Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt synd at de ikke viser at det å gå ned i vekt kan gjøres på en måte som føles mye mer alright enn dette. 
Jeg har selv gått ned i vekt, og det var en mye mer positiv opplevelse enn disse deltakerne erfarer. 

Spiste riktig med GOD mat. Fant en balanse som tillot meg både ekstra mat noen dager, og dager jeg kunne hvile på. 

Helt ærlig synes jeg han Sundby er altfor macho (prøver i allefall å være det) og gammeldags. Virker relativt usympatisk og unødvendig kald. 

Programmet har potensiale til å ha mye mer «godfølelse» synes jeg. Litt synd for disse folka, som virker som skikkelig fine mennesker som har lyst til ta i et tak for sin egen helse. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, JuneR said:

Jeg synes det er litt synd at de ikke viser at det å gå ned i vekt kan gjøres på en måte som føles mye mer alright enn dette. 
Jeg har selv gått ned i vekt, og det var en mye mer positiv opplevelse enn disse deltakerne erfarer. 

Spiste riktig med GOD mat. Fant en balanse som tillot meg både ekstra mat noen dager, og dager jeg kunne hvile på. 

Helt ærlig synes jeg han Sundby er altfor macho (prøver i allefall å være det) og gammeldags. Virker relativt usympatisk og unødvendig kald. 

Programmet har potensiale til å ha mye mer «godfølelse» synes jeg. Litt synd for disse folka, som virker som skikkelig fine mennesker som har lyst til ta i et tak for sin egen helse. 

Det skal være underholdning, det du beskriver er dessverre ganske kjedelig TV. TV Norge har jo ingen gode intensjoner med dette programmet, det er ren underholdning... 

Skrevet
JuneR skrev (22 minutter siden):

Programmet skal jo være underholdning og har sikkert en tidsramme. Om deltakerne hadde et år på seg med filming nå og da så hadde det vært et helt annet program. Dette viser et mer intenst løp, mange feiler på denne måten, men for mange så bygger det også selvdisiplin og man ser fort resultater (dersom man klarer å holde seg til matplan og treningsregimentet) 

Anonymkode: b6c93...25b

• Liker 1
Skrevet

Synes det er veldig bra program som gir underholdningsverdi. Og at de ikke spiser «skikkelig» mat er forståelig. Når de både skal ned i vekt og bygge muskler, må de få i seg MYE proteiner ettersom de er på underskudd av kalorier. Er en super kickstart, som kanskje flere i samme situasjon kan dra nytte i en stund. 

Anonymkode: fecbc...0ac

• Liker 3
Skrevet
Hulderen skrev (På 10.1.2022 den 23.09):

Det jeg reagerte på, var at alle skulle spise det samme. Det er jo merkelig at de ikke tar hensyn til ulik BMI. Det virker som latskap fra ernæringseksperten side å ikke ulike mengder mat til de ulike.

Jeg tror det er mye vi seeren ikke  vil se på tv. De skulle kunn ha samme meny i 2 uker,  etter det alle skulle ha sin egen matplanen 😊 vi fikk bare innblikk  på hva de skulle spise men ikke kvantitet 👍

Samtiden vi må innse  en ring eller fler :) hvis en kutt 

Brus/ søtsaker/hvetemel/brød/ yogurt /godteri  bla. Det er veldig det er en stor sannsynlighet  å gå ned i vekt .

Jeg er gira. Jeg skal prøve meg på det🙈🙈😊

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo en kickstart , og ikkje meint for at man skal leve sånn resten av livet. Kickstart er for å komme i gang og få raske endringer på kort sikt. Slik alle andre slankekurer. Så må man finne sin måte å holde kostholdet og trening i gang i kverdagen tilpasset med familie. 

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Treningen er jo en vits, men de pulvergreiene er jeg motstander av.

Masse grønnsaker og proteiner fra rent kjøtt og fisk og karbo fra helkorn er mye sunnere, mer bærekraftig og lettere over tid.

Skrevet

Mandag!! Og endelig ny episode!

Det slår aldri feil, blir enormt motivert av dette programmet. Drømmen hadde vært å hatt et slikt program 1-2 ganger for uken HVER uke.
For det spiller ingen rolle om formen ikke er på topp, om jeg er sliten eller det har vært svært travel dag, og heller ikke om når på dagen jeg ser programmet - jeg bare måååå trene etterpå! Jeg har også lyst på resultater som dem, mer muskler, bukser som blir større, smalere midje, mer energi osv!! 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg lurer på hva folk spiser til vanlig, siden ca alt Agnethe viste fra den første handleposen er helt normale varer som likegodt kunne vært min handlepose. Og jeg lever IKKE i et helvete. Problemet med mesteparten av overvekt i den vestlige verden virker å være såpass enkelt som at folk overhodet ikke har peiling på kosthold. Jeg er litt satt ut av det.

Samme med det programmet til Ronny Brede Aase. Han kunne jo bare slutte  drikke 30 (!) halvlitere i uka, så hadde han gått ned sikkert like mange kilo. Eller sluttet å spise så sinnsykt ekstremt. Han hadde ikke trengt å lære seg om kosthold en gang, han kunne bare kuttet ned LITT av galskapen, som i hans hode er normalt. jeg liker fyren, men han er i sterk fornektelse og niholder på en heeelt syk livsstil. Du kan ikke leve sånn og skylde på at man er litt tjukk fra naturens side. 

Men mange tror jo at jeg er "naturlig slank" også. Jeg kan garantere at jeg IKKE hadde vært slank hvis jeg hadde levd som mange av mine venninner. Verden vil bedras.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det slår aldri feil, blir enormt motivert av dette programmet. Drømmen hadde vært å hatt et slikt program 1-2 ganger for uken HVER uke.
For det spiller ingen rolle om formen ikke er på topp, om jeg er sliten eller det har vært svært travel dag, og heller ikke om når på dagen jeg ser programmet - jeg bare måååå trene etterpå! Jeg har også lyst på resultater som dem, mer muskler, bukser som blir større, smalere midje, mer energi osv!! 

Ja, så lett er det faktisk! Du kan spise lørdagsgodt, trenger ikke droppe ALT. Bare ikke spis en hel 200 g sjokolade, liksom.

Virker som om mange tror at man for å være slank må trene som en gal og leve på et strengt kostholdsregime. Feil, feil, feil!

Spis passelig og tren passelig. 

• Liker 3
Skrevet
Lovis Fenja skrev (1 time siden):

Ja, så lett er det faktisk! Du kan spise lørdagsgodt, trenger ikke droppe ALT. Bare ikke spis en hel 200 g sjokolade, liksom.

Virker som om mange tror at man for å være slank må trene som en gal og leve på et strengt kostholdsregime. Feil, feil, feil!

Spis passelig og tren passelig. 

Dette! Selv om det egentlig er åpenbart for de fleste hvis man tenker seg om, så er dette viktig å tenke over de gangene man skal kose seg med noe godt. La oss ta en 200 g sjokolade, spiser du kun halve, så har du også halvert kaloriinntaket, spiser du en fjerdedel, får du bare i deg en fjerdedel av kaloriene. 

For meg var dette en slaks åpenbaring da jeg ble bevisst på hva jeg spiser. Hvis man tenker over mengden du spiser sv usunne varer, så er den reelle «skaden» ikke så forferdelig stor.

Anonymkode: c7f64...389

• Liker 2
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Så mye friskere de så ut nå i siste episode! Er spesielt imponert over damene, de føler jeg virkelig har endret livsstil og fått treningsglede:) Christer hadde jo bare sultet seg omtrent, hadde jo nesten fått litt anorektisk tankegang på noen ting (som at han likte å lage lekre kaloririke retter til familien, mens han spiste cottage cheese og så på dem).

Men var gøy å se hvor bra det hadde gått med gjengen. Skulle ønske det var en siste episode med samme målinger og blodprøver etter 6måneder. 

Anonymkode: 8083e...0c6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så mye friskere de så ut nå i siste episode! Er spesielt imponert over damene, de føler jeg virkelig har endret livsstil og fått treningsglede:) Christer hadde jo bare sultet seg omtrent, hadde jo nesten fått litt anorektisk tankegang på noen ting (som at han likte å lage lekre kaloririke retter til familien, mens han spiste cottage cheese og så på dem).

Men var gøy å se hvor bra det hadde gått med gjengen. Skulle ønske det var en siste episode med samme målinger og blodprøver etter 6måneder. 

Anonymkode: 8083e...0c6

Enig! Damene fikk treningsglede, mestringsfølelse og virket som om de hadde et mer balansert syn på vektnedgang. For flere av mennene virket det mest ut som en konkurranse om å gå ned mest kg. 

Anonymkode: 974c3...48e

• Liker 5
  • 11 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 9.26):

Er godt alternativ kan kanskje være the biggest looser og extreme weight loss? Er mange gratis sesonger av det der ute. Eat yourself sexy er også et artig og motiverende program. 

Anonymkode: 51acf...540

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...