Gå til innhold

Vaske vinduer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gammeldagse, doble vinduer (typen hvor et vindu åpnes utover og et åpnes innover). I tillegg er det av typen to eller tre smale, stående vsa hverandre og ett liggende over. Dette blir det utrolig mye flater av! F eks de to største stuevinduene: fant ut at jeg må vaske 16 vindusflater på ett vindu! :overrasket: Fire av disse er utvendige (bruker høytrykksspyler).

Nå trenger jeg tips, jenter! Hvordan kan jeg enklest, mest mulig miljøvennlig og tidsbesparende vaske vinduer uten at det blir "striper" som jeg må pusse og pusse på?

Liten erfaring med dette... :sjenert:

Skrevet

bare husk å stå en stykke i fra dersom du bruker høytrykkspyler..

så slipper du å knuse vinduene dine

(hadde en kunde som kom å klagde på at spyleren hadde laget sprekk i vinduet hans,,, vi burde jo ha advart han liksom...)

Skrevet
bare husk å stå en stykke i fra dersom du bruker høytrykkspyler..

så slipper du å knuse vinduene dine

(hadde en kunde som kom å klagde på at spyleren hadde laget sprekk i vinduet hans,,, vi burde jo ha advart han liksom...)

:ler: Ja, det skulle tatt seg ut! Det er enkle glass, så de tåler ikke så mye. Men jeg har gjort det før, så det skal nok gå bra.

Men noe tips til innvendig, har du det? Skulle ønske jeg kunne bruke høytrykksspylern der, også :grine2:

Skrevet

Hei!

Jeg har også sånne gamle vinduer, og det er så kjedelig at jeg vasker de inni en gang i året eller noe... Så får det bare være som det er!

Jeg pleier å vaske med mikrofiberklut. En gang med salmiakkvann, en gang med rent vann og så tørker jeg med papir(som ikke støver/revner), Torky eller noe sånn), da blir det ikke striper. Og så vasker jeg ikke vinduene i sola mer, det gjorde jeg første gangen... Og, når du har sånne gamle vinduer vil det komme litt grå streker/hinne på vinduet på grunn av kittet rundt, men dette går vekk med å tørke med papir helt på slutten :)

På utsiden bruker jeg hageslangen og Jif spray... Og på de jeg kommer til på, koster jeg litt med en oppvaskbørste... Det ser visst rimelig teit ut har jeg hørt..

;)

Skrevet

Nå har ikke jeg sånne gammeldagse vinduer, men jeg vil likevel anbefale nylonvask. En liten blå tube du får kjøpt i dagligvaren. Med nylonvask blir det alltid gullende rent og aldri skjolder.

Først vasker jeg med en klut som er vridd opp i nylonvaskvann, etterpå tørker jeg med en tørr klut. Det er viktig å bruke kluter som ikke er vasket med skyllemiddel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...