye mer trygghet oss i mellom. 

Anonymkode: 8c01a...f20

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min eks var slik at han ville ha brudd og han var den som angret seg. Jeg brukte et års tid alene og som venn med han før jeg sakte bygget følelser igjen. Med barn sammen er man også mer bundet, men jeg så en stor endring i han og vi prøvde igjen. Bedre enn noen gang og mye mer trygghet oss i mellom. 

Anonymkode: 8c01a...f20

Hvordan var kontakten mellom dere det året? Var det mye eller lite? Var dere mye sammen og fant på ting? 
Hun sier at det er masse følelser for meg, og som sagt over; er åpen for å prøve på nytt, bare ikke med en gang. 

- TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan var kontakten mellom dere det året? Var det mye eller lite? Var dere mye sammen og fant på ting? 
Hun sier at det er masse følelser for meg, og som sagt over; er åpen for å prøve på nytt, bare ikke med en gang. 

- TS

Jeg tenker TS at du fokuserer på deg selv nå, sånn som hun gjør. Jobbe med behandlingen, begynne å trene, spise sunt, vær sosial når muligheten byr seg. 

Jeg tror hun savner deg men vil fokusere på seg selv.

Skrevet
lillevill skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker TS at du fokuserer på deg selv nå, sånn som hun gjør. Jobbe med behandlingen, begynne å trene, spise sunt, vær sosial når muligheten byr seg. 

Jeg tror hun savner deg men vil fokusere på seg selv.

Jeg fokuserer på meg selv altså, det kan jeg si med en gang. Trener hver dag, spiser sunt, drikker ikke, er sosial hver dag med venner og familie, er i full jobb, så sånn sett er ikke det noe problem :) 

Jeg er bare en person som ikke skjønner så mye rundt dette, har ikke hatt noe slikt forhold før eller hatt så mye følelser for noen, derfor jeg spør om litt råd og tips i håp om å forstå litt bedre egentlig. 

- TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...