AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Gjennom tenårene har jeg prøvd ulike prevensjonsmidler, blant annet p-piller, p-stav og hormonspiral. Jeg har derimot funnet ut av at jeg ikke tåler hormoner! Jeg får et temperament uten like, blir overfølsom og har det helt grusomt psykisk. Nå som jeg er uten hormonell prevensjon er livet helt annerledes! MEN, jeg er i et fast forhold og sexlivet vårt har blitt redusert pga dette. Vi bruker kondom under samleie, og det er utrolig ubehagelig og til tider smertefullt… Vi bruker rikelig med glidemiddel. Har forhørt meg angående kobberspiral, men jeg ble frarådet det grunnet smerter og tunge blødninger. Har dere vært i samme situasjon? Hvordan løste dere det? Anonymkode: de7ca...710
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Det finnes vel to andre alternativer: - Pessar + sæddrepende krem - Omvendt kondom (femidom?) Er litt i samme båt, ønsker ikke å bruke hormonell prevensjon. Så foreløpig går det på å hoppe av i svingen og "sikre perioder". Men det er ingen total krise om vi skulle være uheldige, så det spiller jo inn her på hvor sikker metoden må være. Anonymkode: e70bb...ed8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Prøv en annen type kondom test ut spiral eller p-ring som gir mer lokal beskyttelse Anonymkode: 3f83e...d42
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 11.21): Gjennom tenårene har jeg prøvd ulike prevensjonsmidler, blant annet p-piller, p-stav og hormonspiral. Jeg har derimot funnet ut av at jeg ikke tåler hormoner! Jeg får et temperament uten like, blir overfølsom og har det helt grusomt psykisk. Nå som jeg er uten hormonell prevensjon er livet helt annerledes! MEN, jeg er i et fast forhold og sexlivet vårt har blitt redusert pga dette. Vi bruker kondom under samleie, og det er utrolig ubehagelig og til tider smertefullt… Vi bruker rikelig med glidemiddel. Har forhørt meg angående kobberspiral, men jeg ble frarådet det grunnet smerter og tunge blødninger. Har dere vært i samme situasjon? Hvordan løste dere det? Anonymkode: de7ca...710 Sjekk ut Ballerine perlespiral. Det er en kobberspiral som er mindre og skal gi mindre bivirkninger! Jeg vurderer den selv. https://ballerine.no/ - her kan du også se hvor du kan få satt inn denne spiralen. Anonymkode: c5ebc...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå