Gå til innhold

Forsinket mensen, men negativ test - kan jeg likevel være gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi prøver å bli gravide, og med negative tester, begynte jeg å miste håpet denne måneden også.

Men mensen er fire dager forsinket, og jeg har alltid mensen "on time".

Sluttet med p-piller i sommer, og har siden da hatt en syklus mellom 26 og 28 dager. Nå har det gått 32, og ingen blod. Har kjent lette knip i magen siden fredag, og dermed tenkt at "i dag kommer mensen". Men det har kun blitt med det.

Tok en tidlig graviditetstest også i morges, men det var ingen tegn til en andre strek. Bruker stripsene fra Baby Plan.

Det er naturligvis vanskelig for andre å svare på om vi kan være så heldig at vi er gravide eller ikke, men kanskje noen har lignende erfaringer?

Er det mulig at tester er trege med å vise tegn? Eller er andre merker "bedre" enn andre på å oppdage graviditet?

Jeg har prøvd å få time hos lege for dette (med andre ting) men siden det er fullbooket i januar venter jeg på at de kan skvise meg inn denne uka :)  

Saken min er jo ikke veldig viktig, men som sikkert andre som prøver eller har prøvd å få barn forstår, så er nysgjerrigheten og håpet stort.

Anonymkode: f78ff...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I svært sjeldne tilfeller kan tester slå ut sent, men sjansen for at du er gravid er dessverre veldig liten om du tester negativt 4-6 dager etter forventet mens. Da er det sannsynligvis noe kluss med syklusen. 

Anonymkode: 7d0db...92c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sannsynligvis hatt eggløsning ≥4 dager senere enn når du ellers har hatt 28-dagers syklus det siste halvåret. Det skjer alle innimellom, uten at det trenger å være noen bestemt årsak til det. 

Anonymkode: 7a32a...0c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett ja. Praktisk sett tvilsomt. I vår første prøve måned var mensen sen med 10 dager og likevel negative tester. Gikk å håpte men det var bare noe helt annet som forstyrret menssyklusen. 

Anonymkode: 05126...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk negativ test fire dager etter forventet mens (testet morgenurin). Fikk positiv test uken etter der igjen. Ifølge termindatoen satt på OUL hadde jeg eggløsning til vanlig tid, så det var nok testen som slo ut sent. Men ut fra det jeg har hørt er dessverre ikke vanlig. Krysser fingrene for deg! 🤞

Endret av IDGAF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...