Gå til innhold

Når kom barnet ditt i puberteten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lang tid tok det før jenta di fikk mensen? 
9-åring her, men tegn på bryst og litt hår under armene. Tidlig?

Anonymkode: b45aa...70c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt

Anonymkode: 56818...a00

• Liker 2
Skrevet

Den ene datteren min fikk mensen da hun var 12, og den andre da hun var 16. Hun som fikk det sent,  drev mye med idrett. Vet ikke om det var med på å forsinke det? 

• Liker 1
Skrevet

mye xenoøstrogener i mat og miljø nå om dagen så tidlig pubertet hos jenter er helt normalt.

Anonymkode: 3d4bd...a07

• Liker 1
Skrevet

Min fikk første tegn som 6-åring. Er nå snart 10 år og har fått mensen. Det er helt normalt, men skulle ønske hun slapp dette så tidlig.

Anonymkode: 9bf20...22e

Skrevet

Jeg begynte å få pupper da jeg var 10, mensen kom da jeg var 11 og et halvt.

Anonymkode: bc313...68e

Skrevet

Frøkna mi er 11. Ingen tegn til noe annet enn litt kviser og for fett hår. Var selv 11 da jeg fikk mensen. Min mor var 9. Håper datteren min slipper en stund til..

Anonymkode: b5cd9...008

Skrevet

Min er 12,5 og har akkurat begynt å få litt pupper, ingen kviser og ikke fett hår enda, så det kan fortsatt drøye en stund her.  Kusinen fikk mensen like før hun fylte 10.  Forskjellen på de to jentene er rundt 20 kg, men samme høyde. 

Anonymkode: a7327...fa1

Skrevet

Datteren min blir 9 i april, og hun har helt tydelig begynt å få bryster. Håper mensen drøyer iallefall et par år til! Jeg fikk selv da jeg var 12, men kan ikke huske at brystene begynte å utvikle seg så tidlig.

Anonymkode: f2419...090

• Liker 1
Skrevet

Min datter fikk litt hår under armer, kviser og luktet svette fra hun var 8 år ca. Startet å få pupper da hun var 9år, og fikk mensen da hun var 11 år.

Anonymkode: 07cfc...fca

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og hvor lang tid tok det før jenta di fikk mensen? 
9-åring her, men tegn på bryst og litt hår under armene. Tidlig?

Anonymkode: b45aa...70c

Mine var lik meg, sen ute, største var 15 som som meg når mensen kom ,mens lillesøster var 13, og de var sent ute med sikkelig puberteten også ,var vel rundt 15 begge 2 når jeg merket forandringer. Blir morsomt og se hvordan det blir med de 2 yngste jentene som nå er 6 og 9, de har en annen pappan enn de 2 største som nå er 19 og 21

Anonymkode: 76762...3eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min fikk første tegn som 6-åring. Er nå snart 10 år og har fått mensen. Det er helt normalt, men skulle ønske hun slapp dette så tidlig.

Anonymkode: 9bf20...22e

6 åring??

Anonymkode: 267c6...e06

• Liker 1
Skrevet

Godt å lese at vi ikke er så unormale her som jeg hadde trodd. Første tegn til pupper var i 8-9-årsalderen. Mensen kom da hun var 11.

Jeg var paddeflat til jeg var 12-13, og fikk ikke mensen før jeg var nesten 16, så det kom som et lite sjokk på meg at min datter var så tidlig ute.

Da trenger jeg ikke være redd for at hun skal føle seg helt unormal, i alle fall. Det er sikkert andre jenter i klassen som også har fått mensen...

Anonymkode: befbf...b62

Gjest Hottentått
Skrevet

Jeg fikk mensen da jeg gikk i 5.klasse. Hvor gammel er man da? Rundt 10? Tipper datra mi blir lik. Hun fyller 6 år i år og lukter svakt svette under armene hvis det går to dager uten vask. 

Skrevet

Lurer på om gjennomsnittlig høyde på kvinner kommer til å dale en del når jentene kommer så tidlig i puberteten nå for tiden. I allefall sa vår fastlege at jentene vokser maks 10 cm etter at de får mensen... Jeg er selv 180, fikk ikke mensen før jeg var 15-16. Blir kanskje få kvinner som blir så høye blant de neste generasjonene.

Anonymkode: befbf...b62

Skrevet

Elleve og et halvt. 

Anonymkode: 539d3...d63

Skrevet

jenta mi er 13, begynt å få pupper og har hårvekst, men ingen mensen enda. Jeg fikk da jeg var 13.5 år. Regner med hun får iløpet av året. Hun trener ganske aktivt og hardt, så det kan jo være med på å forsinke det liltt :) 

Anonymkode: 70970...24d

Skrevet

Datter født okt 2012 har enkelte kviser(hake og panne). Er ikke paddeflag, men vil ikke kalle der bryster.  Ingen hår under armer eller nedentil enda. Vet ikke om dette regnes som pubertet. Hun går i 4.klasse. 

Anonymkode: 62dca...e02

Skrevet

11 år

Anonymkode: fbe9c...4bd

Skrevet

13

Anonymkode: 7ddd0...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...