Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå føler jeg meg helt matt, som pusten er slått ut av meg. 4 banker har nå svindlet meg (noen etter kort tid, andre etter flere år) Når det har skjedd en gang så tror du ikke det kan skje igjen når du skifter bank, så sjokket er like stort hver gang. Når jeg har skjermbilder av kontoutskrift som bevis og samme beløp er trukket flere ganger samme dag og i tillegg er flere ulike beløp trukket på samme dato, og du ikke har gjort det selv, banken sier bare imot uansett. Nå har jeg måttet sperre visakortet 6 ganger på 2,5 år. Det er ingen andre enn meg som har tilgang til det. Og jeg har sperret for internett bruk.. LIKEVEL har noen dvs banken trukket. Reserverte beløp, som ble kansellert forsvant helt fra kontoutskriften, når det skulle vært tilbakeført til konto. Nytter ikke å bruke logikk, fornuft eller bevis. Føler meg helt nedtråkket. Da er det noe som tyder på at det er mitt personnummer som gjør utslag. #frimurermafiaen 

Anonymkode: 6ffc1...28e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo egentlig  mer ut som du har blitt utsatt for identitetstyveri eller noe i den duren. Høres rart ut at samtlige av de bankene du har hatt har "svindlet" deg. 

Anonymkode: 47177...7fd

• Liker 29
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 17053...6a7

• Liker 3
Skrevet

Hvor er det pengene har blitt av? Det står vel noe om det på kontoutskriften?

Anonymkode: 42d7d...1ad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det høres jo egentlig  mer ut som du har blitt utsatt for identitetstyveri eller noe i den duren. Høres rart ut at samtlige av de bankene du har hatt har "svindlet" deg. 

Anonymkode: 47177...7fd

Rart med det, men det har skjedd så mye annet rart de siste 15 årene at det UMULIG kan være tilfeldig. Den første banken: der skulle jeg ha 60000 sekstitusen på konto, logget inn var minus 80000 åttitusen. Jeg hadde ikke rørt pengene på 3 uker. Kontoutskriftene stemte med overført til en norsk høyrentekonto flere overføringer på sammenlagt 3,5 millioner..logger inn der 0 kr ikke noe gått ut, ikke noe gått inn. Får lettere panikk, logger inn i nettbanken igjen da er ALLE høye beløp slettet fra kontoutskriften!!! Ja, mulig id tyveri på noen av de andre bankene, men den første er bevist skyldig som svindler i og med at de fjernet de høye beløpene fra kontoutskriften. Skulle ha printet den ut der og da, men hvem forventer noe slik? 

Anonymkode: 6ffc1...28e

Skrevet

Høres ikke ut som at det er penger som forsvinner. Høres ut som at det er bare i ditt eget hode dette skjer. Hadde det vært id tyveri og misbruk, så hadde jo penger gått ut av konto og bare det.  

Anonymkode: cff9f...db4

• Liker 28
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvfølgelig er dette identitetstyveri. Ingen banker sitter og trekker penger fra folks kontoer og "svindler" og stjeler penger fra dem åpenlyst. 

Har du byttet passord i nettbanken din det siste året eller årene? Skaff ny bankkodebrikke og nytt passord! Og sjekk at adressen din i Skatteetaten og hos banken er korrekt! Har du lås på postkassen din? Hvis ikke, skaff det øyeblikkelig, før du bestiller ny bank id.

• Liker 12
Skrevet

Har du tatt medisinene dine? Du skjønner vel at det ikke er banken som tar pengene dine....?

Du får klare inn til finanstilsynet da vetu 😊

Anonymkode: 3c02b...145

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg misforstår ts helt, men det skjer relativt ofte at en transaksjon blir "registrert " som reservert  flere ganger hos meg også. Men det blir alltid korrigert i løpet av veldig kort tid, og bare det korrekte beløpet blir trukket fra kontoen. 

Anonymkode: 7560f...5eb

• Liker 6
Skrevet

Du bør klage inn til finanstilsynet. Slik at de blir klar over det.

Anonymkode: 31b11...b7c

• Liker 1
Skrevet

Er vel troll. Uansett så er det verre når svindleren banker deg, enn at banken svindler deg.. 

Anonymkode: 5da58...7a4

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler deg å oppsøke legen for å få hjelp til dine problemer. Enten så er du utsatt for identitetstyveri eller så er det noe alvorlig som feiler deg. 

Anonymkode: 7bac4...0a5

• Liker 4
Skrevet

Hvis samme beløp er trukket flere ganger på en da, så får du vel kontakte mottakeren? Noen må jo pengene ha gått til. Det hender at beløpet blir trukket dobbelt pga tekniske feil. Men at banken svindler deg, det skjer ikke. 

Anonymkode: 317dd...4a5

• Liker 1
Skrevet

Det reserveres beløp og det trekkes. men det belastes kun én gang.

Skjedde nettopp hos meg, null stress, det ble trukket korrekt beløp.

Anonymkode: 8b70f...1be

• Liker 1
Skrevet

Til dere troll som skriver at dette er kun i hodet ditt og har du tatt medisiner: Bare drit i det! Oppegående mennesker har fått med seg at DNB stjal fra mange privatpersoner og ble dømt til å tilbakebetale! Er dere så naive at dere stoler blindt på alle instanser? Det er klart banken har tatt de pengene når det er fjernet fra kontoutskriftene og det er cel nettopp det ts lurer på HVOR BLE DET AV PENGENE? Banken vet selvfølgelig at sannsynligheten for at disse menneskene som de svindler, er relativt liten. Nettopp derfor sliper de unna med det. 

Anonymkode: 59ec8...15c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Til dere troll som skriver at dette er kun i hodet ditt og har du tatt medisiner: Bare drit i det! Oppegående mennesker har fått med seg at DNB stjal fra mange privatpersoner og ble dømt til å tilbakebetale! Er dere så naive at dere stoler blindt på alle instanser? Det er klart banken har tatt de pengene når det er fjernet fra kontoutskriftene og det er cel nettopp det ts lurer på HVOR BLE DET AV PENGENE? Banken vet selvfølgelig at sannsynligheten for at disse menneskene som de svindler, er relativt liten. Nettopp derfor sliper de unna med det. 

TS skriver at FIRE BANKER har stjålet penger fra han. Tror du virkelig seriøst på at dette er mulig, at fire banker stjeler penger fra kundene sine og etterlater seg spor og transaksjoner? Eller er du den samme konspirasjons-tilhengeren som ts? 

Anonymkode: 00198...fd1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Lenke til saken?

Anonymkode: 243f5...db0

• Liker 2
Skrevet

1. Dersom et reservert beløp blir kansellert så kommer pengene dine tilbake på konto uten at beløpet etterlater seg spor på din betalingshistorikk. Det blir akkurat som om beløpet aldri ble trukket fra kontoen, det var nemlig bare reservert og aldri trukket fra konto.

2. Hvis beløpet gikk fra å være reservert til å bli trekt, så vil det istedenfor vises som en refusjon på samme beløp like etter den transaksjonen hvor pengene ble trukket.

3. Overtrekk på konto skal egentlig ikke være mulig hvis det er en debetkonto, er du sikker på at du ikke hadde en kredittkonto?

4. Kontoutskriften for gjennomførte transaksjoner kan ikke slettes selv om det har vært gjennomført ID-tyveri, den tyven som begår identitetstyveri har ikke makt til å manipulere informasjonen som er lagret hos banken.

• Liker 7
Skrevet

Dette skjer dessverre daglig i Norge, så å si samtlige banker ( med unntak av 4-5 pålitelige banker) bankene tar litt her og litt der, og høyere beløp fra de som har høyere innskudd og uttak.Dette kan være vanskelig å oppdage, da bankene setter trekkene i navn på feks nettbutikker kundene ofte bruker, og med tilsvarende beløp. Så dette er troverdig. Jeg har selv vært borti flere lignende saker, hvor bank da har fjernet bevis fra kontoutskrift. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei, ærlig talt - du må vite hva du snakker om før du skriver slike innlegg. 

Jada, DNB ble dømt til å tilbakebetale privatpersoner fordi disse personene ikke fikk så mye penger som de skulle ha fått - etter ha satt pengene sine i FOND! Dette er ikke penger som banken har stjålet fra privatkunders vanlige bankkontoer. Det er et aksjefond, hvor DNB ikke aktivt har forvaltet aksjene, noe som førte til at småsparerne ikke fikk den økningen de kunne ha hatt ved å ha pengene sine i et aktivt forvaltet fond!

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...