Gå til innhold

Kan jeg be bhg sende ut 5-åringen og ta imot fordi jeg er i karantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må i karantene pga nær relasjon med påvist korona. Barnet har ikke karantene og har ikke vært i kontakt med den som har korona. Pga karantenereglene kan jeg ikke gå inn i bhg sitt område, men jeg lurer på om det er innafor å be bhg ta imot/sende ut til avtalt tid? 
Hun er snart 6 år og veldig selvstendig av seg, selv om de nok må minne henne på å ta med evt vått tøy eller sekk.

Anonymkode: 98bb6...5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg må i karantene pga nær relasjon med påvist korona. Barnet har ikke karantene og har ikke vært i kontakt med den som har korona. Pga karantenereglene kan jeg ikke gå inn i bhg sitt område, men jeg lurer på om det er innafor å be bhg ta imot/sende ut til avtalt tid? 
Hun er snart 6 år og veldig selvstendig av seg, selv om de nok må minne henne på å ta med evt vått tøy eller sekk.

Glemte å si at de har mange førskoleaktiviteter denne uka som hun så gjerne vil bli med på, og selv kan jeg dra på jobb i morgen ved negativ test, men må fortsatt ha fritidskarantene.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glemte å si at de har mange førskoleaktiviteter denne uka som hun så gjerne vil bli med på, og selv kan jeg dra på jobb i morgen ved negativ test, men må fortsatt ha fritidskarantene.

ts

Du kan levere og hente ved fritidskarantene.

Anonymkode: a36fe...84c

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg gjorde dette med min 2-åring. Ellers hadde hun ikke kunne blitt hentet.

Anonymkode: bea2d...cc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan levere og hente ved fritidskarantene.

Anonymkode: a36fe...84c

Hva med i dag? Har full karantene nå.

ts

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med i dag? Har full karantene nå.

ts

Du kan ikke gå inn i barnehagen i full karantene. Først etter minst tre fulle døgn og du har tatt en test som er negativ kan du hente i barnehagen. Da er du i fritidskarantene. Med mindre du er ansatt i skole eller barnehage da. Da gjelder andre regler.

(altså, møtte du en med korona torsdag kveld kan du teste tidligst søndag kveld. Sa smitteteamet til meg. 72 fulle timer må ha gått.) 

Anonymkode: 69548...301

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er helt innafor å gjøre. Avtal at du ringer når du er utenfor f.eks

Anonymkode: 97957...1a4

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det når jeg var i karantene. Avtale med avdelingen at barnet kom kl 09 (når alle de ansatte var på plass så de hadde tid til å hjelpe han med å henge fra seg alt) og at de skulle sende han ut til porten rett før 1430 (før første ansatte gikk hjem). Han var 3, ingen problem 😊 

Anonymkode: 4f2b8...275

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen😊 Da har jeg avtalt med bhg og de var veldig imøtekomne så alt ordnet seg😊

ts

• Liker 2
Skrevet

I vår barnehage har det hele tiden vært slik at man kan hente/levere ved porten dersom man ikke kan/får komme inn. Enten det er egen sykdom (ikke korona), karantene, besteforeldre som henter eller annet. Man må bare avtale med avdelingen på forhånd, og så ringe når man er der.

Det eneste de ber om er at man ikke henter/leverer slik rett etter åpning, rett før stengetid eller under måltidene, for da har de ikke personale til det. Man vil også bli nødt til å vente litt noen ganger.

Anonymkode: ea8ec...1ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...