Gjest AnnaBanana Skrevet 18. oktober 2005 #1 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg sparer til langt hår, og i likhet med alle andre som sparer så vil jeg ha langt hår fortest mulig. Men alle forteller meg forskjellig når jeg spør de om hvor ofte jeg bør klippe håret. Det er vel dumt å vente for lenge for da blir håret så slitt at man må ta masse neste gang man er hos frisøren og da kommer man jo ingen vei. Noen sier 8- 12 uker mellom hver klipp, andre sier 6-8. Hvem har rett?
Gjest Lilleulv Skrevet 18. oktober 2005 #2 Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Jeg sparer også, og jeg klipper det ofte Jeg tror ikke det har så fantastisk mye å si, men jeg er litt opptatt av at det skal se fresht ut og og ha en frisyre mens jeg sparer så det ikke bare blir hat liksom. synes ikke det er noe pes å spare denne gangen, iom at jeg klipper det i en frisyre som passer til lengden etter hvert som det vokser. sist jeg hadde kort hår og sparte, så klipte jeg det nesten ikke, bare litt tupper innimellom og det var helt forferdelig. først utvokst hockey, og så helt flatt oppå og bare oppklipt nedafor ørene Endret 18. oktober 2005 av Lilleulv
En som vet Skrevet 18. oktober 2005 #3 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har pratet med frisøren min om det, og han sier at man ikke trenger å klippe det så ofte som mange påstår. Ihvertfall ikke hvis man skal spare til langt hår! Jeg klipper håret mitt hver tredje måned og han sier det holder fint! Og han er en veldig god frisør som HAR peilig, bare så det er sagt
Gjest Bhsiltsk Skrevet 18. oktober 2005 #4 Skrevet 18. oktober 2005 Fikk beskjed om å komme tilbake når panneluggen ble for lang, gjerne etter jul engang, for jeg hadde så sterkt hår, sa frisøren min. Spurte henne om når jeg skulle komme tilbake for å stusse tuppene, og hun svarte at jeg burde la det gå en stund, ellers ville det ta så lang tid. Tror hvert tredje til fjerde måned er nok, alt etter hvor sterkt håret er. Jeg føner det hver dag, men har en sånn skånefunksjon på føneren min. Det skal gjøre at håret ikke blir så slitt, sies det, for den er ikke så veldig varm. Og så tar jeg kurer.
Amalthea Skrevet 18. oktober 2005 #5 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg svarer ikke helt på spm ditt, men jeg må bare legge til at Redken Anti Snap har gjort susen for meg! Stjerneprodukt! Takk til anbefalingene her inne forresten, jeg har merket så forskjell etter at jeg begynte med denne! Aldri mer slitte tupper!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #6 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har ca 50cm langt hår og klipper ca 10cm 1 gang i året for å holde lengden stabil. Så sett at håret ditt vokser på ca samme fart som mitt, så trenger du ikke stusse mer enn ca 2cm på 3 måneder ihvertfall. Noen sier jeg er heldig som har så langt hår fordi ikke alle klarer å få det, men jeg gjør ikke annet enn å vaske det med vanlig shampo, og grer det så godt som aldri heller, så jeg er kanskje ikke det beste eksempelet:p
Gjest water Skrevet 18. oktober 2005 #7 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har pratet med frisøren min om det, og han sier at man ikke trenger å klippe det så ofte som mange påstår. Ihvertfall ikke hvis man skal spare til langt hår! Jeg klipper håret mitt hver tredje måned og han sier det holder fint! Og han er en veldig god frisør som HAR peilig, bare så det er sagt ← Ene frisøren jeg snakka med sa dette, men 3 andre sier 6-8 uker så jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg. Rart det ikke er mer enighet om et så sentralt tema.
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2005 #8 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har også spart en god stund og jeg tror jeg har klippa håret ca hver 3.-4. mnd. Alt etter hvordan tuppene så ut. Det ser jo så mye bedre ut når man får tatt noen få mm av tuppene mens man sparere.
moka Skrevet 18. oktober 2005 #9 Skrevet 18. oktober 2005 tenkte jeg skulle spare mitt jeg også, blir en tøff jobb. har ganske kort nå... hvor mye vokser det i mnd ca? 1 cm?
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2005 #10 Skrevet 18. oktober 2005 Hvor mye håret vokser, er litt individuelt, men ca. 1 cm er vel gjennomsnittet. Mitt vokser sikkert borti 2 cm pr. måned, og siden jeg har kort hår, er ikke det en udelt glede. Allikevel, da jeg sparte, gav jeg til slutt opp fordi jeg ble lei
Gjest Maggie26 Skrevet 19. oktober 2005 #11 Skrevet 19. oktober 2005 Jeg sparer også. Har noen av dere sparere erfaring med å ta B-vitamintilskudd eller ølgjær? Vokser håret fortere slik at det er verdt pengene?
Gjest Gjesta Skrevet 19. oktober 2005 #12 Skrevet 19. oktober 2005 Stort sett er veksthastigheten til håret genetisk bestemt, og selv om ølgjær o.l. kan gi finere hår, vokser det ikke noe fortere av det. Håret vokser dessuten raskere om sommeren enn om vinteren.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er frisør selv, og vi frisører sier at man må klippe det hver 2 måned om man skal spare til langt hår. dette sier vi for å tjene penger! men skal du beholdeholde frisyren, så må du klippe det hver 6 uke. så jenter: klipp dere hver 3 måned om dere sparer til langt hår:)
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 Shit så ofte folk klipper seg! Jeg klipper meg 2 (max 3) ganger i året og det holder i massevis! Man kommer jo ingen vei med sparinga hvis man klipper seg hver 6.uke!
lillesky Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 Det siste året har jeg gått 2 ganger i året, og det er altfor lite. Må klippe av endel slitte tupper. Så det lønner seg å gå ofte nok!
onyx Skrevet 10. juli 2008 #16 Skrevet 10. juli 2008 Det siste året har jeg gått 2 ganger i året, og det er altfor lite. Må klippe av endel slitte tupper. Så det lønner seg å gå ofte nok! Hvordan lønner det seg?
lillesky Skrevet 10. juli 2008 #17 Skrevet 10. juli 2008 Hvordan lønner det seg?Det lønner seg hvis man sparer til langt hår (med tanke på slitte tupper). Sånn pengemessig lønner det seg å bruke barbermaskin.
Gjest m Skrevet 11. juli 2008 #18 Skrevet 11. juli 2008 Jeg klipper meg sjelden mer enn 1 gang i året. Jeg er heldig og får svært ofte komplimenter for håret mitt - og jeg har en ide om at det holder seg vakkert og glansfullt fordi jeg aldri har bleket eller farget det, og ikke styrer så fryktelig mye med frisyrer Nå er det ca 1 år siden siste klipp, og om jeg ser nøye på tuppene, er det noen som er litt splittet, men helhetlig ser håret fint ut. Er vel på tide med en liten stuss snart. Lykke til med sparingen
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #19 Skrevet 11. juli 2008 Shit så ofte folk klipper seg! Jeg klipper meg 2 (max 3) ganger i året og det holder i massevis! Man kommer jo ingen vei med sparinga hvis man klipper seg hver 6.uke! Det kommer jo an på hvor mye man klipper, det. Om man venter for lenge med å klippe det kan tuppene være splittet så langt opp at man må klippe mye av gangen. Å klippe 2 cm 4 ganger i året svarer seg framfor å måtte klippe av 10 cm 1 gang i året. Det er ikke fint med langt hår som er helt ujevnt og tynt i tuppene fordi det er så lenge siden man har klippet seg. Jeg har forøvrig hår til midt på lårene, og klipper meg hver 3. måned. Og håret mitt er tykt hele veien ned, ikke noe bli-tynnere-og-tynnere-jo-lenger-ned-man-kommer her.
Gjest Gjest_Elin_* Skrevet 27. august 2008 #20 Skrevet 27. august 2008 Åh, jeg klikker jeg ! Mitt hår har ikke vokst på eit 1 år! minst! Jeg klipte meg sist 2-3 månder siden... Den ene siden er helt DØDT! hva skal jeg gjøre ?? Jeg vil ha langt hår igjeeeeeen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå