AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Jeg har jobbet 3-delt turnus i snart 10 år, men de siste 2 årene har jeg merket et mønster ang. hodepine og nattevakter. Hver nattevakt får jeg intens verkende hodepine, kan minne om spenningshodepine. Jeg sover godt både før og etter vakt, men orker ikke å ha det slik resten av mitt yrkesaktive liv. Har 2-4 nattevakter i mnd. Kan nok se langt etter noe tilrettelegging, har fått beskjed om at hvis man ikke kan jobbe netter, så må man finne seg en annen jobb. Okei. Men er dette «grunn nok» til å si opp jobben og finne seg en ny jobb uten nattevakter? Hva syns dere? Anonymkode: 32a89...ca1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Synes 3 delt turnus burde bli ulovelig. Er jo forskning på at det er den mest helseskadelige formen for arbeid. Synes arbeidsplassen din burde gå over til å ha faste folk dag/aften og faste folk natt. Er mange som trives med å jobbe bare natt også, så ville ikke vært vanskelig å drifte slik. Men det negative er jo at det fort blir dårlig samarbeid/kommunikasjon mellom de som jobber dag/aften og de som jobber natt. Men bedre for helsa til de ansatte er det iallefall. Anonymkode: b7828...946 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes 3 delt turnus burde bli ulovelig. Er jo forskning på at det er den mest helseskadelige formen for arbeid. Synes arbeidsplassen din burde gå over til å ha faste folk dag/aften og faste folk natt. Er mange som trives med å jobbe bare natt også, så ville ikke vært vanskelig å drifte slik. Men det negative er jo at det fort blir dårlig samarbeid/kommunikasjon mellom de som jobber dag/aften og de som jobber natt. Men bedre for helsa til de ansatte er det iallefall. Anonymkode: b7828...946 Ja enig. Virker så deilig å bare gå todelt. ts Anonymkode: 32a89...ca1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Jeg har jobbet nattvakt I ca 20 år, litt dag, men ikke mye. Jeg jobber I helse. Vi har egne nattvakter. En merker at en ikke er noe ungdom mere og det slites på helse. Har dere anledning å hvile noe på natt??. Litt er bedre enn ingen ting. Er natta krevende så blir jeg mere tappa, vond i hode og lettere irritert. Jeg bruker å sove i 2 økter etter natt. Først frem til ca 13.00 og så legger jeg meg ca 15.00 og sover noen timer til. Totalt 6 timer. Vi har 10 timers vakt på natt. Anonymkode: 35fbd...35a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 Det hadde absolutt vært god nok grunn for meg. Anonymkode: 83e57...e9b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 Ja, hvis du ikke har helse til å jobbe etter arbeidsplanen i stillingen din, må du jo finne noe du takler. Anonymkode: db52e...e18
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Du trenger ingen grunn til å si opp, det er bare å si opp. Men det er lurt å finne en ny jobb først! Anonymkode: 523f3...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå