Elnais Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Jeg kjenner nervene melder seg bare jeg tenker på det, for jeg liker virkelig ikke å snakke/tale/presentere foran forsamlinger. jeg tenker tilbake på andre situasjoner med skrekk og gru, for jeg blir så varm, rød, tunnelsyn og ringing i ørene, altså - dette unngås så langt det lar seg gjøre. MEN, vi gifter oss til sommeren og har vært sammen i nesten 18 år med unger og det hele. Jeg har så mye på hjertet som jeg vil si til han på bryllupsdagen og har så lyst til å få til denne talen uten å bli helt fjern! Har dere noen tips?❤️
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Du har min dypeste medfølelse❤️ Jeg skal gifte meg om 2 år og ligger allerede våken og gruer meg for bryllupstalen😅 Anonymkode: a83e4...604
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Dersom det er full angst og det går såpass ut over nattesøvnen så kunne du kanskje kombinert det med en film? Så snakker du bare 30 sekunder før og etter filmen? Da slipper du forhåpentligvis å grue deg så mye og du får sagt alt du ville sagt. Det skal jo være en hyggelig dag Anonymkode: e3797...2f1
Cottontail Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Jeg er enig med den som foreslår en film - eller noe annet som gjør at du ikke må holde en hel (liten) tale uavbrutt. Velg ut noen bilder som eksempler på det du vil si - og så snakke litt rundt hvert bilde? Noen morsomme bilder (feks fra tiden når dere møttes, eller hverdagssituasjoner med små barn), slik at det blir litt latter, og noen mer seriøse? Det kan være på en skjerm - men det er også fint med noen litt store (sort/hvitt?) forstørrelser som du henger opp med klyper på en snor bak der dere sitter. Da kan man også involvere en medhjelper, hvis du tror det vil gjøre deg tryggere (forloveren din, eller ett av barna hvis de er store og tilstede.) Det er fortsatt mindre "krav" eller forventing til brudens tale, så du stiller veldig fritt, men jeg er enig med deg at du bør si noe, jeg tror i hvert fall jeg ville angret hvis jeg ikke gjorde det. At du viser at du er nervøs, men overvinner det, gjør det bare mer ekte.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Må bruden tale? Og er det "forventninger" til hva som sies og hvor lang den skal være?? mvh introvert brud. Anonymkode: f70f1...34d 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Må bruden tale? Og er det "forventninger" til hva som sies og hvor lang den skal være?? mvh introvert brud. Anonymkode: f70f1...34d Du må absolutt ingenting, etter min mening. Her er vi begge introverte og holdt taler, men da ble vi enige om det på forhånd. Min tale var ikke ekstremt lang, uten at jeg helt tok tiden. Prøvde å holde det "søtt og enkelt", talen var jo til han og han forsto referansene mine uten at jeg trengte å gå inn på detaljnivå. Fikk fram det viktigste, altså hvorfor han er den absolutt beste livsledsageren for meg. 🥰 Anonymkode: 9ef9a...c28 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Må bruden tale? Og er det "forventninger" til hva som sies og hvor lang den skal være?? mvh introvert brud. Anonymkode: f70f1...34d Jeg har i hvert fall aldri verken sett det eller hørt om det i min krets. Anonymkode: cc727...5cf
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #8 Skrevet 13. januar 2022 Jeg tok det på sparket mannen ble overraska, for jeg hadde hele tiden sagt at jeg ikke skulle. Han ble rørt og glad, og jeg husker ikke helt hva jeg sa. Men det var litt om hvordan vi møttes, hva som gjorde at jeg falt for han, og hvorfor jeg er så lykkelig med han. Anonymkode: fd7c0...803
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #9 Skrevet 13. januar 2022 En god tale er en kort tale, så du trenger ikke prate lenge. Jeg syns det var veldig hyggelig å si noen ord til mannen min og det var ikke skummelt. Det var jo han jeg hadde fokus på og ikke gjestene. Anonymkode: df084...88d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #10 Skrevet 13. januar 2022 Spill inn video på forhånd eller ha en gøy powerpointpresentasjon. Anonymkode: e953f...83c 1
Elnais Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Spill inn video på forhånd eller ha en gøy powerpointpresentasjon. Anonymkode: e953f...83c Dette har jeg faktisk tenkt på.. At jeg bruker en sang eller to som betyr mye for meg/oss med bilder og tekst som uttrykker det jeg vil si. Han er selv en veldig flink taler, så jeg ønsker jo helst å få til en skikkelig tale til han, men jeg må tenke litt på det. Se om jeg får «talt» slik jeg ønsker gjennom video❤️
Elnais Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Må bruden tale? Og er det "forventninger" til hva som sies og hvor lang den skal være?? mvh introvert brud. Anonymkode: f70f1...34d Nei, bruden må ikke tale. Men jeg vil så gjerne si noe, noe som virkelig viser hvor mye han betyr som man kanskje ikke er like flink til å vise ellers i en hektisk hverdag❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå