Gå til innhold

Dere med barn rundt 10-års alderen der besøk må avtales…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga avstand etc. Hjelper dere de med å avtale besøke innimellom? For eks. «Kanskje du skal invitere Mari en dag denne uka?» Eller tar de initiativ og styrer alt dette selv?

Anonymkode: 8ff88...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn har en venn som bor ganske langt unna og der ringer de og avtaler når de ønsker det. Da er det foreldrene som pusher på for hvis ikke så blir det ikke noe av. Barna leker med de som er nærmest så man faller raskt utenom når man ikke er i nærområdet. Så blir mye avtalt på sparket i denne alderen, de sitter og gamer og plutselig har de avtalt å gå ut for å sparke fotball, da sitter jo den som ikke bor i nabolaget igjen alene. De er og mer hjemmekjære i denne alderen, er ikke like interessert i å gå på besøk til hverandre, spesielt guttene men ser det hos jentene og.

Anonymkode: 6f46c...e89

Skrevet

Hvor langt er «langt» unna? Vi bor 1 km fra nærmeste klassevenninne, og er bekymret for at vår datter skal falle utenfor pga dette. 😕 Vurderer å flytte faktisk..

Anonymkode: 979f6...5f3

Skrevet

Ikke helt dette som var temaet i dette innlegget…

ts

Anonymkode: 8ff88...d34

Skrevet

Mitt barn har én venn som bor såpass langt unna at de må kjøres for å treffes. Der avtaler vi foreldre oss i mellom. Med de som bor i gangavstand avtaler barnet i hovedsak selv, men jeg kan gjerne oppfordre til å ta kontakt hvis jeg f.eks. har registrert at en av vennene har spurt flere ganger der det ikke har passet for mitt barn.

Anonymkode: a9961...8a4

Skrevet

Begge deler. Vi foreslår, av og til avtaler vi via foreldre, av og til fikser de selv.

Anonymkode: f377b...244

Skrevet

Nei, det er alltid ungene som initierer. Det er noen få barn på skolen som bruker skolebuss, de blir helst med hjem etter skoletid og blir hentet av foreldre uten noen innblanding fra oss.

Anonymkode: 2190a...962

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvor langt er «langt» unna? Vi bor 1 km fra nærmeste klassevenninne, og er bekymret for at vår datter skal falle utenfor pga dette. 😕 Vurderer å flytte faktisk..

En kilometer er for langt?? Da må barnet lære seg å forflytte seg og dere slutte å pludre. 

Anonymkode: 1b8c0...82f

Skrevet

11-åringen min ordner dette selv, de er blitt så store nå at det ikke trengs at vi foreldre oppfordrer til hvem de skal invitere. 

Anonymkode: 460a2...a7e

Skrevet

Mitt barn går i 3.klasse og her sier hun ofte at hun vil besøke/få besøk av venninne 1 eller 2. Noen ganger avtaler de det på skolen, noen ganger vi telefon. Vi bor 2-3 km fra venninne 1 (4-5 på vintertid, siden korteste vei er sti gjennom skogen) og 10 km fra venninne #2, så enten må de kjøres eller vi foreldre må melde til skoleskyss om at de skal til hverandre.

Hender jeg minner henne på å ringe og invitere på besøk, ellers kommer hun på det ved middagstid og da er det litt sent.

Anonymkode: 994a2...e32

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå måtte jeg le litt! Her er det 1 km til nærmeste hus, og der bor det ikke barn for å si det sånn..

Anonymkode: d2311...a4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...