AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Hei folkens! Jeg og samboer (min ex) gjorde deg slutt for en uke siden. Vi har kranglet veldig mye fordi jeg ikke stoler på han, og han gjorde det derfor slutt i sinne forrige uke. Saken er det at jeg var ute å handlet, spiste osv igår og da fikk jeg plutselig snap av han: «kan du slå av posisjonen?». Og jeg lurte såklart på hvorfor. Men istedenfor å få et svar, så bare slettet han meg på snap. Jeg spurte han når jeg kom hjem igjen, og han mente det var et dumt spørsmål. Han ville ikke ha muligheten til å se eller gruble på hva jeg driver med. Hvorfor bryr han seg og blir så sår av akkurat dette når det er han som har valgt å gjøre det slutt? Dette gjør meg litt pissed off fordi det at vi skulle prøve å få forholdet til å fungere var hans idé, og i tillegg så var det han som slo opp. Han har 99% sikkert hvert utro tidlig i forholdet og vært psykisk/fysisk stygg mot meg. Etter litt innså han hvor stygg han var mot meg, så han satt seg ned å fortalte alt han følte og hva som måtte gjøres for at han skal bli bedre og at vi skal fungere. Det var som en liten åpenbaring for han tror jeg? Idk. Han er 24 år. Men ukene gikk, og nada skjedde. Er dette fordi han innså hvor mye arbeid han må gjøre (sinnemestring og psykolog) og dette er en måte å unngå å ha det «ubehagelig» i lengre tid på? Han er ekstremt unnvikende personlig sett. Han stikker av fra diskusjoner, tar henda foran øra hvis man fortsetter å diskutere etter han har bedt deg holde kjeft, fysisk stikker av etc. Dette kan ha med at i oppveksten lot foreldrene han bare stikke av eller de bare gikk hvis han begynte å rasere ting når han ble sint eller ikke fikk vilja si. Han sier han elsker meg, men han bare orker ikke mer. Dette tror jeg virkelig ingenting på. Jeg prøver å si at han ikke elsker meg, for da hadde han faktisk vært villig til å gjøre jobben med den psykiske helsa si for å bli bedre for meg. Han vet jeg støtter han 100% uansett. Jeg har til og med flytta flere timer avgårde kun for å bo med han, og dette er jo totalt waste av tid, penger og energi nå(han idé) Og nå har han oppå det hele slutta å tro at han har noe form for problem. Så ja: noen som har noen velmenende råd eller har noen tanker å dele med meg?:( Anonymkode: c8562...6bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Kutt kontakten, det er ikke sunt og normalt å ha kontakt med eks. Du ser jo hvor "bra" dette går???? Bruk huet ditt a Anonymkode: 54050...feb 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Jeg skjønner det er vanskelig, men her må du fjerne deg både fysisk og psykisk. Han vil ikke endre seg, hvorfor er ikke relevant. Du må tro på handlingene og ikke ordene hans. Du må si at du har fått nok, slette og blokke han overalt og bearbeide kjærlighetssorgen. Det blir tøft, men han virker som typen som vil prøve å snike seg inn igjen. Lykke til! Anonymkode: 7ab3d...c59 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kutt kontakten, det er ikke sunt og normalt å ha kontakt med eks. Du ser jo hvor "bra" dette går???? Bruk huet ditt a Anonymkode: 54050...feb Hvis du ser, så bor vi fortsatt sammen. Det er ikke bare for alle å stikke på dagen😉 Anonymkode: c8562...6bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 Beste måten å komme seg videre på etter et brudd er å kutte kontakt via alle kanaler. Null kommunikasjon gjør at det er lettere å fokusere på andre ting og tiden fremover Anonymkode: 953d0...aa8 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ser, så bor vi fortsatt sammen. Det er ikke bare for alle å stikke på dagen😉 Anonymkode: c8562...6bc Har du noen du kan bo hos til du kan flytte ut permanent? Anonymkode: 7ab3d...c59 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): «kan du slå av posisjonen?». Bare dette er nok til at du burde slette og blokkere. Han hadde ikke trengt å skrive dette, han kunne bare slettet deg. Gå videre uten eksen din. Ikke enkelt, men han er en kødd. Du skriver det jo selv, hva om dette hadde vært en venninne av deg, hva hadde du rådet henne til? Ser nå at dere bor sammen, du må jo flytte ut! Ellers har han jo stålkontroll på deg og samtidig kan gjøre som han vil. Pose og sekk! Endret 11. januar 2022 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #8 Skrevet 11. januar 2022 Er dette eksen min???!! Han var akkurat lik, og like gammel også 😅 Navnet begynner ikke på J, vel? Må bare komme deg unna, kutt all kontakt og flytt når du kan. Sånne folk har ingen utsikter til forbedring. Anonymkode: aa083...10a 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #9 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette eksen min???!! Han var akkurat lik, og like gammel også 😅 Navnet begynner ikke på J, vel? Må bare komme deg unna, kutt all kontakt og flytt når du kan. Sånne folk har ingen utsikter til forbedring. Anonymkode: aa083...10a Jepp, han begynner på J. WTF. Hvilken del av Norge er du fra?!? Anonymkode: c8562...6bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #10 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp, han begynner på J. WTF. Hvilken del av Norge er du fra?!? Anonymkode: c8562...6bc Hjelp 😅 Er fra Sunnmøre. Anonymkode: aa083...10a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #11 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp, han begynner på J. WTF. Hvilken del av Norge er du fra?!? Anonymkode: c8562...6bc Og hvor gammel er du? Anonymkode: c8562...6bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #12 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelp 😅 Er fra Sunnmøre. Anonymkode: aa083...10a Ah, jeg er fra Østlandet😅 men jeg har hørt at det er noe jævlig med mange gutter som starter med J😂 Anonymkode: c8562...6bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #13 Skrevet 11. januar 2022 Å slå av posisjonen din på snap-kartet bør du gjøre uansett. Hvorfor du ønsker å være sammen med han, er sannelig ikke godt å forstå utfra hva du skriver. Du pakker sakene dine, og flytter tilbake der du kom fra. Ta deg en utdannelse, få deg en jobb. Move on. Glem han. Du dogda en bullet der. Anonymkode: 7b9d5...908 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #14 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ah, jeg er fra Østlandet😅 men jeg har hørt at det er noe jævlig med mange gutter som starter med J😂 Anonymkode: c8562...6bc Fjo 😂😂 Ja, det har jeg hørt også! Anonymkode: aa083...10a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #15 Skrevet 11. januar 2022 Dævendøtte skrev (5 minutter siden): Bare dette er nok til at du burde slette og blokkere. Han hadde ikke trengt å skrive dette, han kunne bare slettet deg. Gå videre uten eksen din. Ikke enkelt, men han er en kødd. Du skriver det jo selv, hva om dette hadde vært en venninne av deg, hva hadde du rådet henne til? Ser nå at dere bor sammen, du må jo flytte ut! Ellers har han jo stålkontroll på deg og samtidig kan gjøre som han vil. Pose og sekk! Iknow, men jeg har ingen familie i nærheten. Jeg har jobb her, og jeg kan ikke sove på gata heller… Anonymkode: c8562...6bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #16 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å slå av posisjonen din på snap-kartet bør du gjøre uansett. Hvorfor du ønsker å være sammen med han, er sannelig ikke godt å forstå utfra hva du skriver. Du pakker sakene dine, og flytter tilbake der du kom fra. Ta deg en utdannelse, få deg en jobb. Move on. Glem han. Du dogda en bullet der. Anonymkode: 7b9d5...908 Jeg holder på å utdanne meg. Det er ikke BARE å flytte dit jeg studerer igjen, når jeg har jobb her. Man kan ikke bare sleppe alt å stikke😳 Anonymkode: c8562...6bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #17 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fjo 😂😂 Ja, det har jeg hørt også! Anonymkode: aa083...10a Huffameg😂 Hvor lenge siden er det dere var i et forhold? Og hadde han veldig mange psykopatiske og narsissistiske trekk? Anonymkode: c8562...6bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #18 Skrevet 11. januar 2022 Han sletter sikkert fordi han innså etter å ha sendt meldingen at det r mye mer lettvint og fair at han selv tar ansvar for å ikke se deg på snapmap. Det er helt normalt å ikke ha ekser på snap, og iallefall ikke la dem se posisjon. Her høres det ikke ut som det er mulig å få til et forhold som er bra for dere, så like greit det blir slutt. Du vil få det mye bedre selv om du slutter å gruble på hva han tenker og hva som legger bak og hvorfor han gjør og sier det han gjør og sier. Legg det bak deg. Du vil ikke komme noen vei med de tankene uansett, og det vil bare gå ut over deg selv om du helger det opp i dette avsluttede forholdet. Anonymkode: 374f3...b01
Eloise12345 Skrevet 11. januar 2022 #19 Skrevet 11. januar 2022 (endret) Det er vel normalt å ikke ha ekser på snap. Endret 11. januar 2022 av Eloise12345 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. januar 2022 #20 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Iknow, men jeg har ingen familie i nærheten. Jeg har jobb her, og jeg kan ikke sove på gata heller… Anonymkode: c8562...6bc Det finnes flere alternativer enn gata. Men du har allerede valgt å gjøre alt du kan for å bli hos ham, så det er liten vits i å kaste bort tiden på å forklare deg hva du egentlig bør gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå