Gå til innhold

Legetime om enkoprese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min sliter med enkoprese, har vært bra flere måneder men nå plutselig tilbakefallene. Skal til legen nå for første gang om denne problemstillingen. 

Bør barnet være med? Da får jeg ikke snakke like fritt om problemstillingen. Han skammer seg over dette og har IKKE lyst til å gå til legen. Men legen gjør kanskje noen undersøkelser? 

Hvordan gjennomføre timen i så fall uten at sønnen min synes det blir veldig ubehagelig? Jeg må jo virkelig veie ordene mine... Jeg bekymrer meg jo for skolestart til høsten, og vil ikke at sønnen min skal oppfatte denne bekymringen (vil at skolestart skal være lystbetont). 

Anonymkode: 5cfc1...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør være med, legen vil sikkert lytte på han å kjenne på magen. Du må fortelle han at det er ikke noe å skamme seg over, legen er profesjonell å kommer kun til å spørre om ting som er relatert til problemet. Og han vil vel sikkert ikke ha det sånn når han begynner på skolen, så da bør han få hjelp nå.

Mine barn har måttet ta blodprøver for å sjekke en rekke verdier og allergier, røntgen av mage/tarm og avføringstest som man ordner hjemme.

Anonymkode: dbf4b...81e

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Han bør være med, legen vil sikkert lytte på han å kjenne på magen. Du må fortelle han at det er ikke noe å skamme seg over, legen er profesjonell å kommer kun til å spørre om ting som er relatert til problemet. Og han vil vel sikkert ikke ha det sånn når han begynner på skolen, så da bør han få hjelp nå.

Mine barn har måttet ta blodprøver for å sjekke en rekke verdier og allergier, røntgen av mage/tarm og avføringstest som man ordner hjemme.

Anonymkode: dbf4b...81e

Takk. Har du barn som har hatt enkoprese? Ble de henvist videre, eller gikk alt via fastlegen? 

Anonymkode: 5cfc1...30d

Skrevet

Vi hadde samme utfordring. Gutten ble med til legen. Han syntes det var veldig ubehagelig. Vi snakket om det, husker ikke om han gjorde noen undersøkelser hos fastlegen. Men fikk henvisning videre. Mellom legetime og time på sykehuset begynte han å kjenne mye bedre etter og gikk på do tidligere siden han syntes det var så ubehagelig med legetimen. Så da vi kom til timen på sykehuset var det egentlig ikke problem lenger. 

Var nok ikke beste måte å løse det på da.

Anonymkode: 3bdf2...188

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...