AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Hvordan gjør dere det når dere besøker dem? Tenker spesielt på dere med barn her. Bor dere hos dem eller bor dere et annet sted, feks hotell? Føler du det er uproblematisk å bo hos dem over lengre tid (typ en uke)? Anonymkode: 7d5b3...063
Kaisada Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan gjør dere det når dere besøker dem? Tenker spesielt på dere med barn her. Bor dere hos dem eller bor dere et annet sted, feks hotell? Føler du det er uproblematisk å bo hos dem over lengre tid (typ en uke)? Anonymkode: 7d5b3...063 Gjester er som fisk, blir dårlig etter tre dager. 17
Sunshineyellow Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Vi bor hos dem 1-3 uker og de bor hos oss 1-4 uker. Er til tider slitsomt, men familie er viktig. 8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Vi bor med dem maks en uke. Før var det to uker(!), men heldigvis fant samboer selv ut at det var for lenge. Han er veldig hjemmekjær. De er supre å være hos, men en uke er mer enn nok. Anonymkode: 0563c...b10 6
pingeling Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 Når vi besøkte min eks svigerforeldre så bodde vi alltid hos de uavhengig av om det var 2 dager eller par uker. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 Vi bor hos dem ja, som regel 10-12 dager. Helt uproblematisk er det ikke, men vi har ikke råd til å bo på hotell eller reise dit ofte, blir ca annenhvert år. Da er det jo greit å få litt tid sammen når man først treffes, og mannen vil gjerne ha tid til å treffe gamle venner på hjemstedet også. Anonymkode: 0825a...7ef 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Kaisada skrev (1 minutt siden): Gjester er som fisk, blir dårlig etter tre dager. 😆 vel, vi reiser til et annet land for famile så tre dager er ikke et tema, men du har helt rett i at det er slitsomt. Jeg skulle gjerne bodd på hotell - men det blir fort veldig dyrt.. Anonymkode: fa7d7...a9c 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #8 Skrevet 11. januar 2022 Vi bor hos de når det er snakk om en uke eller mindre. På sommeren er vi gjerne sammen med de en uke på hytta først, så da leier vi oss feriehus i nærheten den andre uka. Det kan bli for mye av det gode 😁😅 Anonymkode: 77482...338 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #9 Skrevet 11. januar 2022 Vi har en regel om maks tre netter. Er vi på besøk til familie som ikke har gjesterom og gjestebad bor vi på hotell. Anonymkode: 7a356...9b6 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #10 Skrevet 11. januar 2022 Dette er skrekken min...At barna mine etablerer seg på andre kanten av landet, eller i et annet land, og føler at en uke på besøk i året holder i massevis... Og at jeg blir en plagsom gjest etter en uke...Så trist det må vere å ha det sånn! Anonymkode: d6d28...da7 14
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #11 Skrevet 11. januar 2022 Det er ikke noe forskjell på svigers og mine. Vi er der i ferier, ca 1 uke når vi først drar, bestemmes fra gang til gang. Anonymkode: 9a937...83e 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #12 Skrevet 11. januar 2022 Våre bor i ett annet land, vi bor alltid på hotell/Airbnb. Koseligere og enklere for alle parter når vi er der så lenge. Anonymkode: 89313...60e 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #13 Skrevet 11. januar 2022 Har bodd 100 mil unna. Bodde der minst 1 uke om sommeren og 1 uke i jula. De kom og var minst 1 uke i året hos oss. Vi bodde også like mye hos mine foreldre. Var veldig deilig å ha 2-3 uker hver sommer hvor vi kunne sove lenge. Anonymkode: 4228c...104 1
Arkana Skrevet 11. januar 2022 #14 Skrevet 11. januar 2022 (endret) Vi bor hos dem. Det fungerer helt greit. Når man besøker noen er det jo dem man vil være sammen med så å skulle ta inn på hotell ville være veldig rart, da skulle det vært svært gode grunner til det. Jeg ville synes det var like rart (og faktisk litt sårende) hvis noen som kom for å besøke oss valgte hotell framfor å bo her. Endret 11. januar 2022 av Arkana 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #15 Skrevet 11. januar 2022 Arkana skrev (1 time siden): Vi bor hos dem. Det fungerer helt greit. Når man besøker noen er det jo dem man vil være sammen med så å skulle ta inn på hotell ville være veldig rart, da skulle det vært svært gode grunner til det. Jeg ville synes det var like rart (og faktisk litt sårende) hvis noen som kom for å besøke oss valgte hotell framfor å bo her. Jeg synes derimot det blir for tett å være sammen døgnet rundt. Man møtes jo til aktiviteter på dagtid, kaffe, lunsj, middag. Men får også tid hver for seg. Men ført og fremst er det fordi jeg hater å gå oppå andre personer på deres bad. Risikere å møte noen når man tar en nattlig tur på toalettet. Og fordi de fleste gjestesenger er trangere og dårligere enn det du får på hotell. I tillegg serverer mange brødmat på brødmat på brødmat, og det takler jeg ikke. Orker ikke å være særingen som begynner å lage omelett til frokost. Anonymkode: 7a356...9b6 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #16 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes derimot det blir for tett å være sammen døgnet rundt. Man møtes jo til aktiviteter på dagtid, kaffe, lunsj, middag. Men får også tid hver for seg. Men ført og fremst er det fordi jeg hater å gå oppå andre personer på deres bad. Risikere å møte noen når man tar en nattlig tur på toalettet. Og fordi de fleste gjestesenger er trangere og dårligere enn det du får på hotell. I tillegg serverer mange brødmat på brødmat på brødmat, og det takler jeg ikke. Orker ikke å være særingen som begynner å lage omelett til frokost. Anonymkode: 7a356...9b6 Både mine foreldre og mine foreldre har såpass med plass og aksept for at man trenger litt alene tid selv om man er på besøk, så vi kan ta oss en liten lur når vi vil, sette oss i en lenestol på rommet og lese eller gå ut en tur. Svigers selv går alltid 1-4 timers turer hver dag. Begge steder er det dobbeltseng. Til frokost - er det noe vi vil ha til mat så enten handler vi det selv eller de spør hva vi vil ha. Vi kjenner hverandre godt nå etter 20 år. Vi lager også ofte middagen når vi er noen av stedene. Jeg synes jeg får masse tid for meg selv, minst like mye som når jeg er hjemme. Selv om vi er på besøk så skal ikke svigers slutte å leve sitt liv, så har de planer en kveld så gjør det ikke oss noe. Jeg har bodd alene hos svigers en måned før barn også i 20-årene når mannen min hadde utenlandsopphold og jeg hadde en jobb - det fungerte helt fint. Det meste fungerer om man er fleksibelt og ikke MÅ ha det på en spesiell måte hele tiden. Anonymkode: 1e4bc...bac 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #17 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Både mine foreldre og mine foreldre har såpass med plass og aksept for at man trenger litt alene tid selv om man er på besøk, så vi kan ta oss en liten lur når vi vil, sette oss i en lenestol på rommet og lese eller gå ut en tur. Svigers selv går alltid 1-4 timers turer hver dag. Begge steder er det dobbeltseng. Til frokost - er det noe vi vil ha til mat så enten handler vi det selv eller de spør hva vi vil ha. Vi kjenner hverandre godt nå etter 20 år. Vi lager også ofte middagen når vi er noen av stedene. Jeg synes jeg får masse tid for meg selv, minst like mye som når jeg er hjemme. Selv om vi er på besøk så skal ikke svigers slutte å leve sitt liv, så har de planer en kveld så gjør det ikke oss noe. Jeg har bodd alene hos svigers en måned før barn også i 20-årene når mannen min hadde utenlandsopphold og jeg hadde en jobb - det fungerte helt fint. Det meste fungerer om man er fleksibelt og ikke MÅ ha det på en spesiell måte hele tiden. Anonymkode: 1e4bc...bac Hos svigers og egne er det supert å være gjest, med stor seng og eget bad. Men selv etter 20 år er kosthold dessverre et problem, da begge par spiser veldig tradisjonelt, noe magen min ikke er helt med på. Og det er dessverre alt for store forventninger om å være sammen hele tiden. Derfor holder deg med 3 døgn. Med tanke på hotell gjelder det primært annen familie. Ofte med krevende småbarn. Mindre hus. Egne rutiner, og alt det der. Da er det deilig med et hotellrom. Anonymkode: 7a356...9b6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #18 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan gjør dere det når dere besøker dem? Tenker spesielt på dere med barn her. Bor dere hos dem eller bor dere et annet sted, feks hotell? Føler du det er uproblematisk å bo hos dem over lengre tid (typ en uke)? Anonymkode: 7d5b3...063 Folk definerer jo "langt borte" veldig ulikt. Jeg tenker "langt borte" er utenfor Europa. Og da er det ikke urimelig å besøke i flere uker eller måneder i strekk. Så er det enklere for oss å leie egen bolig der (det er billig) og umulig for dem å gjøre det samme her (det koster rett og slett månedslønner). Å sørge for at man da bygger et anneks eller har tilgang på en airbnb i nabolaget er gull for husfreden. Svaret er for øvrig aldri hotell for opphold over 3-4 dager. Det er fryktelig slitsomt. Anonymkode: 0ec78...43d 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #19 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Folk definerer jo "langt borte" veldig ulikt. Jeg tenker "langt borte" er utenfor Europa. Og da er det ikke urimelig å besøke i flere uker eller måneder i strekk. Så er det enklere for oss å leie egen bolig der (det er billig) og umulig for dem å gjøre det samme her (det koster rett og slett månedslønner). Å sørge for at man da bygger et anneks eller har tilgang på en airbnb i nabolaget er gull for husfreden. Svaret er for øvrig aldri hotell for opphold over 3-4 dager. Det er fryktelig slitsomt. Anonymkode: 0ec78...43d Godt poeng. Jeg svipper gjerne over til London eller ned til Spania for å besøke venner i 2-4 dager. Og har nær familie som bor store deler av året i utlandet, også da er vi innom tre dagers tid, for så å dra videre på hotell. Synes det er rart at man reiser for å bo oppå hverandre uker i strekk med mindre det er virkelig store avstander, eller kostnader. Og hadde vi hatt det slik ville absolutt et anneks vært prioritet sist vi flyttet. Anonymkode: 7a356...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #20 Skrevet 11. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Godt poeng. Jeg svipper gjerne over til London eller ned til Spania for å besøke venner i 2-4 dager. Og har nær familie som bor store deler av året i utlandet, også da er vi innom tre dagers tid, for så å dra videre på hotell. Synes det er rart at man reiser for å bo oppå hverandre uker i strekk med mindre det er virkelig store avstander, eller kostnader. Og hadde vi hatt det slik ville absolutt et anneks vært prioritet sist vi flyttet. Anonymkode: 7a356...9b6 Det er klart man kan gjøre det sånn hvis man har råd til det, men noe av forklaringen ligger nok i at folk har forskjellig økonomi. Svippturer til London eller Spania er veldig lite aktuelt i min verden. Anneks er heller ikke noe vi har råd til. Mine svigerforeldre bor på andre kanten av landet (ikke på tvers, men på langs). Vi må ta fly eller kjøre i to dager med overnatting på veien. Med vår økonomi er dette en stor kostnad, selv om det er i samme land. Hotell er fullstendig utenfor vårt budsjett, og hele mannens slekt bor der, så det er mange å besøke og treffe når vi først er der. Hvis vi bare hadde vært der i 3-4 dager så hadde det bare blitt stress. Anonymkode: 0825a...7ef 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå