Gå til innhold

- Helt greit å be voksne barn flytte ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min skal nå flytte. Fått seg jobb så da er det naturlig å finne sitt eget. Har vært innforstått at det var midlertidig å bo her, spesielt siden yngre søsken deler rom og dem trenger å bo hver for seg.

Anonymkode: f69d4...65a

Skrevet

Hinter også til neste mann i rekken som også har fått seg 100% jobb og er over 20 år, men han er 5 år yngre enn eldste. Regner med at han vertfall har flyttet om 1,5 år om ikke før.

Anonymkode: f69d4...65a

Skrevet

Mine har heldigvis selv bestemt seg for å forsøke å bo alene. Vi leter etter leilighet nå.

Anonymkode: 81d3d...97e

Skrevet

her ville de heldigvis flytte selv, størstemann som nå er 30 flyttet når han var 20 og datteren på 26 flytta når hun var 18, og de har aldri kommet hjem igjen ( bodd hjemme ) etterpå. så blir spennende og se om tvillingguttene blir lik broren eller søsteren sin :)

Anonymkode: 6a956...6cf

• Liker 1
Skrevet

Tja, hvorfor ikke? 

er vel mye bedre enn å la "barnet" fremdeles bo hjemme i tretti-årene eller førti-årene, uten å skaffe seg fast arbeid noensinne. Bare fordi foreldrene dekker sted å bo, pluss elektrisitet. Kjøper all maten, dekker Internett, og alle andre utgifter man får. 

Anonymkode: e8e53...f12

Skrevet

Jeg tror ikke unge voksne folk har godt av å bo hjemme hos mamma og pappa til de er langt opp i voksen alder. 
Noen trenger vel litt ekstra push for å våge å forlate redet og starte sitt eget uavhengige liv. 

Anonymkode: c986b...571

Gjest AprilRyan
Skrevet

Ja, det er vel sånn generelt noe som skjer naturlig og at man ofte ikke trenger å be de om det. Men noen har sikkert større vanskeligheter med å komme seg ut hjemmefra. 

Selv var jeg ganske ung da jeg flyttet, men har vært innom i kortere perioder etter endte studier og samlivsbrudd. Så er takknemlig for at jeg har kunnet gjort det, men merker jo at jeg har ønsket mitt eget og det er vel naturlig at man ønsker det. 

Skrevet

Eldste flyttet ut på eget initiativ da han var 18. Kunne godt ventet litt, men det var spesielle omstendigheter. Yngste flyttet på hybel da han var 16, det var alt for tidlig, så da han var 19 "tvangsflyttet" jeg han hjem, for å få han tilbake på rett spor. Han ble hjemme til han var 24, og da var det på høy tid at han flyttet ut! Men han trengte den tiden, av ymse årsaker, og nå som han er 30, ser jeg at det var bra med de ekstra årene hjemme. 

Folk er forskjellige, det er ulike situasjoner og omstendigheter, og man må velge det som passer alle best. Og det viktigste er at man kan ha en dialog om det, ikke bare hive dem ut. Lag en god plan, hjelp gjerne til i en overgangsperiode, og samarbeid.

Anonymkode: ced9b...eb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...