Gå til innhold

Uaktuelt å flytte med barn etter brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser mye her inne om flytting med barn etter samlivsbrudd og vil gjerne ha innspill på egen situasjon: 

Jeg ble skilt for omtrent to år siden og har to barn, en gutt i bhg og en gutt i barneskolen, med eksmannen. Han var dessverre ikke en engasjert far da vi var sammen og er det fortsatt ikke. Fordelingen er dermed omtrent 80/20 til meg. Nå har jeg ny kjæreste som bor i nabokommunen, en drøy halvtime unna der vi bor nå. Han har også barn, litt eldre enn mine, og har hele sin familie og jobb der. Mens jeg bor på eksmannens hjemsted og får lett jobb overalt i landet. Dersom vi flytter sammen, er det derfor mest aktuelt at vi flytter til han. Men er det helt uaktuelt å tenke at det kan gå an? 

Anonymkode: e5f6a...609

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er ikke det uaktuelt. Folk flytter jo rundt hele tiden. Men barna må være komfortable med det.

Anonymkode: 9bfb3...a3a

• Liker 1
Skrevet

Med 80/20 er det vel ikke umulig at far vil godta dette. Det går jo ikke veldig ut over han. Går han rettens vei, er det godt mulig du får medhold uansett. 

Hadde vært annerledes om det var mer samvær og/eller lengre avstand. 

Anonymkode: 7627d...94a

Skrevet

Om ungene har bostedsadresse hos deg, så kan du flytte. Du bare informerer han i forkant, han kan ikke nekte deg å flytte med barna til nabokommunen, spesielt ikke siden samvær ikke er 50/50. Jeg hadde 80/20 og vi flyttet, informerte barnefar om at vi flytter, vi flyttet ca 40 minutter unna, i nabokommunen, men er ca 40 min å kjørfe. Han hentet barna etter skole fredag og leverte de søndag, så ble ikke forskjell på samvær, bortsett fra at han måtte kjøre ca 20 min ekstra i forhold til tidligere pr.vei.

Far kan ikke gå rettens vei om du flytter til nabokommunen

Anonymkode: 27e14...f5e

Skrevet

Bor også i eksmanns hjemby med 1 barn i småskolen og et i barnehage. Her er far heldigvis engasjert og har 40 prosent samvær, men jeg hadde nok kviet meg for å flytte uansett. Vil ikke at ungene skal måtte røskes opp fra det de kjenner og bytte skole/barnehage. Tenker at de har hatt nok forandringer. 

Anonymkode: 2e163...5aa

Skrevet

Jeg flyttet med barna 2 timer unna far. Han hadde bare samvær 1 helg i måneden. Vi bodde på hans hjemsted, og jeg trivdes ikke. Begge barna er veldig glade for at vi flyttet, og trives veldig godt her vi bor. Er mye mer muligheter her vi bor og. Er 12 år siden vi flyttet.

Anonymkode: 0248d...eff

Skrevet

Siden du har han så mye, så er det jo ikke så stress for far, da han ikke trenger å kjøre til og fra skolen så mange dager. Hadde vært verre om han måtte kjørt de til og fra skolen i nabokommunen annenhver uke 5 dager. + fritidsaktiviteter. Da måtte du nesten blitt boende for barnets skyld etter MIN mening.

Anonymkode: 662cd...cde

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om ungene har bostedsadresse hos deg, så kan du flytte. Du bare informerer han i forkant, han kan ikke nekte deg å flytte med barna til nabokommunen, spesielt ikke siden samvær ikke er 50/50. Jeg hadde 80/20 og vi flyttet, informerte barnefar om at vi flytter, vi flyttet ca 40 minutter unna, i nabokommunen, men er ca 40 min å kjørfe. Han hentet barna etter skole fredag og leverte de søndag, så ble ikke forskjell på samvær, bortsett fra at han måtte kjøre ca 20 min ekstra i forhold til tidligere pr.vei.

Far kan ikke gå rettens vei om du flytter til nabokommunen

Anonymkode: 27e14...f5e

Jo det kan han. Men han vil mest sannsynligvis tape saken. Men treffer han riktig sakkyndig, dommer og advokat kan han og vinne. Vet om flere saker der samværforelderen «vant», de hadde ikke 50/50. Ingenting er sikkert og så lenge barna har en mening, far er oppegående og skikket med godt nettverk og ressurser, så stiller far sterkt og.

Anonymkode: 4ad7a...05e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...