AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Jeg skal flytte fra Kristiansand til Arendalsområdet for å bli samboere. Jeg har fått et jobbtilbud, og var på et annengangsintervju i dag som gikk strålende. Virkelig en god følelse. Jeg ser for meg å være så heldig å få tilbud om begge jobbene. Og behøver litt hjelp i min vurdering. Den ene jobben er i Arendal. Jeg vet ingenting om hjemmekontorbruk eller arbeidsmiljø. Spurte lederne, fikk gode skuss om arbeidsmiljø men et uklart svar ang hjemmekontor. Forsøkt å forhøre meg rundt, men kom ingen vei. Arbeidsoppgavene er relevante, og greie. Fordel med arbeid i Arendal er at jeg slipper mye pendling, og jeg har mulighet til å bli kjent med noen kolleger, siden jeg ikke kjenner noen i Arendal. Har nettverk i Kristiansand, så det er en times kjøretur for å være sosial. Men kunne likevel vært en fordel å kjenne noen i byen man bor i, samtidig som man slipper pendling. Andre jobben er i Grenland. Her har man mulighet for hjemmekontor 40%. To dager på hjemmekontor, og tre fysisk på kontoret. Her vet jeg med sikkerhet at trivselen er høy, fantastiske ledere, og arbeidsoppgavene er som drømmejobben. Men det innebærer pendling, jeg må pendle 1,5t hver strekning. 3t daglig! Ny E18 i fremtiden forminsker denne, men usikker hvor mye det vil utgjøre og når det kommer. Kostnadene er også høye med bensin og bom. Noen som har vært i lignende situasjon og vil komme med input og vurderingsmomenter? Arendal Grenland Hjemmekontor Usikkert Ja, 40% Sosialt Usikkert Bra Arbeidsoppgaver Greie Drømmejobben Ledere Usikkert Fantastiske Pendletimer per uke - hver dag på kontor 3 Pendletimer per uke 40/60 løsning 1,8 9 Kostnader til bom og bensin per mnd ( kontor) 546 Kostnader til bom og bensin per mnd (40/60 løsning) 327,6 4069,8 Anonymkode: 883a5...a62
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Må du pendle med bil? Kjenner ikke til området siden jeg bor lengre nord, men jeg har venner som pendler med båt, jobber på båten og får det som arbeidstid. Hvordan er lønna i de to ulike stillingene? Planlegger dere barn i nærmeste fremtid? Anonymkode: 62eae...d89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå