Gå til innhold

Hvilket vikarbyrå tilbyr høyest lønn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vurderer å begynne å jobbe gjennom et vikarbyrå. Noen som vet hvilke satser de største byråene opererer med? Jeg tenker på lederstillinger innen butikk (avdelingsleder)butikksjef) eller noe innen regnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei der :)

Min erfaring er at det er mye opp til en selv å forhandle lønn med vikarbyråene. Jeg har selv søkt jobb på den måten, og jeg har sittet på oppdragsgivers side.

Hvis de virkelig trenger deg og din kompetanse, så er de også villige til å strekke seg litt.

Ta med et sammenligningsgrunnlag, for eksempel det du har tjent andre steder eller det du vet at andre i tilsvarende stillinger får. Så har du et utgangspunkt for diskusjon og noe å argumentere med. Men for all del, ikke gi inntrykk av "grådighet".

Dersom ikke du sier noe, så får du den satsen som byrået ønsker å gi deg, og den er nødvendigvis ikke høy... Husk at de skal leve av dette og i prinsippet vil ut med lavest mulig lønnskostnader.

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

still høyere krav til lønn enn det du tror du kan få.

Kjæresten min er i vikarbyrå og har nøyaktig samme utdannelse (med bedre karakterer) som en annen kamerat.

Kameraten stilte høye krav til lønningen og fikk 10 kroner mer i timen enn kjæresten min som ikke stilte krav.

Det verste er at han med høyest lønn ikke kan en dritt og ringer til kjæresten min konstant for å få hjelp på jobben!! typisk!!

Gå litt høyere når de spør hva du venter å få i lønn. du kan bare tjene på det!

Lykke til

Anne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men har ikke byråene noen satser de går ut i fra dersom man ikke sier noe om lønnsønsker selv? Noen som evt vet hva de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er markedet som avgjør. Det vil si, hvilken arbeidskraft og kompetanse som er mest etterspurt for øyeblikket. Spesielt innen IT og regnskap så er det populært med folk fra vikarbyrå for tiden.

Kan hende enkelte byråer har lister å gå etter når det gjelder lønn, men disse må nødvendigvis justeres på dag- eller ukebasis siden det svinger veldig mht hva som er etterspurt.

Min erfaring er også at det er ganske hard konkurranse mellom byråene, og det å få avtaler med større firmaer. Dette bidrar også til fordel for jobbsøkere, det at byråene kan skilte med at de har de etterspurte personene i sin stall.

Så når alt kommer til alt, så er det dine egne forutsetninger som teller. Hva ønsker du å ha i lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...